استراتژی های لینک سازی برای انواع وبسایت را بشناسید !

بازدید: 424 بازدید

یکی از چالش برانگیز ترین موقعیت ها در طراحی و راه اندازیِ کمپین های لینک سازی ، نوع استراتژی است که استفاده میکنیم. استراتژی ای که ما در لینک سازی برای یک وبسایت انجام میدهیم ، ممکن است برای یک وبسایت موفقیت آمیز باشد ولی برای یک وبسایت کاربرد نداشته باشد.

اما در نظر داشته باشید ، موقعیت کسب و کار شما قطعا با بقیه رقبا متفاوت است. در نتیجه استراتژی ای را انتخاب کنید که برای وضعیت فعلی وبسایت شما مناسب باشد.

آیا از استراتژی ساخت لینک درست استفاده می کنم؟

امروزه جایگاه وبسایت ها ، نسبت به گذشته متفاوت است. بنابراین عوامل تاثیرگزار روی هر وبسایت میتواند گسترده و متفاوت باشد. عواملی مثل : ساختار شرکت ، استراتژی بازاریابی  آن کسب و کار و یا ارزش و اهمیت وبسایت برای آن شرکت در ایجاد این تفاوت ها موثر اند.

عوامل مختلفی وجود دارد که ، لینک سازی برای یک وبسایت را بسیار سخت تر از دیگر وبسایت ها میکند. که در ادامه متوجه میشویم ، چگونه میتوانیم دید شفاف تری نسبت به این عوامل داشته باشیم.

سوالات رایجی که باید از خودمان بپرسیم

در لیست زیر سوالات رایجی را مشاهده میکنید که در موقع انتخاب استراتژی لینک سازی باید از خودتان بپرسید. این سوالات باعث میشود ، شما با توجه به وضعیت فعلی وبسایتتان ، بهترین تکنیک را برای ساخت بک لینک استفاده کنید.

  • چه تعداد موضوع بحث برانگیز در حوزه کاری شما وجود دارد ؟
  • کدام وبسایت ها ، میپذیرند که لینک سایت شما را در وبسایت شان قرار بدهند ؟
  • کلمات کلیدی شما چقدر رقابتی هستند؟
  • در حال حاضر محتوای آماده ای دارید؟ یا قابلیت های تولید محتوای شما چیست؟
  • کدام صفحات وبسایتتان را می خواهید به رتبه بندی گوگل برسانید ؟
  • در حال حاضر چه امکان هایی در حوزه لینک سازی دارید؟ آیا یک تیم داخلی دارید یا به یک آژانس لینک سازی برون سپاری می کنید؟
  • آیا دنبال کننده دارید ؟ آیا کسی محتوای شما را به به میل خودش به اشتراک خواهد گذاشت؟
  • در کدام سطح متمرکز هستید ؟ محلی ، کشوری یا جهانی ؟
  • آیا زمان و منابع لازم برای اجرای استراتژی لینک سازی را دارید ؟

پرسیدن این سوالات از خودتان اولین قدم قبل از انتخاب استراتژی لینک سازی است. با درک این متغیرها و وضعیت فعلی و منابع تان در این حوزه ، قطعا پاسخ مثبتی از استراژي لینک سازی تان دریافت خواهید کرد.

از بین تمام سؤالات مطرح شده ، نوع وب سایت بیشترین تأثیر را در انتخاب استراتژي لینک سازی دارد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با انواع وبسایت و صفحات مورد نیازشان برای سئو شدن آشنا شوید.

هم چنین میتوانید ، کلیات ساختن بک لینک را در مقاله ” چگونه بک لینک بسازیم ؟ “ آموزش ببینید.

استراتژی لینک سازی

 

انتخاب صفحات برای لینک سازی بر اساس نوع وب سایت

وب سایت های مختلف می توانند بسته به نیازشان ، محتواهای گسترده ای تولید و گردآوری کنند. یا نیاز داشته باشند صفحات متفاوتی از وبسایت آنها در رتبه بندی گوگل قرار بگیرد. در نتیجه همه وبسایت ها در نیاز هایشان باهم فرق دارند.

برخی از سایت‌ها ممکن است مانند سایت‌های تجارت الکترونیک یا همان فروشگاه های آنلاین ، محتوای اطلاعاتی کمی تولید کنند، در حالی که برخی دیگر، مانند سایت‌های وابسته آموزشی، کل برنامه بازاریابی خود را حول محور تولید محتوا سازماندهی کنند.

در ادامه لیست رایج ترین نوع وبسایت ها را مشاهده میکنید. با ما همراه باشید.

۱. وب سایت های وابسته به دیگر وبسایت ها

این سایت ها می توانند در اشکال مختلفی از جمله وبلاگ ها، فهرست محصولات ، سایت های بررسی، مقایسه برای خرید محصولات خرید  و … وجود داشته باشند. به طور معمول، این سایت ها به بک لینک هایی به مقالات یا صفحات فهرست ، دیگر برند ها نیاز دارند.

