علت ایجاد خطا the_content در المنتور و چگونگی رفع آن

بازدید: 1069 بازدید

ممکن است در هنگام طراحی با افزونه صفحه ساز المنتور، حداقل یکبار با خطای متاسفیم! ناحیه محتوایی در برگه شما یافت نشد رو به رو شوید. مواجه شدن با این خطا که به دلیل عدم فراخوانی تابع the_content رخ می دهد، دارای علل مختلف است. در این مقاله قصد داریم علت خطا the_content را بررسی کنیم و نحوه رفع آن را آموزش دهیم.

the_content چیست؟

تابع the_content یک تابع وردپرس است که محتوا را از پایگاه داده دریافت می‌کند و روی صفحه نمایش می دهد. با توجه به اینکه محتوای Elementor جایگزین محتوای صفحه می‌شود، اگر این تابع فراخوانی نشود، افزونه المنتور نمی تواند کار کند؛ و باعث بروز این خطا می گردد.

رفع خطای the_content

 

عوامل ایجاد کننده خطا the_content در المنتور و راه حل آن ها 

عدم وجود کد the_content در قالب

می توان از اولین موارد مواجه با خطا the_content در هنگام ایجاد سایت و طراحی با المنتور ، نبود کد فراخوانی توسط قالب را معرفی نمود. البته این مورد یکی از ضعیف ترین عوامل بروز خطا است، زیرا تمامی قالب های جدید با صفحه ساز های معروف مانند المنتور سازگار است و به درستی کار می کنند.

ولی اگر قالب اختصاصی نوشته شده و نیازمند سازگاری با المنتور باشد می توان کد PHP زیر را در فایل single.php یا page.php قالب قرار داده تا در نهایت با المنتور فراخوانی شود:

<?php the_content(); ?>

اما در قالب هایی مانند Hello Elementor به دلیل وجود این گزینه، نیازی به اضافه کردن کد نیست.

 

Hello Elementor

وجود خطا the _content هنگام ویرایش صفحات طراحی شده با المنتور

ممکن است در هنگام ویرایش صفحه ای که قبلا با المنتور طراحی کرده اید، با خطا the _content مواجه شوید. این نمونه خطا یکی از شایع ترین مشکلات کاربران است که در ادامه برای رفع این مشکل به چند روش اشاره می کنیم:

تغییرات در افزونه کش

با فعال کردن گزینه های مختلف به هنگام استفاده از افزونه کش در وردپرس، ممکن است با این خطا رو به رو شوید. بهتر است برای رفع این مشکل یکبار افزونه کش را در حالت غیر فعال قرار دهید و مجددا بررسی کنید.

استفاده از کش مرورگر

اگر با غیر فعال کردن افزونه کش در وردپرس مجدد با خطا رو به رو شدید و به نتیجه ای نرسیده اید، ممکن است این بار کش مرورگر در سیستم شما باعث روی دادن خطا شده باشد. برای حل این مشکل می توانید از ساده ترین راه، که استفاده از مرورگر دیگری است اقدام به عمل کنید و یا می توانید مرورگر خود را در حالت Private یا Incognito بررسی کنید.

بررسی تداخل با دیگر افزونه

اگر با انجام مراحل قبلی به نتیجه ای نرسیده اید، می توانید آخرین افزونه های نصب شده یا بروزرسانی شده را بررسی و در صورت نیاز آن ها را غیر فعال کنید.زیرا ممکن است با نصب یک افزونه تداخلی ایجاد شده باشد.

شاید مطالعه این مقاله برای شما جالب باشد:” بهترین افزونه های خبری وردپرس سال 2022

بروز خطا the _content هنگام ویرایش صفحه وبلاگ

بروز خطا the_content در هنگام ویرایش برگه وبلاگ از تکراری ترین مواردی است که کاربران با آن مواجه می شوند.

برای رفع این مشکل می توانید  مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول

 در ابتدا یک برگه در قسمت برگه ها با نامی دلخواه ایجاد کنید.

مرحله دوم

سپس در قسمت تنظیمات وردپرس بخش خواندن، همان برگه را به عنوان برگه نوشته ها انتخاب کنید.

 

خطای the_content

مرحله سوم

در ادامه از بخش قالب ها در پیشخوان وردپرس، افزودن جدید را کلیک کنید تا یک آرشیو ایجاد شود.

مرحله چهارم

در این مرحله صفحه را طراحی کرده و در انتها دکمه ذخیره را بزنید. سپس پنجره ای به نام شرایط نمایش باز می شود که می توانید گزینه آرشیو نوشته را انتخاب کنید.

رخ دادن خطا the _content در هنگام ویرایش صفحه فروشگاه

همانطور که صفحه وبلاگ به صورت مستقیم با المنتور قابل ویرایش نیست، صفحه فروشگاهی را نیز نمی توانیم به صورت مستقیم با المنتور ویرایش کنیم. راه حل این مشکل نیز وابسته به مراحل زیر است:

  1. ابتدا یک برگه (ساده، بدون استفاده از المنتور) با نام دلخواه در بخش برگه ها ایجاد کنید.
  2. در تنظیمات ووکامرس، برگه فروشگاه را بر روی برگه ای که در مرحله اول ایجاد کرده اید، قرار دهید.
  3. در این مرحله از بخش قالب ها در پیشخوان وردپرس، افزودن جدید را کلیک کرده و آرشیو محصولات را انتخاب کنید.
  4. بعد از طراحی صفحه، دکمه ذخیره را کلیک کرده تا پنجره نمایش شرایط نشان داده شود. سپس شرط را روی گزینه فروشگاه انتخاب کنید.

خطا the _content به هنگام ایجاد برگه جدید

برای رفع خطا the_content هنگام ایجاد برگه در وردپرس تازه نصب شده، میتوان مراحل زیر را انجام داد:

  1. در هنگام ایجاد برگه، ابتدا برگه را بدون المنتور منتشر کنید و سپس بعد از بارگذاری صفحه دکمه ویرایش با المنتور را کلیک کنید. با این روش برگه دارای یک نامک بوده و مشکلی برای آدرس دهی در المنتور نیست.
  2. تغییر پیوند های یکتا در وردپرس،یکی دیگر از راه حل های موجود برای رفع این خطا است. ابتدا به تنظیمات وردپرس، پیوند های یکتا رفته و گزینه نام و نوشته را انتخاب و ذخیره کنید.

 

خطا the_content

جمع بندی

سعی کردیم در این مقاله به معرفی خطا the_content بپردازیم و شایع ترین عوامل ایجاد این خطا در المنتور را بررسی کنیم. با آموزش های گام به گام رفع انواع عوامل ایجاد کننده این خطاها، به راحتی می توانید مشکلات خود را حل کنید و از آن بهره ببرید. 

برای مطالعه بیشتر مطالب زیر را پیشنهاد می کنیم:

ادامه مطلب