چک لیست سئو خارجی 2022

بازدید: 1001 بازدید

سئو فاکتور های زیادی دارد که به کار بردن آن‌ ها در کنار هم و در راستای هم به سایت شما ارزش و اعتبار می‌بخشد. یکی از این فاکتور ها سئو خارجی است که مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در خارج از سایت انجام می‌ گیرد و هدف از آن افزایش رتبه و قدرت دامنه سایت نزد موتور جستجوی گوگل می باشد. علاوه بر چک لیست سئو داخلی، چک لیست سئو خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای بهینه سازی سایت، هم داخل سایت و هم خارج از سایت باید اقداماتی انجام دهیم؛ که در این مقاله به بررسی بروز ترین این اقدامات می پردازیم.

برای آشنایی بیشتر با چک لیست سئو می توانید مقاله ” چک لیست سئو چیست ” را مطالعه کنید.

جدید ترین عوامل مهم در چک لیست سئو خارجی 

در این بخش از مقاله مهم ترین و جدیدترین عوامل موجود در چک لیست سئو خارجی را بررسی خواهیم کرد: 

استفاده از بک لینک 

بک لینک یا پیوند ورودی یکی از فاکتورهای مهم‌ در چک لیست سئو خارجی است و در واقع همان لینک‌هایی است که از سایت‌های معتبر دیگر به سایت شما داده می‌شود. استفاده از بک لینک ها اثرات مثبتی را در وب سایت شما به همراه دارد؛ بنابراین سعی کنید با وب سایت‌های دارای اعتبار و ترافیک بالا همکاری کرده و از آنها لینک دریافت کنید.

بطور کلی بک لینک شامل فواید زیر است:

  • موثر در رتبه‌بندی
  • بهبود امکان دیده شدن
  •  افزایش ترافیک ارجاعی

برای اطلاعات بیشتر در مورد بک لینک سازی می توانید مقاله ” چگونه بک لینک بسازیم ” را مطالعه نمایید.

تاثیر بک لینک در چک لیست سئو خارجی

شبکه های اجتماعی 

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از عناصر چک لیست سئو خارجی است که تاثیر بسزایی بر افزایش میزان بازدید از وب سایت دارد.

امروزه بیش از نیمی از مردم در شبکه های اجتماعی عضو هستند و بیشتر اطلاعات خود را از این طریق بدست می آورند.شما با اشتراک گذاری لینک وب سایت خود در شبکه های اجتماعی می توانید ترافیک قابل توجهی را به سمت سایت خود هدایت کنید.البته باید بارگذاری مطالب و محتواهای با کیفیت در ارتباط با محصول و یا خدمات خود را فراموش نکنید.

در واقع تولید محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی قادر است که کاربران را برای بازدید از سایت شما علاقه مند کند.همچنین اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی می تواند سرعت ایندکس شدن مطالب شما توسط موتورهای جستجو را افزایش دهد. شما می توانید از شبکه های اجتماعی محبوب مانند: Facebook، Google+، LinkedIn ، Pinterest، Twitter، Instagram، Youtube استفاده کنید.

پست مهمان از مهم ترین عناصر چک لیست سئو خارجی

از دیگر آیتم‌های چک لیست سئو خارجی، قرار دادن پست مهمان در وب سایت‌ های مشابه است که توجه کاربران جدید را به سایت شما جلب خواهد کرد. تنها کافی است پست مهمان خود را در سایت‌های معتبر همانند صنعت خود منتشر کنید.

با نوشتن مطلب در هر سایتی، جز اتلاف وقت کار مثبت دیگری انجام نمی گیرد. در حقیقت باید به سراغ سایت‌هایی بروید که ترافیک هدفمند به شما می‌دهند.در حقیقت این روش یکی از استراتژی‌های بی‌نظیر برای ساخت بک لینک به حساب می‌آید و می‌تواند رتبه‌ سایتتان را جابه‌جا کند.

