سئو ویدئو و تاثیر آن

بازدید: 1546 بازدید

سئو ویدئو و تاثیر آن

اگر در جستجوی سئو ویدئو و ثاثیر آن در سئو هستید، احتمالا تا حدودی با سئو آشنایی دارید و می خواهید مهارت های سئوی خود را بهبود ببخشید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیشتر محتواهای موجوددر اینترنت و دنیای مجازی از ویدئو ها استفاده می کنند چراکه این نوع از محتوا خیلی خوب توجه کاربر را به خود جلب می کند .در نتیجه همین امر سبب شده تا صاحبان وب سایت در تلاش باشند تا محتواهای ویدئویی خود را بیشتر در معرض نمایش بگذارند .

نکات مهمی وجود دارند که شما باید هنگام تولید یک محتوای ویدئویی یا قرار دادن آن روی وب سایت آن ها را رعایت کنید.

در این مقاله با گروه wpdevs همراه باشید تا شما را با سئو ویدئو و تاثیر آن در سئو آشنا کنیم.

سئو ویدئو چیست ؟

یک فرد متوسط ​​در جهان بیش از 11 ساعت در روز را صرف تماشای رسانه ها می کند  آیا از این آمار اطلاع داشتید؟ شاید تعجب نکنید اگر بدانید که 6 ساعت از آن صرف تماشای فیلم و فایل های ویدئویی شده است. تماشای ویدیو این روزها بسیار محبوب است. ویدئو یک رسانه قدرتمند است و در ماه دو تا سه برابر بازدیدکنندگان وب سایت را جذب می کند.

سئو ویدئو وردپرس

با افزایش تقاضا برای ویدئو، مهم است که مردم محتوای ویدئویی شما را به راحتی پیدا کنند. این را می توان از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به دست آورد. 

فرآیند بهینه سازی موتور جستجو در راستای بهتر دیده شدن ویدئو های شما را سئو ویدئو می نامند.

نکاتی درباره سئو ویدئو

سئو عملی است که موجب افزایش تعداد بازدیدها و کیفیت محتوای ویدئویی شما از طریق نتایج موتورهای جستجوی  گوگل است. بهینه سازی محتوا از نظر استراتژیک برای افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو مانند گوگل مهم است. هدف این است که مطمئن شوید ربات‌های موتور جستجو می‌توانند محتوای شما را درک کنند و داده‌ها را برای مطابقت با سوالات به صورت مناسب فهرست‌بندی کنند.

تکنیک های سئو ویدئو

ربات ها نمی توانند ویدئو را تماشا کنند، آنها فقط می توانند متن مانند عنوان و برچسب را مشاهده کنند. آنها نمی توانند محتوای ویدئویی را مشاهده، فهرست و رتبه بندی کنند. اما خبر خوب این است که هنوز راه هایی برای سئو ویدئو های شما توسط موتورهای جستجو وجود دارد.

در حالت ایده آل، با یک استراتژی سئو خوب، محتوای شما در موتور جستجو رتبه بالایی خواهد داشت، به شما امکان می دهد وب سایت خود را پیدا کنید و ترافیک خود را افزایش دهید.

اهمیت سئوی ویدئو

با توجه به محبوبیت ویدئو در بین مردم در بین رسانه های دیگر و تاثیر رو به رشد سئو ویدئو در سئو سایت ها، صاحبان مشاغل بیش از هر زمان دیگری به سئو ویدئو برای افزایش فروش و نرخ تبدیل توجه دارند.

گوگل همچنین اهمیت محتوای ویدیویی را دوچندان می داند ، چراکه برخی از نتایج جستجو، مستقیما ویدیو را هدف قرار می دهند.

تولید فیلم، اگرچه ایده خوبی به نظر می رسد. اگر بر اساس استراتژی های سئو نباشد و نتواند بازده سرمایه گذاری مناسبی را ایجاد کند، متحمل هزینه های زیادی خواهید شد. اگر اهداف درستی را برای سئوی خود تعیین کنید و بدانید که این نوع محتوا چه انتظاراتی را برآورده می کند، ویدیو می تواند شکل بسیار قدرتمندی از محتوا باشد و از راه های بیشتری می تواند سهم قابل توجهی در افزایش نرخ تبدیل شما داشته باشد.

