چگونه بک لینک بسازیم

بازدید: 2698 بازدید

چگونه بک لینک بسازیم؟آموزش ساخت بک لینک معتبر

یکی از مهم ترین آموزش های سئو مبحث ساخت بک لینک معتبر است.اگر میخواهید در زمینه سئو حرفه ای شوید ، باید این مبحث را بسیار جدی بگیرید .همچنین بدانید تنها ساخت بک لینک مهم نیست بلکه نتیجه مثبت گرفتن برای سایت شما از اهمیت بیشتری برخوردار است.اینکه بتوانید بک لینک صحیح و کارآمد برای سایت خود بسازید و سئوی سایت خود را بالا ببرید از ویژگی های یک سئو کار حرفه ای است و از نظر سئو ضرورت زیادی دارد.در این مقاله چگونه بک لینک بسازیم فوت و فن کار را به شما آموزش میدهیم.تا بتواند توجه موتور های جستجو را به سمت سایت خود جلب کنید.

 

آنچه در این مقاله میخوانید:

بک لینک چیست؟

در ابتدا باید با مفهوم بک لینک آشنا شوید .در واقع بک لینک یا لینک ورودی، به پیوندهایی اطلاق می‌شود که از سایر وبسایت ها به وب‌‌سایت شما داده می‌شوند. همچنین یکی از عوامل مهمی است که جهت محاسبه ی رتبه بندی سایت شما توسط گوگل محاسبه میشود .

اما نکته ی مهم این است که بتوانید بک لینک های با ارزش بسازید تا تاثیر مثبت روی رتبه ی سایت شما بگذارند.بک لینک ها با نام های لینک های ورودی یا لینک های مرزی نیز نامیده میشوند.

نکته های مهم در ساخت بک لینک

برای اینکه بتوانید مبحث بک لینک را به صورت حرفه ای تر و پایه تر بیاموزید ، مقاله ی بک لینک چیست؟ را مطالعه کنید.

بک لینک سیاه یا سفید یعنی چه؟

همانطور که قبلا گفتیم ما دو نوع سئو داریم : سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه .پس متوجه میشویم که بک لینک سیاه در سئوی سیاه و بک لینک سفید در سئوی سفید استفاده میشود.شما میتوانید تفاوت این دو را در مقاله ی تفاوت سئوی سفید با سیاه مطالعه کنید.

بک لینک سفید 

بک لینکی که در سئوی کلاه سفید استفاده میشود و از سایت های پربازدید و معتبر برای سایت شما لینک ورودی دریافت میکند.توجه کنید که هرچقدر تعداد لینک هایی که از سایت های معتبر دریافت میکنید کمتر باشد و سختر بتواندی موفق شوید ، ارزش بیشتری دارد.نکته ی مهم این است که باید سعی کنید از وب سایت های معتبری که مرتبط با موضوع سایت شما هستند بک لینک دریافت کنید.میتوانید در نوشته های طولانی و مفید لینک های با ارزشی دریافت کنید.

اگر از سایت هایی که ترافیک و ورودی بالایی دارند بک لینک دریافت کنید امتیاز بیشتری میگیرید.

روش ساخت بک لینک معتبر
چگونه بک لینک بسازیم؟

 

بک لینک سیاه

در مقابل بک لینک سفید بک لینک سیاه قرار گرفته است.این بک لینک ها از روش هایی که غیرقانونی هستند به دست می آیند.با اینکه سریع تر شما را به نتیجه میرسانند اما به شدت مخرب هستند.همچنین ارزش زمانی خیلی کمی دارند و باعث ایجاد آسیب به سایت شما میشوند.

نکات ساخت بک لینک معتبر

برای اینکه بتوانید بک لینک معتبر بسازید روش های مختلفی وجود دارد. اما قبل از اینکه روش های ساخت بک لینک را معرفی کنیم باید دو نکته ی مهم را بدانید.

ساخت بک لینک های رایگان

برای ساخت بک لینک های با ارزش میتوانید از سایت هایی که به صورت رایگان این کار را انجام میدهند استفاده کنید .اما باید بدانید این سایت ها همیشه تاثیر مثبت برای سایت شما نخواهند داشت.زیرا :

  • باعث پایین آمدن رتبه ی سایت شما میشود و در اصطلاح احتمال پنالتی شدن سایت را بالا میبرند.
  • این سایت ها معمولا در گذشته امتیاز بالایی داشته اند اما امروزه بک لینک های آن ها ارزش چندانی ندارند.
  • اگر تعداد لینک های خارجی یک صفحه بالا برود ارزش آن پایین می آید.

