استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 و آموزش نکاتی برای افزایش رتبه سایت

بازدید: 1968 بازدید

استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود رتبه ی سایت

مقاله ی استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 به شما کمک میکند تا بتوانید سایت خود را با الگوریتم های جدید گوگل وقف دهید و رتبه ی بالاتری دریافت کنید.البته قبل از آن حتما مقاله ی الگوریتم های گوگل چیست؟ را مطالعه کنید ، تا با ذهنیت کامل و درست نکات این مقاله را درک کنید.این مقاله مجموعه ای از نکات است ، که در سال جدید باعث قوی تر شدن سئوی سایت شما میشود. ممکن است این نکات در گذشته اهمیت زیادی نداشته اند اما با توجه به تغییراتی که گوگل در طی یک سال میکند ، امروزه بسیار مهم هستند.در ادامه این مقاله با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است ، تمام نکاتی که باید در سال 2021 برای بهبود سئوی سایت خود انجا دهید، به شما آموزش میدهیم.

 

آنچه در این مقاله میخوانید:

 

منظور از استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 چیست؟

اول از همه به مفهوم استراتژی سئو میپردازیم. به فرایند هایی که برای ساماندهی کردن یک محتوا در سایت انجام میشود استراتژی میگویند. در واقع موضوعاتی که باعث میشوند گوگل از اهداف کاربران را در هنگام جستجو با خبر شود.هنگامی هم که شما این استراتژی ها را برای سایت و سئوی آن رعایت میکنید ، در واقع به گوگل از حرفه ای بودن و مفید بودن محتوای سایت اطلاع میدهید.

استراتژی های سئو قسمت های بسیار زیادی دارد . در واقع برای هر کاری در طراحی سایت و تولید محتوا چندین استراتژی مختلف وجود دارد.اما تمام فعالیت هایی که برای سئو و بهبود رتبه ی سایت خود میکنید در مجموع برای تولید محتوای حرفه ای همراه با سئو داخلی (ON-PAGE) ، سئوی تکنیکال سایت ،ساخت بک لینک و دریافت ورودی ،افزایش نرخ کلیک یا CTR است.منظور این است که هر فعالیتی که در سایت خود انجام میدهید برای بهبود این 4 مورد است. زمانی که برای این موارد از استراتژی درست ، بروز و حرفه ای استفاده کنید، در نتیجه رتبه ی بالاتری از گوگل دریافت میکنید.

استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود رتبه ی سایت

برای بهبود هر کدام از این موارد هم نکات زیادی برای انجام دادن وجود دارد .اما ما بروز ترین آن ها را در ادامه به شما آموزش میدهیم.

بررسی نکات تولید محتوای حرفه ای همراه با سئو داخلی (ON-PAGE)

تولید محتوا از آن دسته کار های بسیار مهم برای جذب کاربر و بهبود رتبه ی سایت است که باید آن را جدی بگیرید .زمانی که بتوانید یک محتوای بی نقص بسازید ، پس سایت حرفه ای و کاربران زیادی خواهید داشت.

هرچقدر بتوانید کاربر را بیشتر با محتوای خود درگیر کنید و آن را در صفحه سایت خود نگه دارید یعنی محتوای قوی تری داشته اید.

نکات مهم در سال 2021 برای تولید محتوا و سئو داخلی:

استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود تولید محتوا
استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود تولید محتوا

 

 

  • بروزرسانی محتواهای قبلی سایت

اگر شما هم سایت قدیمی داشته باشید قطعا در آن محتواهای چند سال پیش را هم هنوز دارید.اما میدانید که بعد از مدتی مقاله های قدیمی فراموش میشوند و بازدید کمتری میگیرند.زیرا هم موضوع آن ها قدیمی است و هم سرچ کمتری میشوند.برای بهبود سئوی سایت خود همیشه لازم نیست محتوای جدید تولید کنید.بروزرسانی محتوا های قبلی هم میتوانید همانقدر حتی بیشتر تاثیر گذار باشد.پس محتوا های قبلی خود را با مطالب جدید مرتبط بروز و منتشر کنید.در نتیجه بازدید مقال های قبلیتان را هم چندین برابر میکنید.