اشتراک گذاری عکس و ویدیو

یکی از عوامل موثر برای افزایش سرعت سایت در چک لیست سئو خارجی، به اشتراک گذاری تصاویر محصولات و یا خدمات در وب سایت های اشتراک گذاری عکس است.

با اشتراک گذاری عکس و ویدیو در وب سایت‌های مختص به اشتراک گذاری محتواهای تصویری و ویدیویی همچون Flickr، 500 Pixels، Google Photos  Photobucket، Canon Irista می‌توانید ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید؛ و در صورتی که تصویر شما مورد پسند کاربران قرار گیرد آن ها جهت مشاهده تصاویر بیشتر، از سایت شما بازدید خواهند کرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ 

برقراری تعامل با اینفلوئنسرها و افراد سرشناس در شبکه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از عوامل مهم در چک لیست سئو خارجی محسوب می‌شود که تاثیر بسیاری بر افزایش میزان بازدید از سایت شما خواهد داشت.

زمانی که فردی محبوب و پرطرفدار، وب سایت شما را به کاربران معرفی کند قطعا بسیاری از افراد نسبت به بازدید از سایت‌تان ترغیب خواهند شد و در نتیجه میزان ترافیک سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

شاید مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد: “ آموزش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ در چک لیست

استفاده از رپورتاژ آگهی در چک لیست سئو خارجی

رپورتاژ آگهی یکی از شیوه‌های موثر در تبلیغات است که در قالب یک محتوای متنی آموزشی در وب سایت‌های دیگر منتشر می‌گردد. یعنی شما باید محتوایی جذاب درباره یک موضوع از سایت خود تهیه کنید و در انتهای مطلب نیز به وب سایت خود لینک دهید تا کاربر نسبت به بازدید از سایت شما ترغیب شود. این کار موجب افزایش بازدید از طرف کابران جدید می شود و خزنده‌ های گوگل امتیاز ویژه‌ای برای رپورتاژ آگهی در نظر می‌گیرند و به واسطه آنها رتبه سایت شما را بهبود می‌بخشند.

پاسخ به سوالات

یکی از تکنیک های سئو خارجی، پاسخ به سوالات پرسیده شده است.در بسیاری از موارد کاربران در قسمت پرسش و پاسخ سوالی مطرح می کنند اما متاسفانه وب مستران هیچ پاسخی برای آن ها ارسال نمی کنند.

در صورتی که شما وارد مکالمه با بازدید کنندگان خود شوید به راحتی اعتماد آن ها را جلب خواهید کرد.شما می توانید در قسمت پرسش و پاسخ اطلاعاتی درباره کیفیت محصول و یا خدمات خود در اختیار مخاطبان قرار دهید و یا آن ها را به مطالعه بخش های دیگر سایت خود ترغیب کنید. در کل هر چه پاسخ به سوالات کاربران تخصصی تر و بیشتر باشد، محبوبیت شما نیز بیشتر می شود و به همین روش باعث افزایش بازدید سایت خود می شوید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تمامی موارد مهم در چک لیست سئو خارجی را بررسی کنیم؛ بطوری که با رعایت هر یک از اقدامات ذکر شده می توانید سئو خارجی سایت خود را افزایش دهید و بازدید کنندگان بیشتری دریافت کنید.

بطور خلاصه با انجام تکنیک‌هایی مانند حضور مستمر و مفید در شبکه‌های اجتماعی، لینک‌سازی خارجی به صورت استاندارد و لینک‌گرفتن از سایت‌های معتبر و … تاثیر مثبتی در فرایند سئو سایت به همراه خواهد داشت و موتورهای جسجتوی گوگل سایت شما را نیز در نتایج سرچ رتبه‌بندی خواهند کرد.فراموش نکنید بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوی گوگل، نیاز به زمان دارد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، شما باید به‌طور پیوسته و با صبر و حوصله تکنیک‌هایی که برای این منظور است را به کار ببرید.

ادامه مطلب