لندینگ پیج چیست؟ معرفی انواع لندینگ پیج

بازدید: 2047 بازدید

 لندینگ پیج چیست؟آموزش روش ساخت همراه با نکات مهم

لندینگ پیج یا همان صفحه ی فرود یکی از روش های مهم در بازایابی آنلاین محسوب میشود.برای اینکه بتوانید صفحات لندینگ پیج داشته باشید ابتدا باید سایت خود را طراحی کنید.برای اینکار میتوانید از مقاله ی 10 مزیت طراحی سایت با وردپرس ،کمک بگیرید.در واقع لندینگ پیج ها کمک زیادی به افزایش خرید اینترنتی از سایت های فروشگاهی ، خدماتی و.. میکنند.این صفحات برعکس پاپ آپ ها بسیار جذاب و کاربرپسند هستند.به همین دلیل یکی از روش های مهم و بسیار تاثیر گذار در بازاریابی و جذب کاربر است که امروزه سایت های بسیار معروف و بزرگ هم برای فروش محصولاتشان از این روش استفاده میکنند.

آنچه در این مقاله میخوانید:

 

لندینگ پیج چیست؟

به صفحاتی که اطلاعات کامل از یک موضوع را در خود دارد و به نوعی دروازه ی ورود کاربر به سایت اصلی شما هستند و از آن به عنوان نقطه فرود هم نام برده میشود،لندینگ پیج میگویند.صفحه Landing Page در سایت اصلی قرار گرفته نمیشود و شما میتوانید طراحی های خاصی را برای آن انجام دهید.

لندینگ پیج چیست؟ معرفی انواع لندینگ پیج

در واقع از این نوع صفحات در دنیای اینترنت استفاده میشود تا کاربران را برای خرید یا پر کردن فرم و دریافت اطلاعات لازم از آن ها قانع کنند . البته معمولا در قبال دریافت این اطلاعات هدیه ای هم به کاربر مانند کد تخفیف(برای ساخت این کد ها میتوانید از افزونه کوپن ساز هوشمند استفاده کنید.) یا کتاب الکترونیکی داده میشود.شما برای اینکه نتیجه ی بهترین به دست آورید میتوانید لندینگ پیج ها را با دیگر روش های بازاریابی مثل بک لینک سازی ترکیب کنید.برای آشنایی بیشتر با روش ساخت آن حتما مقاله ی چگونه بک لینک بسازیم ؟ را با دقت مطالعه کنید.

بعد از ساخت صفحه فرود شما باید از روش های گوناگون برای نشان داده آن به کاربر استفاده کنید.از محبوب ترین روش ها ساخت بنر تبلیغاتی برای لندینگ پیج و قرار دادن آن در سایت های دیگر است.

باید بدانید که امروزه افراد زیادی از اینستاگرام به فروشگاه های اینترنتی مهاجرت کرده اند . پس استفاده از این روش ها برای فروش بیشتر به شما کمک زیادی میکنند.جهت دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

تفاوت لندینگ پیج با صفحات اصلی سایت

صفحات ورود تفاوت های زیادی با صفحات اصلی سایت شما دارند و در هنگام ساخت آن ها حتما باید با این تفاوت ها آشنا باشید.

لندینگ پیج چیست؟ معرفی انواع لندینگ پیج

صفحه های اصلی در واقع صفحاتی هستند که کاربر با وارد شدن به سایت آن ها مشاهده میکنند و این صفحات از روش های مختلف باهم در ارتباط هستند.داخل این صفحات اطلاعات گوناگون و لینک های زیادی وجود دارد که به هیچ جایی وابسته نیستند و راه ارتباطی سایت برای کاربر محسوب میشوند.به نوعی نقشه سایت شما را میسازند.
برای آموزش ساخت این راه های ارتباطی میتوانید از مقاله ی سایت مپ چیست ؟ استفاده کنید.

