استراتژی لینک سازی خارجی چگونه است؟+مزایا و نکات

بازدید: 216 بازدید

لینک سازی خارجی چیست؟

محال است که در تلاش برای سئو و بهینه سازی وبسایت خود باشید و با لینک سازی درگیر نباشید. یکی از عناصر مهم برای بهینه سازی موتور جستجو لینک سازی است که به دو نوع تقسیم می‌شود. لینک سازی به دو بخش لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی تقسیم می‌شود. لینک داخلی لینکی است که کاربران شما با کلیک بر روی آن به صفحه‌ی دیگری از وبسایت شما می‌روند؛ شما می‌توانید برای اطلاع از اصول و قواعد لینک سازی داخلی بلاگ ما را مطالعه نمایید. اما لینک خارجی لینکی است که کاربران شما را، به سایت دیگری هدایت می‌کند. لینک سازی برای سئوی سایت اهمیت ویژه‌ای دارد و باعث می‌شود خزنده‌های گوگل به وبسایت امتیاز مثبت بدهند. سوالی که پیش می‌آید این است که استراتژی لینک سازی خارجی چگونه است؟

برای دریافت پاسخ به این سوال با توسعه دهندگان وردپرس همراه باشید.

اصول و استراتژی لینک سازی خارجی چیست؟

لینک سازی خارجی نیز دارای اصول و استراتژی است و باید به طور مناسب از آن استفاده کرد. استراتژی لینک سازی خارجی به این معنی است که محتوای شما باید به صورتی باشد که نه از لینک سازی خارجی به صورت بی‌رویه استفاده شده‌باشد و نه به‌ گونه‌ای باشد که از لینک سازی خارجی استفاده نکرده‌باشید.

اکنون به پاسخ به این سوال که استراتژی لینک سازی خارجی چگونه است و به چه صورتی باید استراتژی خود را تعیین کنیم میپردازیم. شما باید در استراتژی لینک سازی خارجی ابتدا هدف خود از لینک سازی را مشخص نمایید. پس از آن باید مخاطبان هدف و لینک‌هایی که نیاز دارید را تعیین کنید. حواستان باشد لینک‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با هدف شما باشد و شما را به آن نزیک کند؛ علاوه بر این باید از لینک‌هایی استفاده کنید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد.

1.هدف لینک سازی را مشخص کنید

اولین مرحله‌ی استراتژی لینک سازی خارجی تعیین هدف است. شما باید یک هدف مشخص داشته‌باشید تا بتوانید لینک سازی خارجی خود را به صورت درست و اصولی انجام دهید. کسب‌وکار‌های مختلف می‌توانند هدف‌های متفاوتی داشته‌باشند اما اکثر این هدف‌ها به یک هدف واحد برمیگردد و آن هم بهینه سازی وبسایت و در معرض دید قرار گرفتن وبسایت آنان است.

بسیاری از کسب‌وکارها یک هدف دیگر هم از لینک سازی دارند. زمانی که در محتوای خود از کلمه یا اصطلاحاتی استفاده میکنند که ممکن است تعدادی از کاربران شما با آن کلمه آشنایی نداشته‌باشند و توضیح آن طولانی باشد و نتوان در محتوای خود آن کلمه را توضیح داد، از لینک خارجی استفاده می‌کنند. در این صورت به سایت‌های معتبر لینک خارجی میدهند تا کاربران با خواندن وبسایت با این کلمات و اصطلاحات آشنا شوند.

مشخص کردن هدف لینک سازی

2.متناسب با مخاطبان شما باشد

شما از لینک سازی خارجی استفاده می‌کنید تا مخاطبان خود را به وبسایت دیگری هدایت کنید؛ بنابراین باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌باشید که باید وبسایتی را انتخاب کنید که محتوای آن متناسب با مخاطبان هدف شما باشد. در لینک سازی خارجی شما باید به سن، جنسیت و لحن مخاطبان هدف خود توجه کنید و لینک سازی را به صورتی انجام دهید که برای مخاطبان هدف شما مفید واقع شود.

3. لینک‌هایی را که نیاز دارید انتخاب کنید

در مرحله‌ی آخر شما باید وبسایت‌ها و یا لینک‌هایی را که در محتوای خود نیاز می‌بینید را تعیین کنید. شما باید لینک‌های مرتبط با موضوع محتوای خود را انتخاب کنید.

در لینک سازی اصولی این مورد بسیار مهم است و اگر شما از محتوای غیرمرتبط با محتوای خود لینک بدهید، الگوریتم‌های گوگل از سئو شدن وبسایت شما جلوگیری می کنند.

نکات حرفه ای استراتژی لینک سازی خارجی

اکنون که پاسخ استراتژی لینک سازی خارجی چگونه است را دریافت کردید بهتر است نکات حرفه‌ای لینک سازی خارجی را نیز بدانید. شما برای اینکه یک لینک سازی خارجی حرفه‌ای داشته‌باشید باید نکات و ترفندهای آن را بدانید؛ البته به بعضی از این نکات در بالا اشاره شد اما در اینجا به شما به صورت کامل نکات را خواهیم گفت.

  1. از سایت های مرجع برای لینک سازی استفاده کنید.
  2. برای لینک سازی از سایت‌های اسپم استفاده نکنید زیرا باعث کاهش رتبه و اعتبار شما می‌شود.
  3. سایت‌هایی را برای لینک سازی انتخاب کنید که لحن و مخاطبان هدف مشابه شما را دارند.
  4. در لینک سازی خارجی از انکرتکست‌های مناسب استفاده کنید.
  5. از یک منبع درست و معتبر لینک دهید.
  6. وبسایت‌های رقابتی را پیوند ندهید و از سایت‌هایی که رتبه 1 گوگل را دارند استفاده کنید.
  7. سعی کنید از وبسایت‌هایی استفاده کنید که قدرت دامنه بالا داشته باشند.

مزایای لینک سازی خارجی

مزایای استراتژی لینک سازی خارجی چیست؟

استفاده از لینک سازی خارجی مزایای زیادی دارد که برخی از این مزایا را در ادامه بررسی می‌کنیم.

  1. افزایش اعتبار وبسایت شما: لینک سازی خارجی اعتبار وبسایت شما را افزایش میدهد و همچنین منابعی را در اختیار مخاطبان شما می‌گذارد.
  2. بهبود سئوی وبسایت شما: لینک خارجی باعث می‌شود که خزنده‌های گوگل به وبسایت شما امتیاز مثبت بدهند و به سئوی وبسایت شما کمک می‌کند.
  3. اقتدار شما را افزایش می‌دهد: زمانی که شما به یک وبسایت مرجع معتبر لینک می‌دهید اقتدار وبسایت شما را بهبود میبخشد.

سخن آخر

در این بلاگ به سوال استراتژی لینک سازی خارجی چگونه است؟ پاسخ دادیم و مزایا و نکته‌های لینک سازی خارجی را نیز بررسی کردیم؛ البته شایان ذکر است که نکات و مزایا بیشتر از موارد گفته‌شده‌است و ما فقط برخی از آنها را بررسی کردیم. نکته ای که باید بدانید این است که سئو، از میزان اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لینک سازی خارجی هم، یکی از فاکتور های مهم آن است که اگر به درستی انجام شود، می‌تواند تاثیر زیادی در سئو سایت شما بگذارد. 

ادامه مطلب