اصول ضروری سئو برای مبتدیان

بازدید: 621 بازدید

سئو(SEO) که مخفف شده کلمه Search Engine Optimization است به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. سئو سایت از پایه ای ترین رکن هر سایتی است که هرکسی برای موفقیت سایت خود در گوگل حداقل باید اصول ضروری سئو برای مبتدیان را بداند.سئو سایت رتبه شما در موتور های جستجو افزایش میدهد. افرادی که در زمینه تولید محتوا کار میکنند باید اصول سئو را بدانند. اگر آنلاین شاپ دارید، اگر وبلاگ نویس هستید و یا هر کسب و کار اینترنتی دارید، باید اصول اولیه سئو را بلد باشید.

بهترین شیوه های سئو به علت تغییر الگوریتم های گوگل در حال تغییر و توسعه هستند. ولی شما برای اینکه یک کسب و کار موفق داشته باشید لازم است اصول اولیه سئو را بدانید.

اگر شما یک کسب و کار کوچک دارید ، باید بدانید که مزایای سئو مشاغل کوچک بسیار زیاد است و باید به فکر انجام خدمات سئو باشید . 

در ادامه به 10 مورد از اصول ضروری سئو برای مبتدیان میپردازیم که هرکسی نیازمند دانستن آنها میباشد. در ادامه توسعه دهندگان وردپرس را همراهی کنید.

 

اصول ضروری سئو برای مبتدیان

سئو به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم میشود. قبل از خواندن این مقاله بهتر است مقاله سئو داخلی و خارجی چیست بخوانید. اما به صورت خیلی خلاصه، فرآیند هایی که ما در سایت خود انجام میدهیم را سئو داخلی و کارهایی که در سایت های دیگران مانند بک لینک و رپورتاژ انجام میشود، سئو خارجی نامیده میشوند.

اصول ضروری سئو  برای مبتدیان

ده اصل ضروری سئو:

 

استفاده از لینک داخلی

بر اساس تحقیقات، استفاده از لینک های داخلی مهمترین و ضروری ترین اصول ضروری برای مبتدیان است. استفاده از لینک داخلی برای افزایش ترافیک سایت بسیار موثر است. استفاده از انکرتکست های مناسب به هنگام تولید محتوا بسیار ضروری است و برای موتور های جستجو نیز بسیار حائز اهمیت است.

لینک های داخلی باعث میشود کاربران در سایت شما بچرخند و در نتیجه باعث تشکیل شدن سایت مپ شما میشوند.

ایجاد یک سایت مپ

سایت مپ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از سایت مپ جستجو را برای عنکبوت های گوگل که از خزنده های گوگل هستند آسانتر میکند.

 

اصول ضروری سئو برای مبتدیان

معیار هایی برای انتخاب کلمه کلیدی

بیشتر افراد هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای محتواهایی که تولید میکنند، به دو مورد زیر توجه میکنند:

حجم جستجو: تعداد دفعات جستجو آن کلمه توسط کاربران(توسط افزونه WordPress keyword tool میتوانید متوجه شوید)

سختی کلمات کلیدی: معمولا رتبه های برترهای گوگل از کلمات کلیدی سخت تر و طولانی تری استفاده میکنند که این بسیار مهم است.

دو مورد بالا از اصول ضروری سئو برای مبتدیان هستند که هرکسی باید بداند. موارد بالا بینش درستی در مورد پتانسیل کلمه کلیدی ارائه میدهند. اما، به جای اینکه به حجم جستجو  توجه کنید باید به پتانسیل ترافیک جستجوی واقعی هر کلمه نگاه کنید.

نحوه استفاده از کلمه کلیدی

بعد از اینکه کلمه کلیدی مناسبی انتخاب کردید باید نحوه استفاده از آن در متن را بدانید. اینکه شما کلمه کلیدی انتخابی را به درستی و به تعداد کافی در مکان های مناسبی استفاده کنید بسیار مهم است. برای همین شما میتوایند از افزونه Yoast SEO استفاده کنید. 

اگر کلمه کلیدی به تعداد زیادی یا کمی استفاده شود، محتوا شما سئو نمیشود. اگر کلمه کلیدی در پاراگراف اول، نامک سایت و در توضیحات متا نباشد هم سایتتان سئو نمیشود.

ایجاد یک تجربه کاربری فوق العاده از اصول ضروری سئو سایت برای مبتدیان

طبیعتا وقتی افراد در وب سایت شما قرار میگیرند، انتظار یک تجربه کاربری فوق العاده را دارند. برای همین شما باید تمام تلاش خود را بکنید. از قبیل اینکار ها میتوان به سریع بودن سرعت سایت اشاره کرد.

طبق تحقیقات بدست آمده، کاربران وقت زیادی را صرف بارگزاری سایت نمیکنند. شما اگر بتوانید سرعت سایت خود را 1 ثانیه افزایش دهید، در سال حدودا 7 درصد به کاربران سایت شما افزوده میشود.

شما با موارد زیر میتوانید سرعت سایت خود را بهبود ببخشید:

درحالی که استفاده از تصاویر با حجم و اندازه مناسب بسیار مهم است، خود تصاویر نیز میتوانند باعث بهبود تجربه کاربری باشند. سعی کنید از تصاویر منحصر به فرد و یونیک استفاده کنید. عکس هایی که خودتان گرفته اید برای کسب و کارتان بسیار حائز اهمیت است. شما اگر سئو تصاویر را بلد باشید، با استفاده از تصاویر نیز میتوانید ترافیک زیادی را وارد سایت خود کنید.ایجاد تجربه کاربری مناسب برای کاربر از اصول ضروری سئو سایت برای مبتدیان میباشد.

بهبود وضعیت navigate

هنگامی که کاربر وارد سایت شما میشود، شما باید او را به بهترین شکل در سایت خود بگردانید. کاربر باید درک کند کدام بخش سایت بلاگ است، کدام بخش سایت فروشگاه است و …  برای اینکار لینک های داخلی تنها راه هستند. شما با لینک دادن به درون سایت خود کاربر را با بخش های مختلف سایت آشنا میکنید.

بهبود وضعیت navigate از اصول ضروری سئو سایت برای مبتدیان است. شما میتوانید از درون مقالات به فروشگاه خود برای محصولات مرتبط لینک دهید یا بلعکس. 

ایجاد صفحات بهینه

شما باید مطمئن شوید که کاربر از خواندن مقالات شما راضی باشد. برای اینکار باید صفحات خوبی تولید کنید زیرا گوگل سایت شما را براساس رضایت کاربران از صفحات شما رتبه بندی میکند. باید سایت شما به گونه ای باشد که کاربر در آن احساس خستگی نکند. سعی کنید اضافه گویی نکنید و یا تبلیغ زیادی نداشته باشید. این کارها باعث خسته شدن کاربران میشوند.

شناخت کاربران از اصول ضرروی سئو برای مبتدیان

اینکه شما بدانید برای چه کسانی مقاله تهیه میکنید در موفقیت سایت شما تاثیر گذار است. شما برای اینکار باید مخاطبین خود را بشناسید. شما میتوانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. استفاده از شبکات مجازی بسیار مهم است و از اصول ضرروی سئو برای مبتدیان است. مهمترین شبکه اجتماعی هم اینستاگرام است. شما با خواندن مقاله اکانت اینستاگرام مناسب مشاغل از مزایای این شبکه اجتماعی در سایت خود با خبر شوید. اما به طور کلی شما با استفاده از شبکه های اجتماعی علاوه بر تبلیغ سایت خود، میتوانید از علایق کاربران خود با خبر شوید.

بعد از اینکه شما بدانید چه کسانی کاربران شما هستند، باید به سمت تولید محتوا مطابق با خواسته های کاربران خود بروید. برای اینکار باید تولید محتوا را بلد باشید.

استفاده نکردن از محتوای کپی

استفاده نکردن از محتوا های کپی یکی از الگوریتم های گوگل است که در رابطه با آن بسیار سفت و جدی است. گوگل محتوای های تکراری را سئو نمیکند. اگر شما تغییری کوچک در محتوا ایجاد کنید اعتبار آن میان شما و سایتی که از آن محتوا را کپی کردید تقسیم میشود. در نتیجه سایت شما نسبت به رقیبان خود شانس کمتری برای دیده شدن دارید. 

اگر شما برای تمام محتوا های خود از سایت های دیگر کمک بگیرید، بعد از گذشت مدت زمانی، گوگل محتوای سایت شما را فریب دهنده میداند و در نتیجه آن را پنالتی میکند.

استفاده از table of content یکی از اصول ضروری سئو برای مبتدیان

یکبار دیگر به بالای مقاله بروید، میبینید که در اولین لیست نقطه ای ما، با کلیک بر هر کدام از موضوعات لیست، دقیقا به همان قسمت از محتوا منتقل میشوید که روی آن کلیک کردید. table of content در دسته بندی شدن محتوا شما بسیار تاثیر گذار است. با استفاده از این کار ما به سئو شدن محتوای خود کمک میکنید. 

table of content یک کار بسیار ساده است و تنها با استفاده از لینک گذاری ساده صورت میگیرد.

 

اصول ضروری سئو برای مبتدیان

سخن پایانی

در مقاله بالا به معرفی اصول ضروری سئو برای مبتدیان پرداختیم. با مطالعه این مقاله تغییرات بسیار مفیدی در ذهن خود و افرادی که تصوری اشتباه از سئو سایت دارند، ایجاد کنید. در بالا سعی کردیم به تمام نکات مورد نیاز که هرکسی قبل از تولید محتوا باید بداند اشاره کنیم. به عنوان نکته آخر باید این را بدانید مزایای سئو برای مشاغل کوچک بسیار زیاد است . به همین دلیل اگر یک کسب و کار کوچک دارید باید به آن توجه کنید . 

اگر علاقه مند به این مطلب بودید، می‌توانید در ادامه این مبحث مقاله اصطلاحات تخصصی سئو را مطالعه کنید

ادامه مطلب