افزونه وردپرس چیست؟

بازدید: 2156 بازدید

افزونه وردپرس چیست و چگونه کار میکند؟

در دنیای طراحی سایت حتما کلمه ی افزونه وردپرس به گوش شما رسیده است. یکی از روش های محبوب برای طراحی سایت استفاده از سیستم مدیریت محتوای ( CMS ) وردپرس است.قبل از اینکه وارد بحث افزونه ها بشویم لازم است کمی درباره ی وردپرس بدانیم  و سپس به بررسی بحث افزونه بپردازیم تا بدانیم افزونه چیست ، افزونه پولی و رایگان چه تفاوتی با هم دارند یا اصلا چه تعداد افزونه را میتوان در یک سایت وردپرسی به طور هم زمان استفاده کرد.علاوه بر این ، افزونه های معروف را به شما معرفی خواهیم کرد.
پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

آنچه در این مقاله میخوانید:

وردپرس چیست؟

وردپرس عبارت است از یک سایت ساز متن باز و رایگان تحت وب که در دسته CMS ها، (Content Management System) قرار دارد. وردپرس در دسته نرم افزارهای دنیای آزاد قرار دارد یعنی اگر با برنامه نویسی و یا کدنویسی آشنایی کافی داشته باشید، قادر خواهید بود تا با استفاده از وردپرس، وب سایت شخصی سازی شده خود را داشته باشید.

وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و توسط MYSQL پشتیبانی می‌شود.

برای درک بهتر و آشنایی کامل با وردپرس مقاله ی وردپرس چیست؟ را مطالعه کنید.

وردپرس چیست؟

ویژگی های وردپرس

بدلیل استفاده آسان و کاربردی همچنین بخاطر ساختار سئو آن طراحی سایت با وردپرس محبوبیت خاصی در بین طراحان سایت و کاربران ایجاد کرده است.علاوه بر این ها ویژگی های منحصر به فردی که این سیستم به شما میدهد ، شما را به خود علاقه مند تر میکند.

ویژگی های وردپرس:

  1. وجود تم ها و قالب های جذاب
  2. وجود پلاگین و افزونه های رایگان
  3. مناسب ترین قیمت برای طراحی سایت
  4. سئو و بهینه سازی
  5. بهترین محیط برای مدیریت محتوا

تعداد ویژگی های وردپرس خیلی بیشتر از این چند مورد است . ما سعی کردیم در مقاله ی 10 مزیت طراحی سایت با وردپرس به چند مورد از آن به صورت کامل بپردازیم.

افزونه وردپرس چیست؟

در واقع افزونه وردپرس مجموعه کدهایی هستند به شما قابلیت های بیشتری در طراحی سایت میدهند.به عبارتی ویژگی هایی که شما در ذهن خود دارید تا در سایت خود پیاده کنید، با استفاده از افزونه ها بسیار راحت تر میشود .

افزونه ها (پلاگین) یک سری کد هستند که به عنوان مکمل برای سایت عمل میکنند و امکانات جدیدی به سایت میدهند.

برای مثال میتوان افزونه ها را مشابه اپلیکیشن های موبایل دانست.دقیقا افزونه ها شبیه به اپلیکیشن های موبایل عمل میکنند. ما میتوانیم هم زمان افزونه های وردپرسی مختلفی رو فراهم کنیم و وب‌سایت وردپرسی رو در چند بعد مختلف گسترش دهیم.

پلاگین ها به طور کلی دو نوع هستند ، پلاگین‌های رایگان و غیر رایگان که در امکانات و دسترسی هایی که میدهند فرق بسیار زیادی باهم میکنند.

افزونه رایگان و پولی

امروزه بیشتر از 58،000 افزونه‌ی رایگان در مخزن وردپرس برای دانلود وجود دارد.علاوه بر مخزن وردپرس شما میتوانید هزاران افزونه در سایت های دیگر هم پیدا کنید.

در بعضی موارد پلاگین های رایگان کار شما را انجام میدهد و دیگر نیاز به دسترسی های بیشتر ندارید.اما اگر به فکر داشتن یک سایت فوق حرفه ای هستید بهتر است از نسخه ی پولی استفاده کنید زیرا هم امکانات و هم دسترسی های کامل به شما میدهند.

شما با استفاده از افزونه‌های غیر رایگان می‌توانید ویژگی‌های منحصربه‌فرد بسیار زیادی را در اختیار داشته باشید.سایت های معروف زیادی مانند : codecanyon وجود دارند که مجموعه افزونه هایی را به صورت پریمیوم  برای توسعه دهندگان وردپرس فراهم کرده اند.به دلیل تحریم ها ما نمیتوانیم از این سایت ها خرید کنیم .اما نگران نباشید شما میتوانید بعضی از افزونه های مورد نیاز خود را در فروشگاه wpdevs به صورت اورجینال خریداری کنید.

توجه کنید بعضی از سایت ها افزونه های پولی را به صورت رایگان در اختیار شما میگذارند.هرگز دانلود و استفاده نکنید زیرا این افزونه ها دارای کد های مخرب و ویروسی هستند.

چرا باید از افزونه های وردپرسی استفاده کنیم؟

شما بدون کمک افزونه ها نمیتوانید سایت وردپرسی موفقی برای خود طراحی کنید.برای اینکه بتوانید در این عرصه موفقیت زیادی را کسب کنید و سایتی با بازدید و فروش بالا داشته باشید مجبورید از امکانات افزونه ها استفاده کنید.