اما لندینگ پیج ها کاملا متفاوت هستند و در هیچ قسمت از سایت شما قرار نمیگیرند و وابسته به جای دیگری هستند. همچنین لینک های خیلی کمی در آن ها وجود دارد و موضوع و هدف مشخصی هم دارند.

معرفی انواع لندینگ پیج

لندینگ پیج چیست؟ معرفی انواع لندینگ پیج

لندینگ پیج ها 3 نوع مختلف دارند :

  • صفحه فرود (Opt-In Landing Pages):

صفحات لندینگ پیج هدر ، فوتر و سایبدار ندارند و فقط از طریق بنر ها ، شبکه های اجتماعی و… دیده میشوند.اما نوعی از آن ها که به آن Opt-In Landing Pages میگویند قسمت های مختلف مانند فوتر،سایدبار یا هدر دارند.

  • صفحه فرود (Click Through):

این نوع صفحه ی فرود برای دریافت کلیک و متقاعد کردن کاربر برای کلیک روی هدف ساخته میشود. با این روش شما کاربران را به صفحه ی مورد نظر خود هدایت میکنید.

  • صفحه فرود (Lead Generation):

از این نوع لندینگ پیج برای دریافت اطلاعات یا پر کردن فرم از کاربران استفاده میشود.متنی که در این صفحات وجود دارد باید بسیار کامل و کاربرپسند باشد.

آموزش ساخت صفحه فرود در وردپرس

لندینگ پیج چیست؟ معرفی انواع لندینگ پیج

میدانیم که سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از محبوب ترین روش ها برای طراحی سایت است.به دلیل افزونه های زیادی که برای طراحی سایت در اختیار ما میگذارد دست شما در طراحی لندینگ پیج بسیار باز است و میتوانید بدون کد نویسی آن ها را طراحی کنید.

برای طراحی میتوانیم از پلاگین های صفحه ساز استفاده کنیم .جهت آشنایی با این نوع افزونه ها مقاله ی 5 افزونه برتر ویرایشگر وردپرس را مطالعه کنید.

بعد از نصب افزونه ی ویرایشگر مورد نظر خود میتوانید یک برگه جدید بسازید و  ساخت صفحه فرود را آغاز کنید .

ترفند های طراحی لندینگ پیج

با این ترفند ها تاثیرگذاری صفحات فرود شما چندین برابر بیشتر میشود.

1-صفحات طولانی تر:

هرچقدر صفحات لندینگ شما طولانی تر باشد نرخ تبدیل بهتری دارندو طبق آمار 37 درصد نرخ  تبدیل لندینگ های طولانی بیشتر است.

2-طراحی ساده:

هرچقدر صفحه ی شما ساده تر باشد تاثیر بیشتری دارد . مثل داشتن فضای سفید بیشتر،محتوای سرراست و ساده ، استفاده از رنگ های محدود و…

3-طراحی صفحه به صورت دو ستون:

سعی کنید صفحه شما مشابه تصویر زیر باشد زیرا تاثیر بیشتری روی کاربر دارد.

4-حذف نوار های اضافه :

نوار هایی که کاربر را به قسمت های دیگر سایت منتقل میکند را از صفحه لندینگ حذف کنید.

5-استفاده از عکس های واقعی:

از عکس های واقعی محصول استفاده کنید.

6-لود اسکرین:

از لود اسکرین های جذاب و متفاوت استفاده کنید .

اشتباهات طراحی صفحه فرود

  • عدم رعایت سایز مناسب برای گزینه‌های فراخوانی
  • نادیده گرفتن رنگ مورد علاقه مخاطبین شما
  • بهینه نبودن عملکرد سایت
  • عدم استفاده از فاکتورهای جلب اعتماد

با بهره گیری از این نکات تاثیرگذاری صفحات فرود خود را افزایش دهید تا کاربران بیشتر و فروش بالاتری داشته باشید.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد اگر میخواهید بدانید که چگونه یک لندینگ پیج بسازید مقاله “آموزش ساخت لندینگ پیج با المنتور” را بخوانید.

 

 

ادامه مطلب