کاهش رتبه الکسا

بازدید: 2226 بازدید

همه چیز درباره کاهش رتبه الکسا

اگر مدیر سایت یا صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید حتما باید واژه رتبه الکسا را شنیده باشید.

امروزه با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی بسیاری از مشاغل با راه اندازی وب سایت مشغول به کسب درآمد از دنیای اینترنت شده اند؛ افزایش رتبه الکسا یا بالعکس کاهش رتبه الکسا می تواند باعث فروش بیشتر کالا یا خدمات شما شود.پایین آوردن رنک الکسا برای افزایش بازدید سایت بسیار حائز اهمیت است، در سرسر وب فارسی افرادی هستند که در صدد بهترشدن رتبه الکسا سایت خود دائما در تکاپو هستند. کم کردن رتبه الکسا ایران نه تنها باعث افزایش محبوبیت وب سایت می شود بلکه یکی از مهم ترین شاخص ها برای اندازی گیری قدرت سایت می باشد.

در این مقاله از سری مقالات wpdevs قصد داریم تا با بکارگیری ۸ روش رتبه الکسا را کاهش دهیم.

رتبه الکسا چیست ؟

الکسا

امروزه سایت های بسیاری که در زمینه های مختلف مانند فروشگاه اینترنتی، سایت دانلود، سایت های محتوا محور فعالیت می کنند برای پیشرفت و بهتر دیده شده در زمینه فعالیت خود نیاز به انجام یکسری تسک برای افزایش بازدید و کاهش رتبه Alexa نیاز دارند.از دغده های اصلی مدیران سایت کاهش رنکینگ الکسا برای فروش بیشتر تبلیغات که در نهایت منجر می شود به افزایش کسب درآمد را میتوان نام برد.

در صورتی که قصد راه اندازی سایت و وبلاگ را داشته باشید با  واژه های تخصصی زیادی در این زمینه آشنا خواهید شد که واژه الکسا یکی از مهمترین آنها خواهد بود. در اصل الکسا یک سرویس رتبه بندی برای سایت های اینترنتی است که از طریق وب سایت Alexa.com ، میتوانید رتبه سایت خود را در بین تمامی سایت های موجود ملاحظه کنید.

الکسا یک وبسایت رتبه بندی وب سایت های اینترنتی بر اساس آمارهای بازدید می باشد.

جهت بررسی رتبه سایت در الکسا ایران و جهان باید از طریق سایت الکسا آنالیز کردن URL خود را آغاز کنید.سرویس الکسا  معتبرترین پایگاه اینترنتی حال حاضر در راستای رتبه بندی وبسایت ها با توجه به معیار هایی چون میزان محبوبیت و ترافیک است. رتبه بندی الکسا در دو بخش رتبه محلی (بازدیکنندگان کشور هدف) و رتبه جهانی در ارائه می شود.

گزارشات رایگان الکسا

علاوه بر مشاهده رتبا الکسا ، شما میتوانید اطلاعات زیر را از الکسا کسب نمایید.

۱-نمایش فرصت های کلمه کلیدی (KEYWORD OPPORTUNITIES BREAKDOWN)
  • Keyword Gaps (فرصت برای کسب رتبه الکسا در این کلمات کلیدی)
  • Easy-to-Rank Keywords (به راحتی در این کلمات رتبه کسب کنید)
  • Buyer Keywords (کلمات کلیدی به خرید منجر می شوند)
  • Optimization Opportunities (فرصتی مناسب برای بهینه سازی این کلمات)
۲- روش های مقایسه جهت کسب رتبه الکسا (COMPARISON METRICS)
  • Search Traffic (میزان ورودی ترافیک از سرچ)
  • Bounce rate (نرخ پرش از سایت)
  • Sites Linking In (تعداد بک لینک از دامنه)
۳- سایت های مشابه انتخاب شده توسط کاربران SIMILAR SITES BY AUDIENCE OVERLAP
  • Similar sites (سایت های مشابه از نظر رتبه الکسا و زمینه کاری)
  • Overlap score (نرخ ارتباط)
۴- رتبه الکسا در ۹۰ روز اخیر (ALEXA RANK 90 DAY TREND)
  • This site ranks (رتبه الکسا)
  • Daily Time on Site (میانگین زمان ماندگاری کاربران در سایت)

معیارهای سنجش رتبه الکسا

ترافیک ورودی از موتور های جستجو، بازدید مستقیم، نرخ بازگشت به صفحه، رفرش از بر رتبه الکسا تاثیر دارند.