اهداف و آثار تولید محتوا ویدئویی کدامند ؟

اهمیت سئو ویدئو

با توجه به اصول اولیه سئو، شما می توانید دو هدف اصلی داشته باشید:

  1. ارتباط برقرار کنید و اشتراک های اجتماعی ایجاد کنید
  2. نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

1.ایجاد ارتباطات / ایجاد اشتراک های اجتماعی

نکته این است که شما باید یک ویدیوی انحصاری ایجاد کنید و یک برنامه بازاریابی و تبلیغاتی عالی داشته باشید.

کاربران شما با دیدن ویدئو باید با کلیک کردن روی دکمه اشتراک گذاری آن محتوا را برای افرادی که می شناسند ارسال کنند.در این صورت آن ویدئو از نظر موتور جستجو مفید خواهد بود و تاثیر مطلوبی در سئو ویدئو شما خواهد داشت.

از خود بپرسید: آیا مخاطب هدف من به این موضوع علاقه مند است؟ آیا در صورت برخورد با آن ارتباط برقرار خواهم کرد؟ آیا احساسات را برمی انگیزد؟ اگر به هیچ یک از این سؤالات پاسخ ندادید، قبل از ساختن ویدیوی خود به عقب برگردید و دوباره فکر کنید.

یک نکته مهم در سئو ویدئو وبسایت ها

برای به دست آوردن پتانسیل کامل سئو ویدئو در وردپرس برای ویدیوهای خود، میزبانی ویدیوها را در وب سایت خود (به جای یوتیوب یا آپارات) در نظر بگیرید. این به این دلیل است که افراد می توانند به دامنه شما متصل شوند که به تلاش های کلی سئوی شما نیز کمک می کند. علاوه بر این، در اکثر سایت‌های میزبانی ویدئو می‌توانید از یک صفحه وب ویدیویی به محتوای خود پیوند دهید. فراموش نکنید که این کار را انجام دهید زیرا هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت و کاملا رایگان است.

2.افزایش نرخ کلیک

آموزش سئو ویدئو در وردپرس

برخلاف بسیاری از سئوکارها، سئو لزوماً در مورد رتبه بندی نیست، بلکه افزایش فروش آنلاین ، درآمد و نرخ کلیک برای مشتری نیز مد نظر است.

این فرآیند از دو بخش زیر تشکیل شده است:

  • بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید
  • وب سایت خود را بهینه کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری مشتری شوند.
  • اکنون بسیاری از برندها از ویدیوها در صفحات فرود و سایر صفحات در وب سایت خود استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان را جذب کنند و در نهایت آنها را متقاعد به خرید کنند.

محتوای ویدیویی SEO می تواند برای افزایش تبدیل هر وب سایتی شگفت انگیز باشد.

در حقیقت، دو راه اصلی برای ایجاد نرخ تبدیل ویدیو وجود دارد:

1) با قرار دادن پیوندی برای جاسازی یک ویدیو در صفحه فرود

2) از Rich Snippets استفاده کنید.

سئو ویدئو وردپرسی

احتمالا شما کاربر عزیزی که تا اینجای مقاله را بررسی کرده اید و اهمیت سئو ویدئو در افزایش ترافیک را دریافته اید حالا لازم است با ابزار لازم برای سئوی ویدئو در وبسایت های وردپرسی آشنا شوید که بهترین راه آن استفاده از افزونه سئو ویدئو یواست است که ویژه ی استفاده در وردپرس می باشد. تیم توسعه دهندگان وردپرس این افزونه را فارسی سازی و راست چین نموده و با بهترین هزینه ممکن در اختیار کاربران عزیز قرارداده است.


برخی مقالات مرتبط با مقاله سئو ویدئو و ثاثیر آن در سئو  : 

 

جهت مطالعه سایر مقالات آموزشی به بلاگ مراجعه نمایید.

ادامه مطلب