چک لیست سئو داخلی 2022

بازدید: 994 بازدید

سئوی داخلی به بهینه سازی تمام فاکتور ها و عوامل یک وب سایت گفته می شود. این فاکتور ها  بر رتبه بندی سایت بر اثر جستجوی کاربران تاثیر دارد. چک لیست سئو هر ساله دارای تغییراتی می شود. این تغییرات به منظور بروز شدن، افزایش سرعت و روند رشد است.در این مقاله تصمیم داریم از مهم‌ترین موارد و موضوعات چک لیست سئو داخلی نکاتی را عنوان کنیم. نکاتی که به شما کمک می کند تا بتوانید با آگاهی کامل از چگونگی بهبود سئو، روند خود را تغییر داده و در نهایت به نتیجه مطلوب و خوبی دست یابید. 

جدید ترین عوامل مهم در چک لیست سئو داخلی 

در این بخش از مقاله مهم ترین و جدیدترین عوامل موجود در چک لیست سئوی داخلی را بررسی خواهیم کرد:

بهینه سازی تصاویر از اصلی ترین عوامل چک لیست سئو داخلی

 از مهمترین موارد که می تواند بر روی سئو داخلی سایت موثر باشد، بهینه سازی عکس و تصاویر است. و یکی از راه های بهینه سازی تصاویر، نوشتن تگ alt بر روی آنهاست. با ایجاد تگ alt، به موتور جستجو در درک موضوع تصاویر، کمک بزرگی خواهید کرد.

در بهینه سازی تگ alt باید به دو نکته مهم توجه کنید:

  • حداقل در یکی از تصاویر از کلمات کلیدی در متن alt استفاده کنید.
  • از تگ alt توصیفی برای تصاویر صفحه خود استفاده کنید.

تصاویر، محتوا را از خشکی و یکنواختی در می آورد و باعث جلوگیری از خستگی و سردرگمی کاربر می شوند. حتما به حجم و ابعاد تصاویر انتخابی خود دقت کنید و بهینه سازی آنها را به درستی انجام دهید؛ زیرا تاثیر مستقیمی در رتبه صفحه شما خواهد داشت. تصاویر بزرگ باعث کاهش سرعت لود می شود، پس از انتخاب آنها خودداری کنید.

استفاده از تصاویر در چک لیست سئو داخلی

لینک دهی به سایت های معتبر (لینک دهی خارجی)

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد سئو داخلی سایت در نظر داشته باشید، این است که برخی کلمات داخل متن را به سایت ها معتبر مانند ویکی پدیا و… لینک دهید؛ که اصطلاحا به این کار لینک دهی خارجی می گویند. از طرفی این کار اعتبار صفحه ای که شما طراحی کردید را بالا می برد. و زمانی که شما از لینک خارجی استفاده می کنید، گوگل این فرآیند را درک کرده و سایت شما بهینه سازی می شود.

لینک دهی داخلی از مهمترین عوامل چک لیست سئو داخلی

از دیگر مواردی که می تواند رتبه سایت شما را بسیار بالا ببرد و در چک لیست سئو مهم است، لینک سازی داخلی است. این مورد را شاید برخی افراد نادیده بگیرند و لینک دهی به سایت های معتبر را در اولویت قرار دهند. لینک سازی به موتورهای جستجو کمک می کند تا متون آنلاین را به هم ارتباط داده و آن ها را بهتر درک کنند. استفاده صحیح از انکر تکست ها باعث ترقی رتبه سایت شما خواهد شد. در نظر داشته باشید که اگر از لینک دهی داخلی استفاده نکنید، به شدت رتبه سایت کاهش پیدا می کند و منجر به جریمه شدن از سمت گوگل یا همان پنالتی می شود.

برای اطلاعات بیشتر از لینک دهی داخلی می توانید مقاله ” قواعد لینک سازی داخلی ” را مطالعه نمایید.

همچنین لینک دهی داخلی دارای مزایای زیر می باشد:

  • افزایش ارزش سئو: همانطور که می دانیم، انکر تکست به رتبه بندی صفحه ای که به آن لینک داده اید، و برای کلمات کلیدی که در آن انکر تکست قرار داده اید کمک می کند.
  • دریافت کلیک از سوی کاربر: قصد ما از این کار این است که کاربران ما روی آن لینک کلیک کنند تا مطالب بیشتری را مطالعه کنند و بیشتر در سایت ما بمانند.

گوگل استفاده از انکر تکست توصیفی را هنگام افزودن لینکهای داخلی توصیه کرده است. این توصیه خوبی است که باید در نظر داشته باشید:

  • سعی کنید از آن کلمات کلیدی در انکر تکست لینک خود استفاده کنید.
  • هر از چند گاهی، لینک داخلی خود را با یک کال تو اکشن CTA، مانند «مطالعه ی بیشتر …» یا «در اینجا اطلاعات دقیق‌تری در مورد… وجود دارد» قرار دهید.

استفاده از کلمات کلیدی در URL های سایت 

یکی دیگر از مواردی که بر روی سئو داخلی سایت تاثیر دارد، استفاده از کلمات کلیدی در ساختار بندی URL سایت یا همان نامک است. در نظر داشته باشید که ساختار های صفحه بهینه شده یک فاکتور مهم برای صفحه وب سایت محسوب می شود. از طرفی باید دقت کرد که علاوه بر کلمه کلیدی اصلی از کلمات کلیدی مرتبط نیز باید در سئو داخلی سایت نیز استفاده کرد. در نتیجه سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط را نیز حداقل یک بار استفاده کنید؛ زیرا استفاده از آن باعث افزایش رتبه سایت می شود و دارای اهمیت ویژه ای در چک لیست سئو داخلی است.

قدرت دامنه با چک لیست سئو داخلی

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در  توضیحات متا

یکی دیگر از مواردی که باید در سئو داخلی سایت در نظر بگیرید استفاده از کلمه کلیدی اصلی در تگ meta description یا همان متا توضیحات است. توضیحات متا متن کوتاهی است که در صفحه نتایج موتور جستجو، در زیرعنوان صفحه شما نمایش داده می شوند .

توضیحات متا حاوی اطلاعاتی از محتوای صفحه شماست که به موتورهای جستجو در درک موضوع محتوای شما کمک می کند. حتما از توضیحات تازه، تاثیرگذار و کپی نشده استفاده کنید زیرا  این مورد یکی از موضوعات مهم در الگوریتم های گوگل است.

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در توضیحات متا به روند سایت شما کمک می کند تا در رتبه های برتر قرار گیرد.هرچه توضیحات دارای تعداد کلمات کمتری باشد، استفاده از کلمه کلیدی اصلی لزوم بیشتری دارد. حتما باید به این نکته توجه کنید که اگر موضوع سایت شما با کلمه کلیدی اصلی همخوانی نداشته باشد، سایت شما به عنوان یک اسپم شناخته شده و از طرف گوگل جریمه می شود.

جمع بندی

در این مقاله تمامی موارد ذکر شده در سئو داخلی سایت و چک لیست داخلی سایت ۲۰۲۲ اهمیت ویژه ای دارد. در نظر داشته باشید که بهینه سازی سایت می تواند به صورت چشمگیری رتبه شما را در گوگل افزایش دهد که در نتیجه منجر به افزایش قدرت دامنه سایت می شود.با رعایت نکات ذکر شده در چک لیست سئو داخلی خود، هرگز موضوعی را از قلم نخواهید انداخت و به مرور زمان می توانید سایت خود را در لینک های اول صفحات گوگل مشاهده کنید.

ادامه مطلب