آموزش فارسی کردن وردپرس

بازدید: 2005 بازدید

آموزش فارسی کردن وردپرس همراه با رفع خطاهای آن

آموزش فارسی کردن وردپرس یکی از مباحث پایه و مهم برای طراحان سایت محسوب میشود که حتما باید به آن مسلط باشند . وردپرس محبوبیت زیادی بین کاربران در سر تا سر جهان دارد . به همین دلیل این سیستم مدیریت محتوا به زبان های مختلف برای ملیت های مختلف ترجمه شده است و تنها نیاز است که نحوه ی تغییر آن را یاد بگیرید . با اینکه این موضوع بسیار آسان است ،  اما ممکن است برای کسانی که تازه شروع به یادگیری کرده اند مشکل ساز شود.

توجه کنید وردپرس به بیش از 70 زبان در دنیا ترجمه شده است به جز آن در برنامه های توسعه خود 160 زبان دیگر هم برای ترجمه قرار داده است . اگر شما وردپرس را از سایت اصلی دانلود کنید به زبان انگلیسی است . اما میتوانید وردپرس فارسی را از سایت های مختلف ایرانی هم دانلود نمایید . با توجه به همه ی اینها آموزش فارسی کردن وردپرس را حتما یاد بگیرید.

البته اگر تازه کار هستید لازم هست حتما با مفاهیم زیر هم آشنا باشید :

آنچه در این مقاله میخوانید:

آموزش فارسی کردن وردپرس از قسمت  داشبورد یا نوشته های سایت؟

آموزش فارسی کردن وردپرس از روش های مختلف

باید بدانید که بین این دو قسمت تفاوت های زیادی وجود دارد که حتما باید آن ها را بدانید . قسمت نوشته ها یا فرانت اند قسمتی است که کاربران شما هر روزه آن را مشاهده میکنند . اما قسمت پیشخوان یا داشبورد کاملا در اختیار شماست و کاربران نمیتوانند آن را ببینند . علاوه بر اینها زبان قسمت پیشخوان با زبان قسمت بلاگ یا نوشته ی شما دو پارامتر مختلف هستند .

البته اگر تازه کار هستید و اطلاعات زیادی از پیشخوان وردپرس ندارید حتما مقاله ی مرتبط را مطالعه نمایید .

شما میتوانید زبان پیشخوان خود را تغییر ندهید و فقط زبان بلاگ را فارسی کنید یا میتوانید زبان هردو قسمت را تغییر دهید . این تغییرات کاملا به نحوه ی مدیریت شما بستگی دارد . اگر با زبان انگلیسی مشکل دارید بهتر است هردو قسمت را فارسی کنید . همچنین اگر کاربران شما فارسی زبان هستند حتما قسمت بلاگ شما باید فارسی یا دو زبانه باشد.

چگونه وردپرس را فارسی کنیم؟

همانطور که به شما توضیح دادیم فارسی کردن وردپرس از روش های مختلف قابل اجرا است و شما با توجه به مدیریت خود باید آن را انتخاب کنید . تا همین چند وقت اخیر شما می بایست وردپرس فارسی یا انگلیسی را نصب می کردید.سپس در صورت نیاز زبان های دیگر را به صورت مجزا به آن اضافه می کردید.
اما در نسخه های جدید وردپرس شرایط فرق کرده است و باید روند متفاوتی را طی کنید!به این صورت که در اولین مرحله از نصب ، وردپرس از شما می‌خواهد تا زبان مورد نظر خودتان برای نصب وردپرس را انتخاب کنید.از این قسمت می‌توانید زبان فارسی را برای سایت وردپرسی خود انتخاب کنید.پس از انتخاب زبان فارسی و طی مراحل نصب ، وردپرس شما فارسی خواهد شد.

آموزش فارسی کردن وردپرس از روش های مختلف

 

آموزش فارسی کردن وردپرس از طریق پیشخوان

در این قسمت به شما آموزش میدهیم تا وردپرس خود را از طریق پیشخوان فارسی کنید . پس اگر وردپرس انگلیسی دانلود کرده اید نگران نباشید .

ابتدا باید وارد پیشخوان وردپرس خود شوید . بعد از آن به قسمت Settings  بروید و در منو گزینه ی General پیدا کرده و آن را انتخاب کنید . سپس در قسمت Site Language هر زبانی که دلتان میخواهد را انتخاب کنید . طبق تصویر زیر عمل کنید.

آموزش فارسی کردن وردپرس از روش های مختلف
نحوه ی فارسی سازی وردپرس از قسمت پیشخوان

 

 

آموزش فارسی کردن وردپرس از روش دستی

اگر شرایطی پیش آمد که شما مجبور شدید از فارسی کردن وردپرس را دستی انجام دهید نگران نباشید در ادامه به شما آموزش میدهیم .

در این روش شما باید طبق مراحل زیر پیش بروید تا فایل زبان فارسی را در هسته ی وردپرس قرار دهید . سپس باید پرونده wp-config.php را ویرایش کنید و کد ها را تغییر دهید تا زبان شما فارسی شود .

مرحله اول :

ابتدا باید نسخه ی فارسی وردپرس را دانلود نمایید که لینک آن را برای شما قرار میدهیم:

دانلود وردپرس فارسی

سپس فایل zip  وردپرس را استراخ کنید و در به مسیر wordpress/wp-content/languages بروید . در این قسمت اگر فایل هایی با پشوند mo. و po.  دیدید باید بردارید و در مسیر wp-content/languages هاست خود قرار بدهید . در این قسمت پوشه ی Plugin و Themes را مشاهده میکنید که برای آپلود تم و آپلود افزونه مورد استفاده قرار میگیرید. جهت آموزش روی لینک مورد نظر کلیک کنید .

مرحله دوم:

بعد از اینکه فایل ها را منتقل دادی به قسمت اصلی دایرکتوری یعنی public_htm بروید و فایل wp-config.php را پیدا کنید . بعد از آن روی فایل کلیک کنید و گزینه  EDIT را انتخاب کنید . در این قسمت صفحه ویرایش برای شما نمایش داده میشود که باید در آن کد زیر را پیدا کنید :

define(‘WPLANG’,”)

سپس به جای آن این کد را قرار دهید :

define (‘WPLANG’, ‘fa_IR’);

بعد از این کار های زبان پیشخوان شما فارسی میشود و قبل از آن بهتر این کش مرورگر خود را یک بار پاک کنید .

البته اگر برای شما مشکل نمایش زبان فارسی در وردپرس پیش آمد از مقاله ی آموزشی مرتبط به آن استفاده کنید .

چگونه تاریخ وردپرس را فارسی (شمسی ) کنیم ؟

برای اینکار پیشنهاد می کنیم تا افزونه هایی که برای اینکار در دسترس هستند را نصب نمایید برای مثال افزونه  parsi date می تواند گزینه خوبی باشد.


جهت مطالعه سایر مطالب ، به بلاگ مراجعه نمایید.

ادامه مطلب