چگونگی رفع ارور XML declaration allowed در sitemap

بازدید: 1057 بازدید

آموزش رفع خطای  XML declaration allowed در sitemap وردپرس

نقشه سایت یا همان sitemap یک فایل xml  می‌باشد، که شامل پارامترهایی از جمله آدرس صفحات و زمان بروز رسانی آنها است و کاربرد آن در معرفی سایت به موتورهای جستجو می‌باشد. sitemap مطالب تازه نوشته شده و یا بروز رسانی شده را به موتور های جستجو همانند گوگل معرفی می‌کند و توسط خزنده ها (Crawler) محتوای سایت index می‌شود.

اگر نقشه سایت وجود نداشته باشد، ممکن است باعث شود تا خزنده‌ها قادر به index کردن تمام لینک ها نشوند. در سیستم مدیریت محتوای وردپرس هم استفاده از sitemap وجود دارد، که عمدتا با استفاده از افزونه، می‌توانید برای وردپرس، سایت مپ بسازید.

یکی از خطا هایی که ممکن است در خروجی نقشه سایت با آن مواجه شوید ارور XML declaration allowed می باشد که ما در این مقاله قصد آموزش رفع این خطا را داریم.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم نقشه سایت (sitemap) میتوانید مقاله “سایت مپ چیست” را مطالعه کنید.

XML declaration allowed

خطای رایجی که در نمایش sitemap وردپرس با آن ممکن است رو به رو شوید مشابه تصویر زیر است :

 

برای رفع این ارور در sitemap ابتدا وارد سی پنل هاست شوید.

مرحله دوم

سپس وارد مسیری که وردپرس در آنجا قرار دارد شوید و یک فایل با نام whitespacefix.php ساخته و کدهای زیر را در آن قرار دهید و در نهایت تغییرات انجام شده را ذخیره کنید.

مرحله سوم

در ادامه فایل index.php را ویرایش کرده و کد زیر را بعد از تگ php قرار دهید :

کدهای نهایی فایل index.php مطابق تصویر زیر خواهد بود :

ارور XML declaration allowed

مرحله چهارم

سپس دوباره لینک نقشه سایت (sitemap) را فراخوانی کنید. مشاهده می شود که در دسترس قرار گرفته است. برای نمونه تصویری مشابه تصویر زیر نمایان خواهد شد.

sitemap

شاید مطالعه مقاله ” علت ایجاد خطا the_content در المنتور و چگونگی رفع آن ” برایتان مفید باشد.

جمع بندی

در این مقاله آموزش رفع ارور XML declaration allowed در sitemap وردپرس را بررسی کردیم. همانطور که گفته شد نقشه سایت یا همان sitemap یکی از مولفه‌ های مهم سایت جهت معرفی به موتورهای جستجو میباشد. بطور کلی نقشه سایت xml یکی از راه‌های افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت در موتور های جستجو است. اغلب خطا های نقشه سایت (sitemap) مربوط به کدنویسی قالب وردپرسی می‌باشد که طبق آموزش های این مقاله می‌توانید مشکل را یافته و به سادگی برطرف کنید.

ادامه مطلب