تفاوت قدرت دامنه و قدرت صفحه

بازدید: 941 بازدید

همانطور که در مقاله “اتوریتی authority یا قدرت دامنه  چیست؟” گفتیم؛ اتوریتی یک نوع معیار برای اندازه گیری قدرت دامنه یا سایت میباشد . برای هرچیزی یک معیار اندازه گیری وجود دارد به طور مثال متر معیار اندازی گیری ابعاد است . پس موتور های جستجو هم برای اندازه گیری قدرت یک دامنه یا یک صفحه سایت از این معیار استفاده میکنند. امروز به بررسی قدرت دامنه و قدرت صفحه میپردازیم و تفاوت های آن ها را بیان میکنیم.

آنچه در این مقاله میخوانید:

قدرت دامنه یاDomain Authority چیست؟

قدرت دامنه

دامنه جزو یکی از اصلی ترین نکته ها در طراح وب سایت است. دامنه ها در واقع هویت وب سایت شما را تشکیل میدهند.شما باید برای انتخاب یک دامنه خوب کلی تحقیق وتفکر کنید.دامین اتوری یا قدرت دامنه بر اساس یک عدد از صفر تا صد ارزیابی میشود.دامین اتوریتی هم دامین اتوریتی هم شبیه به پیج اتوریتی میباشد تنها تفاوت آنها این است که در دامین اتوریتی دامنه ملاک قرار میگیرد. در دامین اتوریتی هم با اعداد صفر تا صد به دامنه های مختلف رتبه داده میشود. اما معمولا دامین اتوریتی رتبه ی بالاتری از پیج اتوریتی دریافت میکند.

قدرت صفحه یا Page Authority چیست؟

قدرت صفحه

PA هم دارای اهمیت است.قدرت صفحه مثل قدرت دامنه از صفر تا صد اندازه گیری میشود.این معیار اندازه گیری در واقع برای یکی ازصفحات سایت شماست که رتبه بندی میشود و به آن امتیاز داده میشود.

تفاوت قدرت دامنه و قدرت صفحه

تا به این جا با قدرت دامنه و قدرت صفحه آشنا شدیم اکنون به تفاوت های این دو میپردازیم.

  • DA بسیار کاربردی تر از PA است در واقع PA از نظر کاربردی کاهش یافته است.
  • در قدرت دامنه ملاک، دامنه است ولی در قدرت صفحه ملاک در واقع صفحه است.
  • قدرت دامنه نسبت به به قدرت صفحه از اهمیت بالاتری برخوردار است.
  • قدرت دامنه  نسبت به قدرت صفحه تاثیر بیشتری بر سئو سایت دارد.
  • هر عملی که شما برای قدرت صفحه انجام بدهید تاثیر بر قدرت دامنه هم خواهد ولی عموما تمامی کارهایی که شما برای بالا بردن دامین اتوریتی خود انجام میدهید تاثیر آن چنانی بر روی رتبه بندی یک صفحه نخواهد داشت.
  • قدرت صفحه توسط گوگل محاسبه میشود ولی قدرت دامنه توسط شخص ثالث محاسبه میشود.

چه کار کنیم تا قدرت دامنه و قدرت صفحه بالاتری داشته باشیم؟

همانطور که در ابتدا گفته شد معیار اندازه گیری قدرت دامنه و قدرت صفحه عددی از صفر تا صد است.این عدد بر اساس ملاک های خاصی به سایت شماداده میشود.شما میتوانید با انجام یک سری از اعمال زیر تاثیر به سزایی بر روی قدرت دامنه سایت خود بگذارید؛ البته این را هم در نظر داشته باشید که این بستگی به زحمت و محتوای شما دارد که تا چه حد تاثیر مثبت بگذارد.

سئو سایت

یکی از اصلی ترین موارد برای بالا رفتن میزان قدرت دامنه(Domain Authority)سئو سایت شماست.شما هر چه سئو  قوی تری داشته باشید طبعا قدرت دامنه قوی تری خواهید داشت و رتبه شما افرایش پیدا خواهد کرد.

محتوا سایت

فراموش نکنید که در کنار اینکه سعی میکنید سئو سایت خود را قوی تر کنید کیفیت محتوای خود را هم بالا ببرید.یکی از اصل های یک وب سایت عالی محتوا و سئو خوب است.اگر میخواهید یک سایت مناسب و رتبه دار داشته باشید میبایست حتما این اصول را رعایت کنید.

جمع بندی:

در این مقاله به بررسی و تفاوت های DA و PA پرداختیم و اهمیت آن ها را با هم مقایسه کردیم.امیداریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

ادامه مطلب