مقایسه افزونه Yoast با Rank Math

بازدید: 2032 بازدید

مقایسه افزونه Yoast با Rank Math برای سئوی بهتر سایت

در مقاله های قبلی به معرفی افزونه های Yoast و Rank Math برای شما پرداخته ایم.در ادامه ی این مقاله سعی داریم به مقایسه ی افزونه Yoast با Rank Math بپردازیم. یکی از مهم ترین افزونه ها برای سایت هایی که با وردپرس طراحی شده اند،افزونه ی سئو میباشد.از طریق این افزونه ها میتوان به بهبود مقالات و بالا رفتن ورودی گوگل کمک زیادی کرد.

 انتخاب بهترین افزونه برای این کار اهمیت زیادی در روند پیشرفت سایت شما دارد.به همین دلیل است که شما باید این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

 

آنچه در این مقاله میخوانید:

افزونه سئو چیست؟

افزونه ها (پلاگین) یک سری کد هستند که به عنوان مکمل برای سایت عمل میکنند و امکانات جدیدی به سایت میدهند.

برای دریافت اطلاعات کامل میتوانید مقاله ی افزونه چیست ؟ را مطالعه کنید.افزونه های سئو زمانی که شما تصمیم به بهینه سازی سایت خود میکنید به کمک شما می آیند.

ابزار هایی که سئو سایت شما را قوی تر میکنند.در واقع کار اصلی این ابزار ها این است که سئو وب‌ سایت شما را تجزیه و تحلیل کند.برای سئو افزونه های مختلفی وجود دارد برای انتخاب آن ها باید طبق ویژگی های این افزونه ها بهترین را انتخاب کنید.

اگر اطلاعات کافی از سئو ندارید مقاله ی سئو چیست؟ را بخوانید.

ویژگی اولیه که هر افزونه سئو باید داشته باشد:

  • ساخت نقشه سایت یا همان سایت مپ
  • انجام ریدایرکت های سایت
  • آنالیز و تحلیل
  • توصیه های مفید برای سئو بهتر
  • ایجاد URL برای محتوا 
  • ساخت دیتا های سخت یافته

مقایسه افزونه Yoast با Rank Math 

برای این مقایسه تیم wpdevs هردو افزونه را از قبل در وب سایت های خود نصب کرده است.شما میتوانید آموزش نصب افزونه را در مقاله ی آموزش نصب افزونه بخوانید.بعد از نصب یاست یک پنل کاربری برای شما ایجاد میشود که از 5 بخش مهم و اصلی تشکیل شده است.

بعد از نصب رنک مث هم یک پنل کاربری با حدود ده بخش برای شما فعال میشود.با توجه به این که رنک مث بخش های بیشتری دارد و در سئوی سایت به نکات ریز تری توجه میکند ، اما پلاگین یاست با بخش های کم تر هم  نکات مهم و خوبی از سئو به ما نشان میدهد و کار با آن آسان تر است.

مقایسه ی افزونه rank math یا yoast
مقایسه افزونه Yoast با Rank Math

 

بررسی افزونه Yoast SEO

Yoast SEO اولین بار در سال 2010 توسط شرکت هلندی ساخته و به دنیای وردپرس آمد. این افزونه در دو نسخه ی رایگان و پولی در اختیار ما قرار گرفته است.برای اینکه سئوی سایت خود را در حدی انجام دهید نسخه ی رایگان این کار را میکند. اما برای سئوی حرفه ای تر و کامل لازم است نسخه ی پریمیوم آن را خریداری کنید.

شما میتوانید نسخه یا این افزونه  را از سئو پریمیوم (اورجینال)  خریداری کنید.

مدیریت راه اندازی

این افزونه همراه با مدیریت نصب به شما کمک میکند تا انتخاب های درستی در تنظیمات کنید. به راحتی میتوانید بسیاری از گزینه ها مثل کلمه ی کلیدی را کنار بگذارید. 

