اتوریتی یا قدرت دامنه چیست؟

بازدید: 2517 بازدید

اتوریتی یا قدرت دامنه چیست؟پیج اتوریتی و دامین اتوریتی چیست؟

در این مقاله سعی میکنیم در مورد مفهومی مهم که امروزه بسیار زیاد با عنوان اتوریتی یا قدرت دامنه چیست؟ در گوگل سرچ میشود.امروز یکی از علوم مورد نیاز و مهم در زمینه تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی مباحث سئو و سئو سایت می باشد که در طی این چند سال هر روزه به اهمیت آن افزوده میشود . برای اینکه بتوانید در این زمینه پیشرفت زیادی بکنید باید چندین مبحث را آموزش ببینید.این مباحث مهم مانند سئو داخلی و خارجی چیست ، شناخت الگوریتم های گوگل ، بک لینک سازی ، گوگل آنالتیکس چیست؟  ، اتوریتی و….. که در ادامه ی این مقاله به مفهوم اتوریتی (Authority) میپردازیم.

 

آنچه در این مقاله میخوانید:

 

اتوریتی authority یا قدرت دامنه  چیست؟

در واقع اتوریتی یک نوع معیار برای اندازه گیری قدرت دامنه یا سایت میباشد . برای هرچیزی یک معیار اندازه گیری وجود دارد به طور مثال متر معیار اندازی گیری ابعاد است . پس موتور های جستجو هم برای اندازه گیری فدرت یک دامنه یا یک صفحه سایت از این معیار استفاده میکنند.البته قبل از اینکه معیار اتوریتی به وجود بیاید یک معیار دیگر به نام پیج رنک وجود داشت که امروزه کاملا از بین رفته است .

بعد از اینکه پیج رنک از بین رفت ، یکی از سایت های مهم در همین ضمینه معیار جدید به نام (Authority) را به وجود آورد . در واقع این معیار یک نوع ابزار جدید اندازه گیری برای موتور های جستجو میباشد . این ابزار با توجه به معیار هایی که برایش تعریف شده به سایت های مختلف رتبه میدهد.

ابزار های آنالیز (Analez Authority) و چک کننده اتوریتی  یا قدرت دامنه وجود دارند که شما باید به آن ها مراجعه کنید تا رتبه ی سایت خود را در این زمینه ببینید.البته برای اینکه بتوانید رتبه ی خوبی دریافت کنید باید حداقل 1 ماه تا 1 سال از ثبت دامنه و سایت شما بگذرد . البته هرچقدر در این زمان در سایت خود فعالیت های مثبت انجام دهید میتوانید قدرت دامنه و سایت خود را بالاتر ببرید.

انواع اتوریتی:

اما خود مبحث اتوریتی به دو بخش مهم یعنی پیج اتوریتی (Page Authority) و دامین اتوریتی (Domain Autoritye) تقسیم میشود .در ادامه به هر کدام به صورت جداگانه میپردازیم.

پیج آتوریتی Page Authority چیست؟

پیج آتوریتی یک معیار برای اندازه گیری رتبه سایت شما میباشد . این معیار با اعداد صفر تا صد نمایش داده میشود . در اصل پیج آتوریتی هر یک از صفحه های سایت شما را به صورت جداگانه بررسی میکند . بر اساس مقدارد محبوبیتی که در صفحه دارد به آن نمره میدهد.

چه عددی در پیج اتوریتی بهتر است؟

مسلما هرچقدر رتبه سایت به 100 نزدیک باشد قدرت صفحه سایت هم بیشتر است . بدانید که اگر بسیار زیاد تلاش کنید تا به رتبه 100 برسید ممکن است به سایت آسیب بزنید به دلیل هایی که در قسمت بعدی به شما توضیح میدهیم.

  • دریافت رتبه ی بالاتر باید روند طبیعی را طی کند.
  • افزایش بیش حد میتواند مضر هم باشد.
  • اگر با تقلب این کار را انجام دهید رتبه ی منفی دریافت میکنید.
  • باید زمان بگذرد تا به قدرت سایت اضافه شود.
  • اندازه گیری این معیار همیشه به صورت حدودی میباشد.
  • تنها راه مفید برای افزایش رتبه سئو پایه و سئو سایت میباشد.