  • بهبود لینک های داخلی

میدانید که لینک های داخلی اهمیت زیادی در بهبود سئو دارند و از عوامل مهم در رتبه بندی گوگل هستند . شما از طریق این لینک ها میتوانید کاربران را ساعت ها در سایت خود نگه دارید .برای بهبود لینک های داخلی باید چند نکته را رعایت کنید.

البته قبل از هرچیزی لینک های شکسته سایت خود را پیدا و مشکل را حل کنید.برای رفع این مشکل حتما مقاله ی بررسی لینک های شکسته سایت را مطالعه کنید.

استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود تولید محتوا

نکته ی اول:
تعداد لینک های داخلی مفید مقاله را افزایش دهید.

نکته ی دوم:
سعی کنید لینک های مضر را از داخل مقاله حذف کنید .یعنی لینک هایی که ربطی به موضوع مقاله و محتوای آن ندارند.

نکته ی سوم:
لینک های محتوا را در نسخه ی مبایل هم چک کنید.هنگام منتشر کردن مقاله برای دسکتاپ باید دقت کنید که تعدادی از لینک ها در نسخه ی مبایل از بین میروند.این نکته به دلیل اینکه اخیرا گوگل mobile first index شده است اهمیت زیادی دارد . یعنی هرچیزی که در نسخه ی مبایل شما ببیند در اصل سایت اصلی شما میداند .پس دقت کنید.

نکته ی چهارم:
سعی کنید یک ارتباط مفید بین مقاله هایتان از طریق لینک داخلی بسازید ، از این روش میتوانید کاربر را زمان بیشتری در سایت نگه دارید.

  • بروزرسانی مقاله های قدیمی با استفاده از لینک های جدید

برای این کار میتوانید از دو روش استفاده کنید. هم میتوانید از خلاقیت خود استفاده و لینک مقاله ی های قدیمی خود را در مقاله های جدید جای بدهید.البته توجه کنید که این دو محتوا را باید به نوعی به هم مرتبط باشند، در غیر این صورت امیتاز منفی برای شما محسوب میشوند.
روش دوم این است که کلمات مرتبط با کلمه ی کلیدیه مقاله ی قبلی را پیدا کنید و راجب آنها مقاله ای بنویسید و داخل آن لینک داخلی به محتوای قبلی را قرار دهید.از طریق این روش نرخ پرش (Bounce Rate) را تا حد زیادی در سایت خود بالا میبرید.شما میتوانید نرخ پرش سایت خود را در ابزار هایی مثل الکسا (Alexa) و گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) مشاهده و بررسی کنید. اگر راجب این دو ابزار اطلاعات کافی ندارید روی اسم آن ها کلیک کنید.

  • تولید محتوای مفید و طولانی نکته ای مهم در استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021

امروزه تولیده محتوای طولانی تاثیر بیشتری در کاربران و گوگل میگذارد.زیرا با این روش کاربران را زمان بیشتری با سایت درگیر میکنید در نتیجه رتبه ی شما در گوگل بالا میرود.
دقت کنید زمانی که محتوای شما طولانی شود باید از تیتر های بیشتری استفاده کنید و هر پاراگراف را از این روش از دیگری جدا کنید .هم خوانایی بهتری دارد و هم میتوانید از کلمات کلیدی به صورت هوشمند استفاده کنید تا رتبه ی شما بالا تر برود.

استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود تولید محتوا

نکات مهم در سال 2021 برای سئوی تکنیکال:

 سئوی تکنیکال با سئوی داخلی و خارجی کاملا متفاوت است . در واقع مجموعه ی تمام کار هایی است که ما در سمت بک اند و برای بهبود صفحات سایت ، بهبود کد نویسی سایت ،سایت مپ و…انجام میدهیم . که در نتیجه باعث بهبود خزش گوگل در سایت ما میشود.با رعایت نکات زیر سئوی تکنیکال سایت را حرفه ای تر کنید.

استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود سئوی تکنیکال
استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود سئوی تکنیکال

 

 

2نکته ی کلیدی برای بهبود سئوی تکنیکال در سال 2021

گوگل 2 نکته ی اساسی برای بهبود استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 در قسمت سئوی تکنیکال معرفی کرده است.
نکته ی اول:بهبود تجربه ی کاربری از مهم ترین کارهای سئو کاران به حساب می آید.باید تجربه ی کاربرانتان را نسبت به تعامل با صفحات سایت خود افزایش دهید.سعی کنید سرعت صفحات سایت خود را بالاببرید تا به بهبود آن کمک کرده و رتبه بالاتری دریافت کنید.برای آموزش افزایش سرعت سایت میتوانید از مقاله ی افزایش سرعت لود سایت و روش های آن را استفاده کنید.
باید بدانید که برای افزایش سرعت سایت خود در نسخه ی مبایل روش های تخصصی وجود دارد.پس مقاله ی AMP چیست؟ را حتما مطالعه کنید.

نکته ی دوم:بهبود سایت مپ سایت نکته ی بعدی است که باید روی آن زیاد کار کنید.در هنگام ساخت سایت مپ سی کنید لینک های آن را به 1000 تا محدود کنید.همچنین سایت مپ خود را به صورت داینامیک طراحی کنید.برای ساخت سایت مپ میتوانید از آموزش های مقاله ی ساخت سایت مپ برای وردپرس استفاده کنید.

استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود سئوی تکنیکال

روش بک لینک سازی در سال 2021

اول از همه برای درک کامل بک لینک مقاله ی بک لینک چیست ؟ را مطالعه کنید.سعی کنید لینک مقاله هایتان را درسایت های مرتبط با موضوع سایت خودتان قرار دهید.همچنین سعی کنید محتواهای شما به گونه ای نوشته شده باشد که دیگران از لینک آن ها در سایت خود استفاده کنند.

در حالت کلی بک لینک سازی یک کار تخصصی است که باید حرفه ای انجام شود.برای آموزش روش صحیح و حرفه ای آن  مقاله ی چگونه بک لینک بسازیم میتواند برای شما مفید باشد.

استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود بک لینک سازی

 

روش ها موثر افزایش نرخ کلیک در استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021

در واقع زمانی که کسی در گوگل موضوعی را سرچ میکند ، لینک های مختلفی برایش نمایش داده میشود.اقداماتی که شما انجام میدهید تا کاربر روی لینک شما کلیک کنید اهمیت زیادی دارد.در واقع همیشه هم لازم نیست جز لینک های برتر باشید تا بتوانید نرخ کلیک سایت را بالا ببرید . با انجام یک سری کار هایی که به شما آموزش میدهیم کاربر را به انتخاب لینک سایت تشویق کنید.

استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود نرخ کلیک
استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود نرخ کلیک

 

البته میتوانید تمام نکات مهم در مورد نرخ کلیک را در مقاله ی نرخ کلیک CTR چیست؟ و روش های افزایش آن مطالعه کنید.

نکته ی اول:برای اینکه نرخ کلیک سایت بالا برود بهتر است یک فاو آیکون زیبا برای سایت گذاشته باشید .تا کاربران با مبایل لینک سایت شمارا انتخاب کنند.

استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود نرخ کلیک

نکته ی دوم:هنگام تولید محتوا حتما متا را وارد کنید.متای محتوا باید به گونه ای باشد که کلمه ی کلیدی شما در آن وجود داشته باشد و چکیده ای مفید از مقاله ی شما باشد .به طوری که کاربر جذب آن شود و روی لینک سایت شما کلیک کند.

نکته ی سوم:برای محتوای خود اسکیما بسازید .این کار تاثیر خیلی زیادی در بالا رفتن نرخ کلیک شما خواهد داشت.

استراتژی حرفه ای سئو در سال 2021 برای بهبود نرخ کلیک

نکته ی چهارم:از عنوان تکراری استفاده نکنید و سعی کنید در عنوان ها از اعداد استفاده کنید.زیرا کاربران روی لینک هایی که عنوان عدد دار دارند بیشتر کلیک میکنند.

 

نتیجه گیری:

در پایان این مقاله شما یاد گرفتید که چگونه در سال 2021 رتبه ی سایت خود را افزایش دهید و کاربران زیادی را راضی نگه دارید.در نهایت ترافیک و رتبه ی خوبی در گوگل دریافت میکنید.توجه کنید گوگل هرساله استراتژی سئوی خود را تغییر میدهد ، پس سعی کنید در این موضوع بروز رفتار کنید.

 

پیشنهاد مقالات : قواعد لینک سازی داخلی ، سئو خارجی چیست

ادامه مطلب