چالش های متداول سئو تکنیکال سایت وردپرسی

بازدید: 396 بازدید

وردپرس که در حال حاضر بیش از 65 درصد از سهم سایت ها را در اختیار دارد و بیشتر مردم با آن مشغول طراحی سایت هستند ، بهترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا است . قبل از شروع هرچیز باید بگوییم که طراحی سایت با وردپرس مزایای زیادی دارد ، برای دانستن این مزایا ، بهتر است مقاله 10 مزیت طراحی سایت با وردپرس را مطالعه کنید . محبوبیت وردپرس به قدری زیاد است که همه افراد از وبلاگ نویسان تازه کار تا بزرگترین وب سایت های تجارت الکترونیک ، از وردپرس استفاده میکنند . وردپرس به دلیل سادگی در راه اندازی ، استفاده و سفارشی سازی مورد علاقه همه افراد قرار گرفته است . وردپرس میتواند کارهای بسیار سنگینی برای شما انجام دهد . در این مقاله ، چالش های متداول سئو تکنیکال سایت های وردپرسی را بررسی خواهیم کرد. پس با توسعه دهندگان وردپرس همراه باشید . 

کارهایی که با وردپرس انجام میدهیم  کاملا سازگار با سئو است . این کارها دقیقا مطابق با ساختاری است که موتورهای جستجو میتوانند آنها را بخزند و درک کنند . این کار باعث میشود محتوا های شما ایندکس شود و در صفحات نتایج موتور های جستجو رتبه بندی شود . 

برای تولید محتوا با وردپرس یا هر وسیله دیگر ، کاستی هایی وجود دارد . 

تمرکز بر روی جنبه های فنی یک وب سایت ، بهترین و سریعترین راه برای بهبود سئو و ایجاد ترافیک برای وب سایت خود است . افزایش ترافیک منجر به افزایش درآمد و دیده شدن وب سایت شما میشود . 

سئو به سه قسمت داخلی ، خارجی و تکنیکال تقسیم میشود . در مقاله سئو داخلی و خارجی چیست ؟ + تفاوت آنها این دو مورد را به طور کامل توضیح داده ایم . در این مقاله سعی در بیان چالش های متداول سئو تکنیکال داریم و میخواهیم آنها را برای شما حل کنیم . 

 

چالش های متداول سئو تکنیکال

چالش های متداول سئو تکنیکال که باید به آنها توجه کنید : 

  • راه اندازی Google Analytics 4 قبل از فورجه ماه جولای
  • بهینه سازی Core Web Vitals برای وردپرس
  • حذف ریدایرکت های داخلی
  • درست کردن اهداف لینکها
  • درست کردن لینکهای خراب 
  • بهبود بخشیدن انکرتکست های داخلی 
  • بهینه سازی سایدبار
  • تقویت E_E_A_T در سال جدید
  • رسیدگی به نگرانی دسترسی ها 

راه اندازی Google Analytics قبل از فورجه جولای

گوگل بیش از دوسال است که به همه کاربران خود هشدار داده است که Google Analytics 4 در یک جولای جایگزین Universal Analytics میشود . با این حال ، بسیاری از صاحبان ساتی هنوز  به سیستم جدید ، منتقل نشده اند . 

برای کمک کردن به این انتقال ، موتور جستجو اعلام کرده است که به طور خودکار ، دارایی های شما از UA به GA4 به صورت خودکار منتفل میشود . 

اما آنها هشدار داده اند که تنظیمات GA4 کمی متفاوت است ، پس بهتر است خودتان اینکار را انجام دهید تا مطمئن شوید که از انتخاب ها راضی هستید . 

google یک آموزش راه اندازی سریع ارائه میدهد که شما به راحتی به فردی اجازه میدهد تا حساب GA4 را به موازات راه اندازی  GA3 Universal فعلی خود راه اندازی کنید . 

پس از انجام اینکار ، برای کاربران دو افزونه(پلاگین) محبوب وجود دارد . آن دو افزونه موارد زیر هستند : 

شاید دوست داشته باشید بخوانید : ریچ اسنیپت چیست و چه اهمیتی در سئو دارد 

بهینه سازی Core Web Vitals برای وردپرس یکی از چالش های متداول سئو تکنیکال 

core web vitals یا هسته حیاتی گوگل از فاکتورهای مهم رتبه بندی هستند و میتواند توجه شما را جلب کند . 

