قواعد لینک سازی داخلی

بازدید: 1780 بازدید

قواعد لینک سازی داخلی و تاثیر آن بر روی سئو

بعد از اینکه طراحی سایت شما به اتمام رسید ؛ تازه کار شما برای اینکه سایت خود را به رتبه های بالای در موتور جستجو گوگل برسانید آغاز میشود به همین قواعد لینک سازی داخلی برای شما بسیار پر اهیمت است.با توجه به سئو که در کسب رتبه و محبوب شدن سایت شما بسیار مهم است لینک سازی هم بخش مهمی از آن میباشد.برای اینکه بتوانید با سرچ  در زمینه های مشابه سایت شما در صفحه اول نمایش داده شود باید قدم های محکم بر دارید.اینکه شما چگونه برای محتوا های سایت خودلینک بسازید بسیار مهم میباشد.

علاوه بر آن لینک سازی اشتباه میتواند تاثیر منفی زیادی در سایت شما داشته باشد پس تا انتهای مقاله را مطالعه کنید . تا روش درست لینک سازی داخلی را آموزش ببینید.

 

آنچه در این مقاله میخوانید:

لینک سازی یعنی چه؟

قواعد لینک سازی داخلی و تاثیر آن بر روی سئو

اولین قدم در انجام سئو حرفه ای لینک سازی داخلی است .به نوعی شما با اینکار نقشه سایت خود را درست خواهید کرد.پس باید توجه کنید که تمام قواعد آن را انجام دهید تا به درستی به سئو سایت کمک کنید و لینک های موثر بسازید.ابتدا بهتر است با مفهمم لینک سازی آشنا شوید.

در واقع منظور از لینک سازی یعنی اینکه شما از طریق لینک هایی سایت ها و صفحه هات مختلف سایت را به یک دیگر متصل کنید.شما با استفاده از لینک هایی که در صفحه های سایت خود میگذارید مسیر حرکت کاربران را میچنید و آن ها را به صفحات دیگر یا سایت های دیگر راهنمایی میکنید.

لینک سازی روش های مختلفی دارد .البته بعضی از این روش ها بسیار سخت میباشند ، همچنین برای سئو سایت هم بسیار تاثیر گذار هستند.

این کار آنقدر حساس و مهم است که متخصصانی که در زمینه ی سئو فعالیت میکنند آن را باید برای شما انجام دهند.این افراد به شما میگویند که بای چه راه کار هایی انجام دهید تا یک لینک معتبر بسازید.

برای این که درباره بک لینک بیشتر بدانید مقاله بک لینک چیست را مطالعه نمایید.

روش و قواعد لینک سازی داخلی

 

قواعد لینک سازی داخلی و تاثیر آن بر روی سئو

لینک ها به دو دسته ی لینک های داخلی و لینک های خارجی تقسیم میشوند.

لینک های داخلی یکی از بخش های مهم سایت ما محسوب میشوند و اعتبار صفحه را بالاتر میبرند .گاهی اوقات در طراحی صفحه نیاز است شما از یک منبع دیگر مانند شبکه های اجتماعی یا سایت های دیگر مطالب یا مدیای مختلف را در سایت خود قرار دهید . برای این کار به راحتی میتوانید از لینک سازی استفاده کنید.همچنین اگر بخواهید مطالبی از صفحات دیگر سایت خود در یک صفحه قرار دهید باید از لینک سازی داخلی استفاده کنید.

همچنین بک لینک سازی هم یکی از موارد بسیار مهم در سئو سایت است .حتما مقاله ی روش بک لینک سازی را برای بهبود سئو سایت خود مطالعه کنید.

لینکی در قسمت قبل برای بک لینک سازی در این مقاله قرار داده ایم یک لینک داخلی است .در ادامه شما را با قواعد لینک داخلی آشنا خواهیم کرد.

اصول و قوانین لینک سازی

در این بخش مهم ترین اقداماتی که برای ساخت لینک داخلی باید انجام دهید را به شما میگوییم.اگر این چند مورد را رعایت کنید میتوانید لینک های بسیار موثر در سایت خود بسازید.

  1. مطالبی که به یکدیگر مرتبط هستند را بهم لینک دهید.
  2. لینک های خروجی در هر صفحه را مدیریت کنید.
  3. استفاده از انکرتکست های مختلف

مطالبی که به یکدیگر مرتبط هستند را بهم لینک دهید.

قواعد لینک سازی داخلی و تاثیر آن بر روی سئو

این قسمت اولین و مهم ترین قسمت های لینک سازی داخلی میباشد . شما باید مطلب های مرتبط را از سایت های دیگر یا از صفحات دیگر سایت خود لینک بدهید.این کار باعث میشود تا هم از خزنده های گوگل امتیاز مثبت بگیرید و هم لینک موثر داشته باشید.

پس بدانید که بهترین روش برایگرفتن بک لینک استفاده از مطالب مرتبط میباشد.

شاید دوست داشته باشید بخوانید : استراتژی های لینک سازی برای انواع وب سایت 

لینک های خروجی در هر صفحه را مدیریت کنید.

 لینک های داخلی که قرار میدهید معمولا لینک هایی از نوع فالو میباشند.با بالا رفتن تعداد این لینک های خروجی اعتبار و قدرت سایت شما هم کمترمیشود.زیرا این نوع لینک ها قدرت دامنه شما را کمتر میکنند . پس بهتر است از لینک های نوفالو استفاده کنید.

استفاده از انکرتکست های مختلف

نکته ی بعدی در قواعد لینک سازی داخلی استفاده از انکرتکست های مختلف است . در واقع انکرتکست همان متنی است که در محتوا رنگ متفاوتی دارد. استفاده از این نوع متن ها میتواند بسیار تاثیر گذار باشد. با این کار کیفیت لینک های داخلی خود را بالا تر میبرید.همچنین این موضوع در الگوریتم پنگوئن هم پرداخته شده است.اگر میخواهید با این مورد به صورت کامل آشنا شوید حتما باید الگوریتم پنگوئن را بشناسید.

نمونه ای از انکرتکست را در همین مقاله میتوانید مشاهده کنید.

برای اینکه بتوانید سئو خوبی داشته باشید ، باید با الگوریتم های گوگل آشنا شوید.پس حتما مقاله ی الگوریتم های گوگل را مطالعه کنید.

با کمک این اصول و قواعد لینک های قدرتمند و با کیفیت در سایت خود بسازید و رتبه ی سایت را بالاتر ببرید.

ادامه مطلب