طراحی برگه سئو فرندلی برای وبسایت

بازدید: 306 بازدید

در این مطلبِ توسعه دهندگان وردپرس قصد داریم ، نحوه طراحی برگه سئو فرندلی را بررسی کنیم. و توضیح دهیم شما به عنوان یک طراح ، برای ساخت و طراحی یک برگه چه مولفه هایی را باید رعایت کنید تا برگه شما سئو فرندلی یا همان سئوپذیر باشد.

آنچه که در این مطلب می خوانید :

به چه برگه ای ، برگه سئو فرندلی می گویند ؟

بطور ساده و خلاصه ، برگه سئو فرندلی ویژگی های مشخصی دارد. در واقع ما به برگه ای سئوپذیر می گوییم ، که با اصولی طراحی شود که اگر در آینده مانع سئو شدن برگه نباشد. برای مثال ، شما یک سئو کار هستید. ولی وبسایتی به شما تحویل داده شده که پایه و ساختار برگه های آن قابلیت سئو ندارد به زبان تخصصی تر سئو فرندلی نیستند. طبیعتا تغییر ساختار سایت برا سئو کار نه منطقی است و نه امکان پذیر ! در نتیجه بهترین کار ، اصولی طراحی کردن از ابتدای کار است. در ادامه به طور جداگانه ویژگی های یک برگه سئو فرندلی یا سئوپذیر را بررسی می کنیم.

ویژگی های اصلی برگه سئو فرندلی

1. محتوای منحصر به فرد 

ممکن است سایت شما برگه های زیادی داشته باشد و در چندین برگه ، محتوای برگه تا حد زیادی مشابه هم باشند یا کپی باشند. چه مشکلی پیش می آید ؟ برگه های شما در آن زمان ، کم ارزش خواهند شد. برای جلوگیری از این اتفاق در هر برگه محتوای منحصر به فردی ارائه دهید. 

محتوای منحصر به فرد در برگه سئو فرندلی

2. زیرنویس ، برگه شما را سئو فرندلی می کند

اگر در ساختن برگه خود از ویدیو یا یک فایل صوتی نیز استفاده کنید ، باید محتوای آن رسانه را برای گوگل شفاف کنید. با به کارگیری زیرنویس می توانید این کار را انجام دهید.

3. حتما از alt استفاده کنید

همینطور که میدانید استفاده از alt یک اصل مهم در سئو است حالا چه در یک برگه باشد یا در یک نوشته یا یک محصول. گوگل خیلی در فهم تصاویر شما قدرتمند نیست و شما با متن جایگزین یا همان alt به موتور جستجوی گوگل می فهمانید که محتوای تصویر شما چیست. پس در برگه ای که می سازید اگر از تصویر استفاده کردید ، حتما از متن جایگزین استفاده کنید. چون برگه ها با نوشته ها و دیگر بخش های سایت در این مورد متفاوت نیستند.

4. از معماری flat استفاده کنید

در معماری سایت ، به معماری ای تخت یا flat می گویند که ، در واقع برگه های سایت به راحتی قابل دسترسی باشند. در تعریفی علمی تر ، اگر شما بتوانید با حداکثر 4 کلیک به تمام صفحات سایت دسترسی پیدا کنید ، آن سایت دارای معماری flat است. از این لحاظ می گوییم برگه ها را به گونه ای چینش کنید که مسطح یا flat باشند ، چون کرال باجت سایت شما را بالاتر می برد و کرالر ها راحت تر ، در سایت شما رفت و آمد می کنند.

simple website architecture برگه سئو فرندلی

5. تگ کنونیکال استفاده کنید

ممکن است در بعضی از برگه ها ، نیاز داشته باشید محتوای مشابه داشته باشید. اگر بخواهید از این منظر سایت شما آسیب نبیند ، استفاده از تگ کنونیکال راهکار بسیار خوبی است. 

تگ کلونیکال در سئو فرندلی بودن برگه وبسایت

6. به ساختار URL توجه کنید

این مولفه شاید در نگاه اول خیلی ، حائز اهمیت بنظر نیاید. اما اگر شما برای هر صفحه تان ، آدرس URL را بصورت منظم تعریف کنید ، بعد ها در سئو دچار مشکل نمی شوید. و برگه های سایت شما سئو فرندلی می شود. به سه دلیل :

  1. موتور جستجوی گوگل ، خیلی به آدرس های URL طولانی و عجیب و غریب احترام نمی گذارد. چون فهمیدن ماهیت آن برگه را برای موتور جستجو سخت می کند.
  2. خوانایی آدرس URL برای کاربر شما راحت تر است و احتمال اینکه بتواند آدرس موردنظرش را تایپ کند ، بیشتر است.
  3. پیدا کردن و دسترسی به برگه ها ، حتی برای مدیران وبسایت یا خود شما نیز بسیار آسان تر می شود و اینکار باعث جلوگیری سردرگمی مدیران ، در سایت های چند مدیره می شود.

7. تعداد برگه کمتر ، سئو فرندلی تر است !

احتمالا برایتان سوال شود ، چرا برگه کمتر ، برای سایت شما بهتر است. اولین دلیل این است که مدیریت یک سایت با تعداد صفحات کمتر ، خیلی آسان تر است. دومین دلیل این که احتمال بروز خطا در سایت شما کاهش می یابد و اگر هم خطایی پیش بیاید ، رفع کردن آن بسیار آسان تر می شود.

سومین دلیل و شاید مهم ترین دلیل این است سئو کردن تعداد صفحات کمتر خیلی راحت تر است. چون در صورت زیاد بودن برگه ، احتمالا با مشکلاتی از قبیل محتوای تکراری ، محتوای منسوخ شده و پنالتی شدن توسط الگوریتم پاندا مواجه شوید.

8. تجربه و رابط کاربری را فراموش نکنید 

گوگل همیشه به این سمت حرکت کرده است ، رضایت کاربران را جلب کند. نزدیک ترین مولفه به سئو فرندلی بودن ، رابط کاربری و تجربه کاربری است. اگر شما بواسطه یک رابط کاربری ، تجربه خوبی برای کاربر رقم بزنید ، گوگل به سایت شما اهمیت می دهد و برگه های شما سئو فرندلی می شود. و از طریق الگوریتم تجربه کاربری گوگل ، سایت شما سئو می شود.

اگر از این مقاله خوشتان آمده است پس مقاله میکروکپی را از دست ندهید.

رابط کاربری و تجربه کاربری در سئو فرندلی بودن برگه

نتیجه کلی

برگه ها مانند تکه های یک پازل به هم متصل می شوند و کل سایت را  می سازند. درنتیجه شما به عنوان یک طراح می بایست ، برگه های خود را سئو فرندلی طراحی کنید تا در آینده چه شما و چه متخصص سئو ، در سئو به مشکل برنخورید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

ادامه مطلب