بیاید روی عوامل اصلی این چالش تمرکز کنیم :

  • فشرده سازی تصاویر
  • استفاده نکردن از هاست ارزان
  • استفاده از یک CDN 
  • سرمایه گذاری روی یک افزونه کش باکیفیت 
  • تنظیم کردن وبسایت خود با یک تم باکیفیت 
  • بهینه سازی فونت ها
  • صفحه بندی نظرات 

فشرده سازی تصاویر

یک نکته که باید به آنها توجه کنید بهینه سازی تصاویر برای سایت خوئد است . به صورت خیلی خلاصه باید حجم تصاویر خود را به کمتر از 200 کیلوبایت برسانید . 

برای بهینه سازی تصاویر میتوانید از افزونه بهینه سازی تصویر در وردپرس | WP Smush Pro استفاده کنید . 

استفاده نکردن از هاست ارزان 

استفاده کردن از هاست های ارزان قیمت میتواند به وب سایت شما ضربه زیادی بزند . به همین دلیل باید از هاست مناسب استفاده کنید .

اگر شماهم از وردپرس برای اینکار استفاده میکنید ، پیشنهاد ما استفاده هاست های وردپرسی است . با استفاده از این هاست ، کمترین مشکل برای شما پیش خواهد آمد . مقاله 9 شرکت هاستینگ برتر ایران در سال 1400 میتواند به خوبی شما را در انتخاب شرکت هاستینگ کمک کند . 

استفاده از یک CDN 

CDN (content delivery network ) فایل های شما را در سرور های متعددی در سراسر جهان ذخیره میکند و آنها را از نزدیکترین مکان به کاربر تحویل میدهد . Cloudflare انتخاب بسیار خوبی است . 

CDN یکی از چالشهای متداول سئو تکنیکال

شاید دوست داشته باشید بخوانید : 5 CDN برتر وردپرس کدامند 

سرمایه گذاری روی یک افزونه کش 

پیشنهاد توسعه دهنگان وردپرس در این مورد افزونه WP Rocket / بهینه سازی و افزایش سرعت سایت است هنگامی که شما از این افزونه استفاده میکنید ، 99 درصد از همه هشدارهای PageSpeed Insights مربوط به CSS و جاوا اسکریپت حذف میشود . 

تنظیم کردن وبسایت خود یا یک تم مناسب 

استفاده از یک تم مناسب میتواند شما را در بهینه سازی موتور جستجو به خوبی کمک کند . به همین دلیل سعی کنید یک تم بسیار خوب برای سایت خود انتخاب کنید . 

استفاده کردن از تم های ارزان و رایگان میتواند به سئو وب سایت شما آسیبی جدی بزند . 

بهینه سازی فونت ها

یکی از چالش های متداول سئو تکنیکال که شما احتمالا به آن توجه نمیکنید ، بهینه سازی فونت ها است . فونت های سفارشی ممکن است جذابیت بالایی داشته باشند اما استفاده از یک فونت بهینه به سرعت لود میشود . البته به این نکته باید توجه کنید که برای وب سایت خود از یک فونت مناسب استفاده کنید ، فونت های گوگل مورد پسند سئو نیستند . 

صفحه بندی نظرات 

صفحه بندی نظرات اندازه صفحه شمارا کاهش میدهد و سرعت دکمه خط را افزایش میدهد . 

سعی کنید حداکثر برای سایت خود 20 نظر داشته باشید و ابتدا نظرات جدید تر ار نشان دهید . 

بهینه سازی Core Web Vitals تماما درمورد بهینه سازی تحویل عناصر داخلی است . توجه به چالش های متداول سئو تکنیکال بالا باید در اولویت شما قرار بگیرد . 

حذف ریدایرکت های داخلی

یکی از چالش های متداول سئو تکنیکال  تغییر مسیر های داخلی یک پیوند دائمی قدیمی به یک پیوند جدید در وبسایت شما است . 

با اجتناب از لینک های شکسته و خراب ، خطاهای 404 و سایر مشکلاتی که میتواند به رتبه بندی موتور جستجو وب سایت شما آسیب برسانند ، به حفظ ارزش سئوی وب سایت صدمه میزند .

برای انجام ریداریرکت در سایت خود میتوانید از افزونه Yaost SEO استفاده کنید . 

