پنالتی گوگل چیست و روش های تشخیص آن

بازدید: 1797 بازدید

پنالتی گوگل یا جریمه گوگل چیست و روش های تشخیص آن

در این مقاله به شما آموزش میدهیم که اگر سایتتان توسط موتور جستجو دچار پنالتی گوگل شد چگونه آن را تشخیص بدهید.همچنین دلایلی که باعث پنالتی شدن سایت شما شده است را به شما آموزش میدهیم.اگر شماهم در زمینه ی سایت و سئو فعالیت میکنید ،ممکن است برایتان اتفاق افتاده است که اتوریتی دامنه ی شما یک شبه افت کرده است و رتبه ی پایینی در گوگل به دست آورده است.هنگام این اتفاق ممکن است چندین دلیل وجود داشته باشد مثل آپدیت شدن الگوریتم های گوگل. به همین دلیل است که باید الگوریتم های گوگل را به صورت بروز دنبال کنید.

اگر هنوز از الگوریتم ها و استراتژی های 2021 گوگل را نمیدانید حتما روی لینک مقاله کلیک کرده و آن را مطالعه کنید.

اما اگر تمام دلایل را بررسی کردید ولی متوجه مشکل نشده اید در این صورت سایت شما دچار پنالتی گوگل شده است.در ادامه ی آموزش به این مسئله به صورت کامل میپردازیم.

آنچه در این مقاله میخوانید:

منظور از پنالتی گوگل چیست؟

اگر وارد سرچ کنسول خود شدید و پیام پنالتی گوگل را مشاهده کردید ، باید بگویم دچار بد دردسری شده اید.یکی از بدترین پیغام های سرچ کنسول manual actions میباشد.که به ما اطلاع میدهد که سایت توسط گوگل پنالتی شده است.اگر با سرچ کنسول سر کار دارید بهتر است با انواع خطاهای آن آشنا شوید پس مقاله ی خطاهای سرچ کنسول را مطالعه کنید.

هنگامی که شما تصمیم داشته باشید جهت پیشرفت سایت خود بر خلاف قوانین و الگوریتم های گوگل پیش بروید ، در هر لحظه امکان این که ربات های هوشمند گوگل سایت شما را شناسایی کنند وجود دارد.اگر سایت شا توسط گوگل شناسایی شود سپس جریمه میشود که آینده سایت شما به خطر می افتد و نتیجه ی خوبی برای سایت نخواهد داشت.

بستگی به نوع جریمه ممکن است یک لینک یا لینک ها و حتی صفحه های سایت شما برای همیشه از نتایج جستجوی گوگل حذف شوند و یا در  صفحات serp افت رتبه کنند.اینکه کدام قسمت از سایت شما افت کند بستگی به آنالیز ربات های گوگل دارد.

پنالتی گوگل چیست و روش های تشخیص آن

چگونه پنالتی گوگل را تشخیص بدهیم؟

این کار بسیار آسان است است و شما برای تشخیص پنالتی گوگل میتوانید Google Search Console کمک بگیرید.در مرحله ی اول باید وارد اکانت خود شوید.در مرحله ی دوم طبق تصاویر زیر باید گزینه ی  Security and manual action را انتخاب کنید و بعد از آن روی گزینه manual action در در نوار کناری کلیک کنید.

همچنین اگر این سه مشکل برای سایت شما پیش بیاید نشانه هایی از پنالتی گوگل میباشد.

  • تغییر جایگاه صفحات سایت در موتور جستجو.
  • حذف شدن سایت از گوگل
  • بعد از جستجوی site:example.com چیزی نمیبینید.

پنالتی گوگل چیست و روش تشخیص  و رفع آن

پنالتی گوگل چیست و روش تشخیص  و رفع آن

بعد از وارد شدن به صفحه ی مورد نظر اگر پیام No Issues Detected مشاهده کردید یعنی سایت شما توسط گوگل در امان است و الگوریتم های آن را رعایت کرده اید.

 

چه دلایلی باعث پنالتی شدن سایت میشود؟

عوامل زیادی وجود دارد که باعث میشود سایت شما توسط گوگل پنالتی میشود .ما در یک لیست تمام این دلایل را برای شما آماده کرده ایم .به صورت کلی باید توجه کنید که هر چیز کوچکی که بر خلاف الگوریتم های گوگل باشد میتواند دلایلی از پنالتی شدن سایت باشد.پس حتما الگوریتم ها را به صورت کامل یاد بگیرید.