تقویت رتبه الکسا خصوصا در ایران  از اساسی ترین مواردی است که مدیران سایت باید آن را در نظر بگیرند. البته بیشتر کسانی که قصد فروش اینترنتی تبلیغات را دارند برای بررسی پربازدید بودن یا نبودن سایت  به رتبه Alexa سایت دقت می کنند.

۸ روش به منظور کاهش رتبه الکسا در سال ۲۰۲۰

بهبود رتبه الکسا

به منظور پایین آوردن رتبه الکسا ایران و جهانی راه های اندکی وجود ندارد اما در اینجا به معرفی مهم ترین آنها  می پردازیم.

۱- افزایش ترافیک ارگانیک از موتور های جستجو

افزایش ورودی از موتور گوگل باعث بالا رفتن نرخ Search Traffic سایت شده و بازدید ارگانیک به سایت ارجاع داده خواهد شد.

۲- تولید محتوا بی رقیب و بهینه شده

تولید محتوای خلاقانه اختصاصی (Unique) از ابتدایی ترین راه های جذب ترافیک از گوگل، بینگ و سایر موتور های جستجو بوده و هست. با هدف قراردادن کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار اینترنتی خود ، احتمال را برای دیده شدن در فضای وب افزاش دهید.

۳- دیجیتال مارکتینگ

استفاده از کانال های دیجیتال مارکتینگ سبب افزایش ترافیک سایت و افزایش ترافیک سایت خواهد شد. بازاریابی دیجیتال در کانال هایی مانند: یوتوب، آپارات، اینستاگرام، فیسبوک … می تواند صورت گیرد.

۴- به روز بودن سایت و محتوای آن

بازدیدکنندگان تمایلی به خواندن محتوای قدیمی و تاریخ گذشته ندارند بلکه به دنبال جدیدترین مقالات هستند، سایت خود و اطلاعات آن را بروز نگه دارید. محتوای هر صفحه را با رقبای خود مقایسه کرده و بهترین ورژن خروجی ممکن را تهیه کنید.

۵- زمان ماندگاری کاربران در صفحه را کاهش دهید

نرخ پرش یا Bounce Rate از فاکتورهای مهم در سئو به حساب می آید. هر چه زمان ماندگاری کاربران در سایت بیشتر باشد شانس رتبه گرفتن در گوگل نیز افزایش پیدا می کند و در نهایت همه عوامل دست به دست هم داده و به کاهش رتبه سایت در الکسا منجر خواهدشد.

۶- بک لینک با کیفیت فراموش نشود

به احتمال زیاد با سایت های پربازدید با رنک الکسا زیر ۱۰۰۰ ایران مواجه شده اید اگر نگاهی به بک لینک پروفایل این وب سایت ها در ابزار سئو Ahrefs انداخته باشید حتما شاهد وجود تعداد زیادی بک لینک خواهید بود.

۷- افزایش آتوریتی سایت

اگر قصدی برای کاهش رتبه الکسا وب سایت دارید باید حداکثر بهره را از روش های موجود ببرید. افزایش دامین آتوریتی MOZ در کاهش رتبه الکسا جهانی و ایران تاثیرگذار است.

۸- استفاده از تبلیغات کلیکی (PPC) و ادوردز (Adwords)

این امر هزینه هایی را برایتان در بر خواهد داشت، یکی از راه های افزایش بازدید و کاهش رتبه در الکسا ، خریدن تبلیغ می باشد،  امروزه بهترین ها مارکت Google Adwords و تبلیغات PCC می باشد.


جهت مطالعه سایر مقالات به بلاگ مراجعه نمایید.

ادامه مطلب