درست کردن اهداف لینکها 

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که وقتی وارد وب سایت بشوید و روی هر لینکی که کلید میکنید وارد یک برگه جدید میشود ؟ اینکار یکی از آزار دهنده ترین اتفاقات برای کاربران است . 

متاسفانه اینکار ، کاربران را سردرگم میکند . بهترین راه حل برای اینکار ها انجام موارد زیر است : 

لینک های داخلی در همان تب باز شود 

پیوند های خارجی در همان صفحه باز شود 

هیچ چیز بیشتر از تولید بیهوده تب / ویندوز های جدید در یک دستگاه تلفن همراه هنگام جرکت در سایت ، بیشتر آزار نمیدهد . 

این مشکل “حستگی زبانه” نامیده میشود و باید فعالانه با آن مبارزه کنید . 

در مقابل ، باز بودن تمام لینک های داخلی در همان تب احتمالا ماندن کاربر در سایت را افزایش میدهد . 

شما با ساخت پیوند های یک سایت در صفحات جدید ، انتخاب بازگشت را برای کاربر حذف کرده اید و این میتواند به وسایت شما آسیب جدی بزند . 

برای مقابله با این چالش متداول سئو تکنیکال ، بهتر است بعد از فرستادن کاربر به یک صفحه جدید ، به آنها اطلاع دهید . افزونه WP External Links را به عنوان یک راه ساده برای علامت گذاری برای کاربران به هنگام رفتن یک برگه جدید توصیه میکنیم . 

درست کردن لینکهای خراب

لینک های شکسته یک ناامیدی بزرگ برای کاربران است . وقتی شخصی در سایت شما حرکت کند و خطای 404 را ببنید ، دیگر بر نمیگردد .

خطای 503 وردپرس و 404 برای گوگل نشانه ای از کیفیت پایین نیست . اما با قطع جریان ارزش لینک بین صفحات بر کیفیت خزیدن کرالل ها تاثیر زیادی میگذارد . هر لینک خرابی باید به سرعت و کارآمد رفع شود . شما لازم ندارید که پیوند های حود را به صورت دستی بررسی کنید . شما میتوانید از افزونه Broken Link Checker استفاده کنید . 

شاید دوست داشته باشید بخوانید : بررسی لینک های شکسته وردپرس 

بهبود بخشیدن انکرتکست های داخلی 

انکرتکست مناسب به کاربران کمک میکند تا در صورت کلیک روی یک پیوند ، آنچه را که انتظار دارند ببینند . همچنین به موتورهای جستجو کمک میکند تا ارتباط متنی بین صفحات مبدا و مقصد را درک کند . 

متن لنگر مانند “بیشتر بخوانید” یا “اینجا” اساساً از دیدگاه سئو بی فایده هستند.

آنها هیچ اطلاع زمینه را در اختیار کاربران قرار نمیدهد و فرصتی از دست رفته برای اتصال دو صفحه منطقی و معنایی مربتط هستند . 

در ارتباط با این موضوع ، استفاده از انکرتکست یکسان در لینکهایی به صفحات داخلی مشابه میتواند به وب سایت شما آسیب جدی بزند . انکرتکست ها یکی از چالش های متداول سئو تکنیکال است که خیلی ها به آن توجه نمیکنند . به همین دلیل ، بهتر است مقاله انکرتکست چیست و انواع انکرتکست کدامند را مطالعه کنید . 

لینک سازی داخلی یکی از روش های سئو برای ایجاد ترافیک گسترده است. این افزونه به طور قابل توجهی به خودکار کردن فرآیند کمک می کند.انکر

بهینه سازی سایدبار

سایدبار یا نوارهای کناری در اعلب در هر صفحه وب سایت قابل مشاهده است . بنابراین ، بسیار بد است که بسیاری از مدیران وب سایت ها کمترین توجه را به این موضوع میکنند . 

سایت های وردپرسی در طول تاریخ از ستون های فرعی برای موارد مختلف تشکیل شده اند . 

اکنون ، در دنیایی که بسیاری از افراد با موبایل خود وارد سایت ها میشوند ، سایدبار به فراموشی سپرده شده است و ارزش آن بسیار کم شده است . 

اینکار ها منجر به روند حذف این ستون ها میشود ولی شما هرگز اینکار را انجام دهید . 