اما توجه کنید بعضی از افزونه ها با همه ی قالب ها همخوانی ندارد و باهم تداخل ایجاد میکنند. ممکن است نه تنها برای سایت شما مفید نباشد بلکه باعث خرابی جدی در بخش های مختلف سایت شوند.

افزونه های مختلف وردپرس

نصب افزونه وردپرس

بعد از دانلود افزونه شما باید آن را بر روی وردپرس خود نصب کنید.برای این کار چند روش وجود دارد.

نصب به روش دستی

در کنار افزونه های رایگان ممکن است بخواهید برخی از افزونه های پولی وردپرس را نصب کنید.
برای این کار باید افزونه مورد نظر را خریداری کرده و آن را به صورت یک فایل در سیستم خود ذخیره کتید و سپس از طریق گزینه بارگزاری افزونه ، افزونه مورد نظر را آپلود کنید و در ادامه آن را نصب کنید.

نصب از طریق هاست

در برخی از شرایط وردپرس اجازه آپلود فایل های حجیم را نمیدهد.
برای اینکار می توانید آموزش افزایش حجم آپلود در وردپرس را مطالعه نمایید یا برای ساده تر کردن کار از طریق هاست اقدام کنید.ابتدا وارد هاست شوید.

نصب از پیشخوان

برای شروع در پیشخوان روی منوی افزونه ها >> افزودن افزونه کلیک کنید.در این بخش شما افزونه های مختلف موجود برای وردپرس را مشاهده می کنید.
برای نصب هرکدام از این افزونه های رایگان کافیست تا روی نصب کلیک کنید.این امکان نیز وجود دارد تا با جستجو کردن نام افزونه به آن برسید و علاوه بر آن گزینه هایی چون پاک کردن ، غیر فعال کردن و … نیز از همین بخش در دسترس هستند.

روش های نصب افزونه در وردپرس
جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک کنید.

برای مشاهده مراحل نصب به صورت تصویری به لینک نصب افزونه وردپرس بروید.

بعد از نصب افزونه باید دقت کنید که افزونه های شما باید به صورت مداوم آپدیت شود برای اطلاعات بیشتر از این موضوع مهم مقاله ی آپدیت افزونه های وردپرس را مطالعه کنید.

 

این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم : آپدیت افزونه های وردپرس

چطور می‌توانم برای افزونه‌های رایگان از پشتیبانی برخوردار شوم؟

در مخزن وردپرس افزونه های رایگان بدون پشتیبانی ارائه‌ میشوند.اما بعضی از افزونه ها که محبوب ترند ، در قسمت پشتیبانی سایت رسمی وردپرس تا حد محدودی پشتیبانی میشوند.

روش گرفتن پشتیبانی از سایت وردپرس
جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک کنید.

اما با خرید افزونه از سایت ما تا زمانی که به پشتیبانی نیاز داشته باشید به صورت رایگان میتوانید از پشتیبانی ما استفاده کنید.

چه تعداد افزونه میتوان در سایت استفاده کرد؟

شما هر تعدادی که افزونه برای سایت خود لازم دارید باید نصب کنید.اما توجه کنید افزونه ها حجم زیادی از هاست شما را درگیر میکند .پس بهتر است افزونه های ضروری را نگه دارید.البته استفاده از افزونه های زیاد باعث کند شدن سایت نمیشوند بلکه افزونه هایی که کدنویسی بدی دارند باعث کاهش سرعت سایت میشوند.

افزونه های معروف

استفاده از افزونه های درست در همان ابتدای کار تاثیر بسیار زیادی در تعداد بازدیدکنندگان شما،کسب و کار و درآمد شما دارد.

این افزونه ها به شما کمک میکنند تا سایت خود را به سطح بالاتر و هوشمند تر برسانید.همچنین این افزونه ها محبوبیت زیادی بین کاربران و طراحان سایت با وردپرس دارند.

1-افزونه برای SEO

افزونه های زیادی برای سئو وجود دارند اما محبوب ترین آن یاست سئو است .این افزونه  تا حدی ، جامع ترین راه حل برای حفظ تلاشهای داخلی سایت شما در زمینه سئو است. این پلاگین با بیش از 5 میلیون نصب فعال ، از محبوب ترین افزونه های وردپرس در دنیا است.

مجموعه افزونه های یواست سئو شامل پلاگین های Yoast WooCommerce Seo و Video SEO و Local SEO و News Seo می باشد.  همانطور که از اسم این افزونه پیداست افزونه Yoast SEO Premium یک افزونه فوق العاده زیبا و کارامد و بسیار حرفه ای در زمینه سئو حرفه ای وردپرس می باشد.

برای خرید افزونه سئو و مجموعه های آن با 70 درصد کاهش قیمت از فروشگاه wpdevs به لینک خرید افزونه سئو بروید.

افزونه سئو چیست؟

2-افزونه برای فرم ها

یکی از مهمترین دلایل داشتن  یک وب سایت ارتباط با مشتریان یا بازدید کنندگان خود است. فرم ها ابزاری استاندارد برای ایجاد این نوع ارتباط ها هستند . برای افزودن فرم به سایت وردپرس خود ، باید افزونه فرم  مناسب را انتخاب کنید.پلاگین های فرم ساز  زیادی وجود دارند.

برای آشنای با ادامه ی افزونه های ضروری وردپرس که باید در سایت خود نصب کنید به صفحه 5 افزونه ضروری وردپرس بروید.

افزونه فرم ساز چیست؟

گروه wpdevs امیدوار است که توانسته باشد با مقاله ی کامل افزونه چیست ؟ به شما در درک این مسئله کمک کرده باشد.

شما میتوانید از مقاله های مرتبط در سایت ما دیدن کنید:

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب