هسته وردپرس چیست؟

بازدید: 991 بازدید

بطور معمول استفاده از وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا بسیار آسان است و کاربران میتوانند با دانش اندکی بدون نیاز به اطلاعات تخصصی، از آن به سادگی استفاده کنند. سادگی استفاده از وردپرس به این دلیل است که کاربر نیازی به دانستن اینکه در پشت صحنه وردپرس چه می گذرد، ندارد و همچنین علت چگونه  به وجود آمدن فایل های اصلی وردپرس برای اکثر کاربر ها چندان حائز اهمیت نیست. به بیانی دیگر دانشی در مورد اینکه هسته وردپرس چیست و دارای چه عملکردی است، ندارند.

اما اگر کاربری بخواهد بطور تخصصی با این فضا کار کند و حتی اگر بخواهد دانش بیشتری درمورد نحوه عیب یابی و مواردی فراتر از آنچه در داشبورد مدیریت وردپرس وجود دارد، داشته باشد، باید بداند که در زیر وب سایت وردپرس چه می گذرد و نحوه شکل گیری و کاربرد آن ها به چه صورت است.

آنچه در این مقاله می خوانید:

هسته وردپرس چیست؟

اگر بخواهیم بدانیم که هسته وردپرس چیست باید بگوییم که هسته وردپرس راهی برای مراجعه به تمام فایل های اساسی می باشد، که برای کار با وردپرس مورد نیاز است. 

اگر می خواهید بدانید که وظیفه هسته اصلی وردپرس دقیقاً چه چیزی است ، کافیست تمام قالب ها و افزونه ها را از داشبورد وردپرس خود حذف کنید. شما اکنون فقط هسته اصلی آن را دارید.

وقتی وب سایتی را به هسته اصلی وردپرس برگردانید، در ابتدا متوجه خواهید شد که نمی توانید وب سایت خود را تنها با نصب فایل های اصلی راه اندازی کنید. پس برای شروع و ایجاد سایتی برای مصارف عمومی، به یک قالب وردپرس نیاز دارید. به همین دلیل است که هنگام نصب وردپرس، مشاهده می کنید که به صورت خودکار شامل چند قالب اصلی است که می توانید با آنها کار کنید تا سایت خود را نمایش دهید.

هسته اصلی وردپرس

دلایل ضرورت بروزرسانی هسته وردپرس

یکی از فاکتور های مهم در دنیای وب وجود امنیت است.به این دلیل که ممکن است اطلاعات شخصی و محرمانه، تراکنش های انجام شده و… که دارای ارزش زیادی هستند به دست افراد سودجو بیافتد و مشکلات خاص خود را به دنبال داشته باشد. پس از اولین چیزی که باید به آن اهمیت قابل توجهی داشته باشید امنیت سایت است. همانند وب سایت، برای امنیت وردپرس نیز باید اقدامات لازم را در نظر بگیریم تا باعث افزایش امنیت آن حتی با کوچکترین نکات ممکن شویم.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم آپدیت هسته وردپرس باید به صورت پی در پی انجام شود تا علاوه بر رفع باگ های قبلی امنیت سایت نیز افزایش پیدا کند و برای بهره مندی از این ویژگی ها تنها کافیست از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید. با توجه به آمار به دست آمده اکثر وب سایت هایی که هک شده اند از افزونه ها،  قالب ها  و همچنین نسخه های وردپرس قدیمی استفاده می کردند. از این رو توسعه دهندگان وردپرس با آپدیت هسته آن به صورت مداوم باعث کاهش مشکلات امنیتی و همچنین افزایش قدرت دامنه می شوند.