سایدبار برای پیوندهای داخلی و کشف محتوا بسیار مهم است . 

استفاده از یک سایدبار مناسب میتواند به بهینه شدن سایت شما به خوبی کمک کند . شاید کاربران تلفن همراه نتوانتد آنرا ببیننند اما پیوند های آن برای گوگل موجود هستند . 

تقویت E_E_A_T در سال جدید

یکی از چالش های متداول سئو تکنیکال ، روش های ارائه شده وبلاگ های وردپرس برای تقویت نویسندگان است . 

یک وبلاگ نویس معمولی وردپرس میتواند با تمرکز بر موارد زیر تا حد زیادی E-E-A-T شخصی خود تاثیر بگذارد : 

  • نمایش تاریخ انتشار و آخرین تغییرات در همه محتوا . 
  • در صفحه ” دربارمه ما ” در مورد اعتبار خود ، کارهایی که انجام داده اید و … توضیح دهید . اگر در شبکه های مجازی فعالیت میکنید از آنها نام ببرید . 
  • برای ثابت کردن ادعاهای خود درمورد نمونه کارهای خود ، میتوانید آمار خود را به نمایش بگذارید .
  • از عکس های استوک استفاده نکنید 
  • لیست بالا مطلق نیست و ممکن است در دراز مدت مواردی هم به آنها استفاده شود . 

رسیدگی به نگرانی دسترسی ها 

یکی دیگر از چالش های متداول سئو تکنیکال ، نگرانی در مورد دسترسی ها است . 

اگر از مسئولیت های قانونی خود برای در دسترس قرار دادن وبلاگ وردپرس خود بی اطلاع هستید . باید خواستان را به خوبی جمع کنید . 

در اینجا برخی از مهم ترین جنبه های دسترسی وجود دارد که باید فوراً روی آنها تمرکز کنید:

ارائه متن جایزگزین برای تصاویر 

متن جایگزین محل توصیف تصویر است نه پر کردن با کامات کلیدی !!

همیشه آنرا با نقطه پایان دهید تا صفحه خوان انتهای آنرا تشخصی دهد . 

شما برای درک بیشتر درمورد سئو تصاویر میتواند مقاله سئو نصاویر وردپرس و تاثیر آن در سئو را مطالعه کنید . 

طراحی با نسبت کنتراست کافی در ذهن 

استفاده از تضاد رنگی یا کنتراست یکی از نکات طراحی سایت UI است و شما باید به آن توجه زیادی کنید . شما باید به این نکته توجه کنید رنگ لینک های شما نسبت به متن سایت تفاوت داشته باشد . 

یک خط مشی دسترسی به وب سایت خود اضافه کنید

اگر در بخشی از سایت خود محتوایی برای نمایش ندارید ، آنرا خالی نگذارید زیرا این کار کابران شما را نا امید میکند . سعی کنید از جملاتی مانند ” به زودی میایم ” و … کمترین نوشته را در آنجا قرار دهید . 

نحوه استفاده از سرفصل ها را بدانید 

سرفصلها مکانیسم اصلی محتواهای شما هستند که توسط کاربران آسیب دیده میتوانند در یک وبسایت حرکت کنند . آنها باید از یک سلسله مراتب پیروی کنند . 

به عنوان مثال هیچوقت از H3 قبل از H2 استفاده نکنید . 

سخن آخر 

طراحی سایت و بلاگ با وردپرس اصلا کار سخت و چالش برانگیزی نیست . اما از ابتدا باید به طراحی برگه سئو فرندلی به عنوان یک طراح توجه کنیم.

اگرچه وردپرس و سئو کارهای فراوانی وجود دارند که میتوانند کارشما را انجام دهند . اما چه آنها و چه شما باید چالش های متداول سئو تکنیکال را بدانید تا بتوانید از پس آنها بربیایید . 

هرگز اینقدر رقابتی نبوده که یک وبلاگ نویس وردپرسی باشید.

در مقاله بالا سعی کردم انواع این چالش هارا برای شما توضیح دهیم و شما را در این مورد یاری کنیم . امیدواریم مطالب بالا مورد استفاده شما قرار گرفته باشد . 


برای اطلاعات بیشتر در مورد وردپرس و سئو به بلاگ مراجعه کنید 

ادامه مطلب