باید دقت کنید که حتما در قسمت تنظیمات پیشرفته طبقه بندی را مشخص کنید . تا استفاده ی درستی از افزونه داشته باشید در غیر این صورت باعث میشود از کلمه ی کلیدی اشتباه استفاده کنید و آدرس های اینترنتی تکراری بسازید.

ویژگی های افزونه یاست

  • بهینه سازی کلمات کلیدی:مهم ترین بخش این افزونه نکات و توصیه هایی است که برای بهینه سازی کلمات کلیدی در اختیار ما میگذارد .این ویژگی کمک زیادی به مبتدیان در تولید محتوا  هنگام بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو میکند.
  • دستور های نوشتاری و خوانایی بهتر:شما در هنگام تولید محتوا از طریق توصیه هایی که در ناحیه ی سبز  دراختیار میگیرید میتوانید به رتبه بندی بالا تری برسید.مثلا هنگام بهینه سازی کلمه کلیدی اگر در متن بیش از اندازه استفاده کنید این افزونه به شما هشدار میدهد.شما میتوانید متا و عنوان محتوا را به صورت سفارشی برای سایت خود بسازید.همچنین نکات مهمی که در خوانایی به شما میدهد بسیار مهم هستند.
  • ریدایرکت کردن :این ویژگی در نسخه ی پریمیوم وجود دارد گه رابط کاربری بسیار ساده ای دارد.همچنین در هنگام ویرایش یا حذف پست ها از شما در باره ی ریدایرکت 301 سوال میکند.

مقایسه ی افزونه rank math یا yoast

 

بررسی افزونه Rank Math

این افزونه چند سال پیش توسط تیم هندی  MyThemeShop ساخته شد. امروزه حدود 200000 وب سایت از این افزونه استفاده میکنند.این پلاگین به صورت رایگان و پولی در اختیار شما قرار گرفته است.همانند یاست سئو نسخه ی پولی آن بسیار کامل تر و حرفه تر است.میتوانید مقاله ی جامع درباره ی معرفی Rank Math مطالعه کنید.

مدیریت راه اندازی:

این افزونه دارای نصب و راه اندازی گام به گام است که کار را برای شما بسیار راحت میکند.در هنگام راه اندازی نکات ریز تری نسبت به یاست به شما میگوید.مانند طبقه بندی، NoFollow ،سایت مپ

 

شما میتوانید بروزرسانی خودکار را برای این افزونه در تنظیماتش فعال کنید.

ویژگی های افزونه رنک مث

علاوه بر اینکه تمام ویژگی های افزونه سئو را دارد، از ویژگی های جدیدتری هم برخوردار است. مثل:

  • کنترل صفحه ی  404
  •  دیتای ساختاری اسکیما
  • bbPress ، buddyPress
  •  سفارشی سازی پیشرفته و AMP
  • سئوی محلی ، شمارنده لینک
  • مدیر نقش،سرچ کنسول، تجزیه و تحلیل سئو، نقشه سایت
  • ووکامرس

معرفی پلاگین rank math

 

نکته مهم این است که بیشتر این ویژگی ها در نسخه ی پریمیوم افزونه وجود دارد.که میتوانید آن را از افزونه ی اورجینال Rank Math خریداری کنید.

نتیجه گیری از مقایسه افزونه Yoast با Rank Math

بعد از بررسی این دو افزونه نتیجه میگیریم که رنک مث برای سئو سایت بهتر عمل میکند.با توجه به نکات ریز تری که در اختیار ما میگذارد.رنک مث تمام مشکلات و کاستی های پلاگین یاست را در نسخه ی پریمیوم خود از بین برده است.اما در مقایسه ی پشتیبانی افزونه ها ، یاست سئو با توجه به اینکه تیم قدیمی تر و بزرگ تری دارد از رنک مث جلوتر است.

هم رنک مث و هم یاست به صورت منظم آپدیت میشوند و با بیشتر تم ها سازگاری کامل دارند.البته هردوی این افزونه ها کار مشابهی انجام میدهند. همچنین میتوانید افزونه های جانبی یاست را از سایت ما خریداری کنید و نسخه ی کامل تری از آن را داشته باشید.

 

 

 

 

ادامه مطلب