مزایای بروز رسانی هسته وردپرس

مهم ترین مزایای بروز رسانی هسته وردپرس، به شرح زیر می باشد:

بهبود امنيت وردپرس

محبوبیت وردپرس در میان کاربران سبب شده است که هکران برای نفوذ و سرقت اطلاعات آن ترغیب شوند. با توجه به متن باز بودن وردپرس دسترسی به کدهای آن کار آسانی بوده و هکران با شکستن این کدها، سایت های وردپرسی را مورد حمله قرار می دهند. قدیمی بودن نسخه وردپرس آسیب پذیری و مشکلات امنیتی زیادی دارد از این رو توسعه دهندگان با شناسایی روش های جدید هک برای رفع این مشکلات در بازه های زمانی مختلف نسخه های جدیدتری از وردپرس را در اختیار کاربران قرار می دهد.

بهره گیری از ويژگي های جدید وردپرس 

 وردپرس در نسخه های جدید خود امکانات تازه تری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا به صورت حرفه ای تر وب سایت خود را مدیریت نمایند. در واقع با آپدیت هسته وردپرس افزونه ها و قالب ها نیز بروزرسانی شده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه می شود که به کمک آن ها می توانید قسمت های مختلف سایت را آنالیز و مدیریت کنید.حال اگر از نسخه قدیمی وردپرس استفاده کنید ، تجربه وردپرس شما بسیار متفاوت تر از شخصی است که از آخرین نسخه آن استفاده می کند.

حل مشکلات وردپرس

باگ ها و مشکلات هر برنامه ای بعد از گذشت مدتی استفاده از آن نمایان می شود. وردپرس نیز به همین صورت است، توسعه دهندگان پس از انتشار هر نسخه از مشکلات آن آگاه می شوند و در نسخه بعدی این مشکلات رفع خواهند کرد.به عنوان مثال ، بروزرسانی وردپرس 4.2.3  20 اشکال از نسخه 4.2 را برطرف کرده است.

برخورداری از افزایش سرعت سایت

 سیستم مدیریت محتوای وردپرس با توجه به اپن سورس بودن خود با برنامه ریزی دقیقی، بروز رسانی می گردد تا علاوه بر رفع مشکلات امنیتی و باگ های نسخه قبلی، سرعت سایت را نیز افزایش دهد. مسئولیت بروز رسانی وردپرس، پوسته ها و افزونه ها بر عهده خود کاربر است.از آنجا که سرعت یک عامل بزرگ در موتور های جستجو است، شما قطعا باید وردپرس خود را برای اطمینان از حداکثر مزایای عملکرد به آخرین نسخه به روز رسانی کنید.

علت آپدیت هسته وردپرس

پس بروزرسانی وب سایت دارای مزایای آشکاری است، بطور کلی می توان نتیجه گرفت که مزایای بروز رسانی هسته وردپرس شامل موارد زیر می شود:

  • جذابیت بصری بهبود یافته
  • ارائه محتوای فوق العاده
  • همراه شدن با SEO
  • بروز نگه داشتن وب سایت
  • ایمنی وب سایت
  • افزایش اثربخشی وب سایت
  • CMS برای ویرایش و تولید محتوا
  • قابلیت استفاده بیشتر
  • افزایش سرعت و عملکرد

اگر به دنبال افزایش سرعت سایت خود می باشید، مقاله “روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی” را مطالعه نمایید.

ویژگی های آخرین نسخه هسته وردپرس

جدیدترین نسخه وردپرس، دارای ویژگی هایی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • عملکرد سریعتر وب سایت
  • الگوهای ایجاد صفحه
  • قفل کردن بلوک
  • تغییرات پشته و ردیف
  • تغییرات سبک جهانی
  • امکان انتخاب متن در چندین بلوک

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم هسته وردپرس را معرفی، و اهمیت و مزایای آپدیت آن را بررسی کنیم. بطور کلی باید به این نکته توجه کرد که امنیت سایت فقط مربوط به هسته وردپرس نمی شود و ما نیز به عنوان کاربرانی که از وردپرس استفاده می کنیم باید به برخی موارد توجه داشته باشیم. می دانیم که وردپرس جز امن ترین های این حوزه می باشد و  هر ساله وضعیت امنیتی این سیستم به شدت بهتر می شود و همین آپدیت های منظم وردپرس، باعث افزایش امنیت، رفع باگ ها، افزایش سرعت و… آن شده است. 

ادامه مطلب