تقریباً از تمام تکنیک هایی که در بخش بعدی مقاله مطرح شده ، می‌توان برای وب‌سایت‌های وابسته استفاده کرد، اما پست شدن بصورت موقت یا همان مهمان در سایت های مربوطه  ، و لینک‌سازی رقیب در بالا بردن رتبه وبسایت شما در گوگل بسیار مؤثرتر خواهد بود.

۲. دایرکتوری ها یا همان بازارهای آنلاین

این سایت ها خریداران و فروشندگان را به هم متصل می کنند و معمولاً معاملات را تسهیل می کنند. برخی از نمونه ها عبارتند از ترب ، ایمالز ، تخفیفان و … . این وبسایت ها نیازشان به رتبه بندی سایت ، در صفحاتی مثل خرید محصولات پرطرفداری مانند لپ تاپ ، گوشی موبایل یا … است.

استراتژی های لینک سازی برای انواع وبسایت را بشناسید !

۳. تجارت الکترونیک یا فروشگاه های آنلاین

یک سایت تجارت الکترونیک ( فروشگاه های آنلاین ) برای بهبود رتبه، به لینک هایی به صفحات برند، محصول یا دسته بندی ها نیاز دارد. این صفحات یکی از چالش برانگیزترین صفحات برای دریافت لینک هستند. چون رقابت در سایت های تجارت الکترونیک بسیار داغ است.

پست هایی که به عنوان مهمان در سایت های دیگر منتشر میکنید ، استفاده از بک لینک های رقبا ، لینک سازی برای تصاویر و نمونه های محصول و … استراتژی های لینک سازی ای هستند که می توانند تقریباً به هر صفحه ای لینک ایجاد کنند. البته اگر اینکار به درستی انجام شود.

اما تکنیک محبوب دیگری یافتن نام تجاری آن کسب و کار از محصولات سایت است البته بدون لینک ! به عنوان مثال، یک سایت خرید و فروش کفش های ورزشی با نام تجاری x را در نظر بگیرید. این سایت میتواند مقالاتی را در سایت های دیگر ایجاد کند که در آن ، درمورد کفش های ورزشی x صحبت کنند. اینگونه مخاطب ناخودآگاه به دنبال آن محصول میرود. و طبیعتا نرخ کلیک آن سایت افزایش پیدا میکد. یا بصورت کلی تر بگوییم ، رتبه بندی آن سایت بهبود می یابد.

۴. آموزش آنلاین و ارائه مدرک

استراتژی لینک سازی در این سایت ها مقداری متفاوت تر است. این وب سایت ها می توانند با لینک دادن به صفحات ورود و ثبت نامشان رتبه بندی خوبی در گوگل دریافت کنند. ناگفته نماند ، تامین امنیت این چنین لینک هایی دشوار است، اما عموم افراد از تکنیک های مشابه برای وبسایت های تجارت الکترونیک استفاده می کنند.

 ۵.  وبسایت دانشگاه ها و استراتژی لینک سازی شان

تمام دانشگاه ها ، به احتمال زیاد محتوایی دارند که میتوانند در وبسایت خود به اشتراک بگذارند. و این وبسایت ها هم چنین میتوانند ، از مطالبی که اساتید دانشگاه برای منظر های دیگر گردآوری کرده اند ، استفاده کنند. درنتیجه صفحاتی که حالت مقالات یا … دارند ، قابلیت لینک سازی خوبی دارند.

وبلاگ ها دوست دارند به منابع معتبر استناد کنند، امکان منحصر به فردی که دانشگاه ها می توانند برای ایجاد بک لینک ها دارند ، این است که از مطالبی که در وبلاگشان منتشر میکنند ، دیگر سایت ها استفاده کنند. و در مطلبشان سایت دانشگاه را به عنوان منبع ذکر کنند.

نکته دیگر این است که لینک دهی به صفحاتی که دارای توضیحات هستند ، و لینک دهی در نوشته های صفحات توضیحات به محصولات سایت دانشگاه ( بیشتر در اینجا محصولات آموزشی است ) ، لینک سازی داخلی بسیار خوبی در وبسایتتان ایجاد می کند.

استراتژی های لینک سازی برای انواع وبسایت را بشناسید !
نمونه استراتژی لینک سازی دانشگاه آزاد

قبل از خواندن ادامه مطلب، شاید دوست داشته باشید مقاله استراتژی لینک سازی خارجی را مطالعه کنید. 

۵ استراتژی لینک سازی با کیفیت

۱. محتوا را از طریق روابط ایجاد شده با وبلاگ نویسان منتشر کنید

این استراتژی لینک سازی بر ارتباط با ایمیل به وبلاگ نویسان، نویسندگان یا ناشران و سپس تهیه کردن پیوندها از طریق این روابط متمرکز است.