محتوای اسپم یا User-generated spam :

محتوای اسپم میتوانید توسط کاربران در سایت شما در قسمت های نظرات ، زیر پست ها و… ایجاد میشود.در این صورت ممکن است یک صفحه یا کل سایت پنالتی شود.

استفاده از هاست رایگان یاSpammy free host :

این خطا به این معنی است از یک هاست نامعتبر استفاده کنید.معمولا هاست های رایگان برای ما این مشکل را به وجود می آورد.به همین دلیل ما 9 شرکت هاست برتر ایران را برای شما آماده کرده ایم تا از بابت این مشکل خیالتان راحت باشد.اگر هدف جدی برای سایت و آینده ی آن دارید حتما از هاست رایگان و استفاده از آن دوری کنید.

Structured Markup اسپم:

اگر بعضی از structured data های سایت در صفحه های سایت از قوانین پیروی نکند ، گوگل سریع آن را تشخیص میدهد.

بک لینک های اشتباه:

یکی از معروف ترین خطاهای گوگل که باعث پنالتی میشود خرید بک لینک های بیش از اندازه است .

پیوندهای غیر طبیعی یا Unnatural links to your site :

اگر لینکی در سایت به سایت دیگر به دلیل رتبه بندی دستکاری شود کل سایت را تحت تاثیر میدهد.

اگر در سایت شما لینک های غیرطبیعی و نامرتبط به دامنه باشد توسط گوگل پنالتی میشود.

تولید محتوی کوتاه و بی ارزش یا Thin content with little or no added value :

بعضی از محتواهای شما یا صفحات سایت شما ممکن است بی ارزش باشد و برای کاربر کیفیت لازم را نداشته باشد .در این صورت گوگل سایت شما را پنالتی و صفحات را تشخیص میدهد.

ریدایرکت های پنهان یا Cloaking and/or Sneaky Redirects :

در این قسمت اگر شما صفحه ی ایندکس سایت خود را جهت رتبه ی بهتر ریدایرک های پنهان انجام دهید .

پنالتی گوگل چیست و روش های تشخیص آن

متن مخفی یا keyword stuffing :

اگر بیشتر صفحات شما دارای متن مخفی باشد گوگل آن ها را تشخیص میدهد همچنین اگر کلمات کلیدی زیادی در متن مخفی سایت قرار داشته باشد.اگر میخواهید با این مورد به صورت کامل آشنا شوید حتما باید الگوریتم پنگوئن را بشناسید.

منظور keyword stuffing یعنی در یک صفحه بیش از اندازه از کلمه کلیدی استفاده شود. اگر متن را بی رنگ کنید تا مخفی شود گوگل میتواند آن را تشخیص دهد.

عکس های مخفی یا Cloaked image :

علاوه بر متن اگر عکسی جهت سئو در سایت قرار دهید اما آن را از دید کاربر مخفی کنید هم باعث پنالتی سایت میشود.

هک شدن سایت

یکی از اهداف مهم هکر ها برای سایت های وردپرسی و دیگر سیستم های مدیریت محتوا پنالتی گوگل است.آن ها با قرار دادن  لینک ها و محتوای مخرب باعث این کار میشود.اگر میخواهید این مشکل برای سایت شما ایجاد نشود حتما امنیت سایت را بالاتر ببرید.

اگر میخواهید امنیت سایت خود را بالاتر ببرید حتما مقاله ی امنیت سایت را مطالعه کنید.

دلایل دیگری که باعث پنالتی  گوگل سایت میشود:

  • تنکنیک های خارج از دستور یاPure spam
  • اختلاف بین نسخه ی amp و نسخه کنونیکال یاAMP content mismatch
  •  Sneaky mobile redirects این خطا به 3 دلیل رخ میدهد :
    ضافه کردن کدی که باعث ایجاد قوانین ریدایرکت برای کاربران موبایلی شود ،استفاده از یک اسکریپت یا المان برا تبلیغات که کاربران را به صفحه ای دیگر منتقل میکند و اسکریپت یا المانی که توسط هکر در وبسایت اضافه شده باشد و کاربران موبایلی را به وبسایت های مخرب منتقل کند.

با رعایت این قوانین و طراحی سایت با اصول اصلی گوگل سایت شما هیچوقت دچار پنالتی گوگل نمیشود .

ادامه مطلب