آموزش ریدایرکت دامنه در هاست سی پنل

بازدید: 1799 بازدید

آموزش ریدایرکت دامنه سایت در هاست سی پنل

در این آموزش سعی داریم تا به شما آموزش ریدایرکت دامنه از یک سایت به سایت دیگر در هاست سی پنل را بدهیم.البته در این مقاله ریدایرکت مستقیم یک دامنه ب دامنه دیگر به عبارتی ریدایرکت وحشی آموزش داده میشود.گاهی ممکن است شما از نیاز داشته باشید تا url سایت خود یا یکی از صفحات آن را تغییر دهید .برای اینکار میتوانید به راحتی از طریق هاست سایت اقدام نمایید.منظور از url همان دامنه ی سایت شما است که نقش بسیار مهمی در فعالیت های سایت شما دارد.به همین دلیل باید در هنگام ریدایرکت کردن آن دقت بسیار زیادی داشته باشید.

 

 

آنچه در این مقاله میخوانید:

 

منظور از ریدایرکت دامنه چیست؟

اگر شما مدیر یک وب سایت هستید که هروزه کاربران بسیار زیادی نیز دارد و این کاربران از طریق دامنه سایت شما وارد میشوند.اما تصمیم گرفته اید که آدرس سایت خود را تغییر دهید . از این به بعد کاربرانتان با یک آدرس دامنه جدید وارد سایت شما بشوند.این اتفاق همیشه برای کل سایت نمی افتد. گاهی ممکن شما تصمیم به ریدایرکت فقط یکی یا چندتا از صفحات خود بگیرید.اگر این کار را انجام دهید کاربران شما ممکن است هنوز به آدرس قدیمی شما بروند و همچنین خزنده های گوگل هم به آدرس قبلی شما میرود و با ارور 404 روبرو میشوند.

علاوه بر آن موتور های جستجو کاربران را به آدرس قبلی شما منتقل میکنند .به همین دلیل شما باید از روشی استفاده کنید. با این روش میتوانید به موتور های جستجو بفهمانید که آدرس سایت شما تغییر یافته است.برای این کار فقط میتوانید از روش ریدایرکت استفاده کنید.پس تا انتهای مقاله ی آموزش ریدایرکت دامنه را دنبال کنید.

آموزش ریدایرکت دامنه از طریق هاست سی پنل

شما با کمک گزینه redirect در هاست سی پنل به با کمک ارجاع دهنده های اتوماتیک میتوانید ریدایرکت سایت خود را تنظیم کنید. تا کاربران و موتور جستجو با باز کردن آدرس قدیمی سایت به آدرس جدید سایت شما هدایت بشوند.

البته توجه کنید که قبل از ریدایرکت کردن باید دامنه ی جدید شما به هاست سایت متصل باشد و dns بر روی هاست قرار گیرد.اما اگر در اتصال دامنه به هاست با مشکل روبرو شدید میتوانید از مقاله دلایل عدم اتصال دامنه به هاست کمک بگیرید.

آموزش ریدایرکت دامنه از طریق cpanel

در اولین گام باید وارد سی پنل هاست سایت خود بشوید سپس از قسمت domains  گزینه ی redirects  را انتخاب کنید.

آموزش ریدایرکت دامنه از طریق هاست سی پنل
آموزش ریدایرکت دامنه از طریق هاست سی پنل

بعد از اینگه وارد صفحه شدیم میتوانیم با انتخاب گزینه Add Redirect آدرس سایت را ریدایرکت کنیم.

البته در این قسمت ما با دو نوع ریدایرکت روبرو میشویم:

ریدایرکت 301 :

با انتخاب این گزینه بعد از ریدایرکت به موتورهای جستجو و گوگل دستور میدهیم که تمام امتیاز های این صفحه به آدرس جدید منتقل شود.

ریدایرکت 302 :

با انتخاب این گزینه بعد از ریدایرکت به موتورهای جستجو و گوگل دستور میدهیم که این ریدایرکت کوتاه مدت است و امتیاز های صفحه قبلی را به این صفحه منتقل نکند.

البته ما انواع دیگر ریدایرکت را هم داریم که میتوانید تمام آن ها را به صورت کامل در مقاله ی ریدایرکت و انواع آن مطالعه کنید.

با توجه به عکس زیر باید در مرحله اول نوع ریدایرکت را مشخص کنید.

آموزش ریدایرکت دامنه از طریق هاست سی پنل

 

مرحله ی دوم آموزش ریدایرکت دامنه از طریق cpanel

بعد از انتخاب نوع ریدایرکت در قسمت بعدی یعنی مرحله دوم که در عکس با عدد 2 مشخص شده است ، باید نام دامنه ی اصلی متصل به هاست سایت  که میخواهیم آدرسش را ریدایرکت کنیم وارد میکنیم.در فیلد بعدی آدرس مورد نظرمون از دامنه ای که میخواهید به آدرس دیگر هدایت کنید را وارد کنید.

سپس در قسمت Redirects to باید آدرس جدیدی که میخواهیم را وارد کنیم .دقت کنید برای وارد کردن آدرس جدید باید آخر  آدرس یه اسلش (/) بگذاریم و پرتوکل http و https را هم وارد کنیم. مانند:https://wpdevs.ir/

مرحله ی سوم آموزش ریدایرکت دامنه از طریق cpanel

بعد از انجام تمام مراحل در قسمت www. Redirection  با 3 گزینه ی مختلف روبرو میشوید.

Only redirect with www :

اگر این گزینه را انتخاب کنید یعنی هرکس فقط با وارد کردن آدرس سایت با www بتواند وارد سایت و صفحه ی مورد نظر شود.

Redirect with or without www :

با انتخاب این گزینه مشخص میکنیم که هرکسی اگر آدرس سایت مارا وارد که و فرقی ندارد www یابدون www به صفحه سایت هدایت شود.که معمولا انتخاب این گزینه بهترین انتخاب است.

Do Not Redirect www :

با انتخاب این گزینه تعیین میکنیم که اگر کسی با وارد کردن آدرس صفحه ای از سایت را که به آدرس جدید ریدایرکت کردیم ، هدایت نشود.

 گزینه Wild Card Redirect یعنی چه؟

اگر بخواهید روت و شاخه اصلی سایت خود را همراه با تمام آدرس های سایت به یک دامنه دیگر ریدایرکت کنید ، این گزینه مناسب کار شما است.

در این قسمت تمام مراحل ریدایرکت را به خوبی انجام داده اید .سپس بر روی دکمه آبی که با فلش قرمز مشخص شده است کلیک کنید.بعد از آن صفحه زیر را مشاهده میکنید که به معنای اتمام کار است.

آموزش ریدایرکت دامنه از طریق هاست سی پنل
آموزش ریدایرکت دامنه از طریق هاست سی پنل

با کمک این آموزش به راحتی میتوانید ریدایرکت های سایت خود را انجام دهید.

ادامه مطلب