 تعداد بک لینک 

توجه کنید ساخت بک لینک خارجی و نتیجه گرفتن از آن یک پرسه ی طولانی است که به صبر و حوصله نیاز دارد. پس سعی نکنید با ساختن بک لینک های زیاد وقت خود را از دست بدهید .میتوانید روزانه 5 تا backlink مفید و با ارزش بسازید و صبر کنید تا نتیجه ی آن را ببینید.

 روش های دریافت بک لینک با ارزش 

در مجموع بک لینک ها به چند دسته تقسیم میشوند. بک لینک نوفالو و فالو ، داخلی و خارجی.سعی کنید از سایت های شناخته تر شده بک لینک دریافت کنید .

1-استفاده از Link Gap Analysis

در این روش باید با با تجزیه و تحلیل دریافت کنید که سایت های رقیب شما از جه سایت هایی بک لینک دریافت میکنند. برای اینکار ابزار های مختلفی وجود دارد تا به شما کمک کنند.در این صورت وبسایت هایی را پیدا میکنید که به احتمال زیاد به سایت شما بک لینک های با ارزش میدهد.

نکته های مهم در ساخت بک لینک

2-بک لینک های وبلاگی

از روش های قدیمی برای دریافت لینک های خروجی با ارزش فعالیت در وبلاگ ها است.توجه کنیدکه در وبلاگ های قدیمی تر بیشتر فعالیت کنید زیرا ارزش بالاتری دارند.برای این کار میتوانید از روش های زیر استفاده کنید.

  • میتوانید از مدیر وبلاگ ها تبلیغات خریداری کنید.
  • در انجمن های گفت و گو شرکت کنید.
  • از شرکت هایی که ابزار و قالب های وبلاگی میفروشند بک لینک بخرید.

3-فعالیت در شبکه های اجتماعی (social backlinks)

شما باید این نوع بک لینک ها را در شبکه های اجتماعی مختلف دریافت کنید.سوشال مدیا ها تاثیر زیاد در میزان بازدید سایت شما دارند و تاثیر مثبت اما غیر مستقیم بر روی سئو سایت میگذارند.شما میتوانید به صورت کاملا رایگان از این گزینه استفاده ی مفید بکنید .اما باید سعی کنید مخاطب های خود را پیدا کرده و آن ها را به نوعی به بازدید از سایت خود دعوت کنید.

ساخت بک لینک در سوشال مدیا

4-رپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی به معنی یک مقاله خبری یا خبر تبلیغاتی است که شما از سایت ، برند کسب و کار، محصولات ..در سایت های مختلف منتشر میشود .
این کار باعث میشود امتیاز سایت شما به آسانی افزایش یابد.خیلی مهم است که رپورتاژ شما در سایت های معتبر و قوی باشد تا به صورت دائمی بک لینک های قوی دریافت کنید.تبلیغات شما در صفحه اول سایت های خبری که در آن ها رپورتاژ داده اید یک مدت طولانی باقی میماند و تاثیر طولانی مدت برای شما دارد.مشتریان و بازدیدکنندگانی که از طریق تبلیغات در سایت های معتبر به سایت شما می آیند اعتماد بیشتری به شما میکنند که تاثیر مثبت برای کسب و کار شما است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله ی رپوتاژآگهی چیست؟ را مطالعه کنید.

5-ساخت وبلاگ

ساده ترین روش برای ساخت بک لینک خارجی به حساب می آید. باید وبلاگ مرتبط به سایت خود را بسازید و در آن به صورت خلاقانه محتوا و سایت خود را به کاربران معرفی کنید.در این روش مدیریت تمام بک لینک ها بر عهده ی خود شما است.

شما باید به صورت غیرمستقیم بک لینک دریافت کنید در غیر این صورت وبلاگ شما حذف خواهد شد.

نکته ی مهم قبل از اینکه اقدام به بک لینک گرفتن بکنید باید محتواهای مفید و کاربر پسند در سایت خود منتشر کنید.همچنین به صورت مرتب آن ها را بروزرسانی کنید.علاوه بر لینک های خارجی به لینک های داخلی هم توجه زیادی کنید .

برای اینکه بتوانید سئوی سایت خود را قوی کنید حتما مقاله سئو داخلی و خارجی چیست؟ را با دقت مطالعه کنید.

ادامه مطلب