ایمیل زدن به کسی که از قبل میشناسید ، طبق آمار بین 1 تا 5 درصد احتمال موفقیت بیشتری نسبت به کسی شناختی از آن ندارید ، دارد.

راه‌های موفق آمیز برای جذب ناشر یا نویسنده عبارتند از:

  • ملاقات در رویداد ها
  • انجام تجزیه و تحلیل لینک شکسته رایگان سایت خود.
  • حمایت مالی یا تبلیغات در وب سایت.
  • کمک به جامعه خود.
  • به اشتراک گذاری یک داستان هیجان انگیز
  • ارسال رایگان نمونه محصولات

۲. انتشار مطلب به عنوان مهمان با کیفیت بالا و شامل لینک های طبیعی

انتشار مطلب به عنوان مهمان تکنیکی است که می‌تواند در پیدا کردن ، شریک های تجاری در زمینه های مختلف بسیار موثر باشد.

با این حال، هدر دادن زمان برای نوشتن مقاله برای وبلاگ های با کیفیت پایین آسان است، بنابراین مطمئن شوید که از زمان خود عاقلانه استفاده می کنید و به سایت های با کیفیت بالا کمک می کنید. و متقابلا آنها نیز به شما در بیشتر دیده شدنتان کمک میکنند.

۳. ایجاد پیوند تصویر از طریق جستجوی عکس معکوس

این استراتژی برای بک لینک سازی به وب سایتی استفاده می شود که قبلاً از تصاویر وب سایت شما استفاده کرده اما نیاز به استناد صحیح دارد.

پس از شناسایی این تصاویر، اطلاع رسانی کنید و درخواست استناد مناسب و لینک دهی کنید. این رویکرد زمانی به خوبی کار می کند که یک سایت دارای تعداد زیادی تصاویر منحصر به فرد باشد که در حالت ایده آل آن ها به صورت سفارشی ایجاد می شوند.

با جستجوی معکوس تصویر سایتتان در Google Images یا TinEye شروع کنید و روی تصویر کلیک کنید تا URL منبع را پیدا کنید. سپس وارد سایت مربوطه شوید ، و از طریق راه های ارتباطی با مدیر وبسایت ارتباط برقرار کنید. و سپس درخواست کنید ، لینک دهی مناسبی به وبسایتتان انجام شود.

استراتژی های لینک سازی برای انواع وبسایت را بشناسید !
نمونه سرچ در TinEye

۴. استراتژی لینک سازی ذکر نامرتبط جهانی

به طور سنتی، اصطلاح «نام تجاری نامرتبط» برای توضیح فرآیند یافتن نام‌های نامرتبط نام تجاری شرکت اصلی بود.

با این حال، عموم از تعریف گسترده تری برای توضیح «اشاره‌های بدون پیوند» استفاده می‌کنند و آن را هر گونه ذکر شرکت، محصولات/خدمات، نام رقبا یا حتی مقالات مرتبط با موضوع می‌دانند.

۵. با رتبه بندی برای کلمات کلیدی آماری، لینک به دست آورید

داشتن مقالاتی با آمارهای منحصر به فرد، دسترسی به لینک سازی را بسیار موثرتر می کند، اما چنین مقالاتی می توانند با رتبه بندی کلمات کلیدی مثل “آمار” یا “مطالعه”، لینک کسب کنند.

وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران همیشه در جستجوی منابع و داده هایی هستند که در مقالات آینده گنجانده شوند، و بسیاری با جستجوی عباراتی مانند “آمار سئو” در گوگل شروع می کنند.

با طوفان فکری کلمات کلیدی شروع کنید تا فهرستی از کلمات کلیدی را ایجاد کنید که شبیه [کلید واژه] + “آمار” یا “مطالعه” هستند. سپس کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه نوع مطالعاتی نشان داده می شوند.

مقالات با رتبه برتر را تجزیه و تحلیل کنید و یا جمع آوری آمار را به صورت آنلاین ایجاد کنید یا یک مطالعه جدید انجام دهید.

سخن آخر

لینک سازی برای یک استراتژی سئو موفق برای وب سایت ها در جایگاه های مختلف ضروری است. جنبه های منحصر به فرد وب سایت و جایگاه خود را درک کنید تا بتوانید رویکرد خود را برای ایجاد موثرترین بک لینک ها تنظیم کنید.

استراتژی های بالا را می توان برای انواع مختلف وب سایت، از جمله ، پلت فرم های تجارت الکترونیک، دانشگاه ها و مشاغل محلی و … اعمال کرد. وقتی سؤالات درستی می‌پرسید و تکنیک مناسب را برای وب‌سایت خود انتخاب می‌کنید، می‌توانید رتبه‌بندی یا ترافیک را به طور چشمگیری بهبود بخشید.

ادامه مطلب