بهتر است بدانید این عدد با بررسی محتوا و طراحی صفحه هات ، بازدید کاربران ،تعداد انتشار صفحه و سئو سایت به دست می آید.

اتوریتی یا قدرت دامنه چیست؟پیج اتوریتی و دامین اتوریتی چیست؟

دامین آتوریتی Domain Authority چیست؟

دامین اتوریتی هم شبیه به پیج اتوریتی میباشد تنها تفاوت آنها این است که در دامین اتوریتی دامنه ملاک قرار میگیرد. در دامین اتوریتی هم با اعداد صفر تا صد به دامنه های مختلف رتبه داده میشود. اما معمولا دامین اتوریتی رتبه ی بالاتری از پیج اتوریتی دریافت میکند.

معیار های اندازه گیری دامین اتوریتی توسط سایت moz.com تعیین میشود.این معیار ها تعیین میکنند . یک وب سایت با صفحه مورد نظر خود می تواند جایگاه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد.

با خواندن مقالات شرکت ماز اطلاعات مفیدی به دست می آورید. بیشتر مقالاتی که در ارتباط با DA منتشر می‌کند به این نکته اشاره می‌کند که Domain authority یک پارامتر نسبی به شمار می‌آید که برای مقایسه سایت‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.
پس در اندازه گیری اتوریتی یا قدرت دامنه گوگل معیار است که بیش از 200 الگوریتم دارد که با رعایت آن ها میتوانید قدرت دامنه را بالاتر ببرید.

البته ممکن است که یک شبه قدرت دامنه شما افت میشود اما نگران نباشید میتوانید از طریق سرچ کنسول خطاهایی که گوگل به شما داده در رابطه با این موضوع را بررسی و مشاهده کنید.

پس در رابطه با همین موضوع بهتر است که شما پنالتی گوگل و روش های تشخیص آن را بلد باشید .جهت آموزش این موضوع روی لینک کلیک کنید.

اتوریتی یا قدرت دامنه چیست؟پیج اتوریتی و دامین اتوریتی چیست؟

معرفی معیارهای مهم در تعیین نمره آتوریتی یا قدرت دامنه

اتوریتی یا قدرت دامنه چیست؟پیج اتوریتی و دامین اتوریتی چیست؟

اگر میخواهید اتوریتی دامنه و سایت خود را قوی تر کنید باید این معیار ها را رعایت کنید تا رتبه ی سایت شما بالاتر برد.

  • بک لینک به سایت

برای اینکه قدرت دامنه و سایت را بالاتر ببرید باید بدانید که تمام بک لینک هایی که انجام میدهید موثر است . در این مورد تعداد بک لینک ها ، تعداد صفحه هایی که به سایت شما لینک داده اند ، دامنه هایی که به شما لینک داده اند بررسی میشوند.

نکاتی که برای ساخت بک لینک لازم است بدانید را میتوانید در مقاله ی چگونه بک لینک بسازیم را مطالعه کنید.

  • محتوا سایت

از مهم ترین موارد در سئو یک سایت تولید محتوای آن است . جهت آموزش ساخت تولید محتوای حرفه ای روی لینک کلیک کنید.

  • سئو سایت

سئو سایت تاثیر زیادی در اتوریتی یا قدرت دامنه شما میگذارد . برای اینکه بتوانید سئو سایت خود را قوی تر کنید حتما باید مقاله ی استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 و آموزش نکاتی برای افزایش رتبه سایت را طالعه کنید.

در نتیجه با مفاهیم اتوریتی و انواع آن آشنا شده اید و مواردی که قدرت سایت و دامنه شما را بالا میبرد یاد گرفتید .با انجام این موارد به زودی سایت موفقی خواهید داشت.

اگر علاقه مند هستید تفاوت بین این دو را بدانید میتوانید مقاله “تفاوت فدرت دامنه با قدرت صفحه”را بخوانید.

ادامه مطلب