سئو محلی و تاثیرات آن

بازدید: 1490 بازدید

سئو محلی چیست و چه تاثیری دارد ؟؟؟

همه چیز درباره سئو محلی و الگوریتم های گوگل

در این مقاله با گروه wpdevs.ir همراه باشید تا تمام جزئیات مربوط به سئو محلی و تاثیرات آن را برای شما عزیزان شفاف سازی کنیم .

گوگل سعی می کند هر از چند گاهی الگوریتم های خود را به روز کند تا کیفیت محتوایی که به دست مخاطبان می رسد را بهبود بخشد. در سال 2013 همراه با به روز رسانی الگوریتم پرنده گوگل، او بیشتر بر مفهومی به نام Local Seo  یا همان سئو محلی تمرکز کرد و سعی کرد به آن اهمیت بیشتری بدهد.سئوی محلی، همانطور که از نامش پیداست، زمانی معنا پیدا می کند که چیزی را در اطراف موقعیت جغرافیایی خود جستجو کنید تا نتایج نزدیک به شما را نشان دهد.

برای مثال، اگر به دنبال بیمارستانی در نزدیکی میدان آزادی هستید، سئوی محلی می‌تواند به شما کمک کند بیمارستان‌های مجاور را در نتایج جستجو پیدا کنید. همچنین به کسب و کارهای کوچک و خریداران با مشتریان محلی کمک می کند تا مشتریان محلی را جذب کنند.

تفاوت بین سئوی ارگانیک و سئوی محلی

سئو محلی و ثاثیرات آن
سئو محلی و تاثیرات آن

 

اولین سوالی که ممکن است پس از یادگیری تعریف سئوی محلی به ذهن همه برسد، تفاوت آن با سئوی ارگانیک است. اصلی ترین و بزرگترین تفاوت سئوی ارگانیک و سئوی محلی این است که در سئوی محلی مخاطب به دنبال محصول یا خدماتی است که از نظر جغرافیایی به آنها نزدیک باشد. اما در سئوی ارگانیک یا تعریف کلی سئو، مخاطبان به دو دسته تقسیم می شوند:

گروه اول کسانی هستند که به دنبال نتایج فوری خود هستند، در حالی که گروه دوم به دنبال نتایجی هستند که سوال یا نیاز آنها را برآورده کند و برایشان مهم نیست که در چه موقعیت جغرافیایی اتفاق افتاده است.

برای مثال می توانید به دنبال «تعمیر ماشین لباسشویی» باشید. بخش اول نتایج بخش LocalPack را نشان می دهد که شامل فروشگاه های فیزیکی است که این کار را انجام می دهند و به موقعیت جغرافیایی شما نزدیک هستند. سپس مقالاتی در مورد تعمیر لباسشویی در وبلاگ های مختلف وجود دارد.

دسته اول جستجوهای این عبارت به دنبال فروشگاه ها هستند و دسته دوم به دنبال راه حل ها و نکاتی هستند که در مورد تعمیر این دستگاه گفته اند.

الگوریتم پرنده چیست و چه تاثیری بر سئو محلی دارد؟

الگوریتم کبوتر در 20 آگوست 2013 توسط گوگل منتشر شد. تاثیر بالای این الگوریتم در نتایج جستجوی گوگل مثال زدنی بود.

الگوریتم پرنده گوگل چیست
سئو محلی و تاثیرات آن

 

اولین به روز رسانی این الگوریتم ابتدا توسط مجله Search Engine Land ارائه شد.این الگوریتم برای ارائه به روز رسانی اولیه اطلاعات زیادی را از خود موتور جستجوی گوگل دریافت کرد.

دلیل ایجاد الگوریتم کبوتر این است که هر کاربری که در هرجایی  ارتباط خوبی بین جستجوهای وب خود و جستجوهای محلی داشته باشد ,یعنی الگوریتم کبوتر جستجویی را بر اساس موقعیت مکانی شما ارائه می کند و سیگنال را از جاهای دیگر فیلتر می کند.

به این ترتیب مصرف کنندگان مکان ها، شرکت ها و انواع خدمات مورد نظر خود را در نزدیکی محل سکونت خود دریافت می کنند. این الگوریتم تاثیر بسزایی بر سئوی محلی دارد.

آزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد که فقط بعد فضایی نیست که درگیر است. و موارد دیگر مربوط به مکان های رتبه بندی گوگل امروز با تست های زیادی که در این زمینه انجام داد سعی کرد بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد.

تلفن های همراه نیز کمک کرده اند، زیرا دستگاه های تلفن همراه مکان دقیق گوگل را ارائه می دهند,یکی از قابل توجه ترین نتایج الگوریتم کبوتر تغییر در تعداد مکان های نمایش داده شده توسط گوگل بود.

دلایل استفاده از سئوی محلی

  • اگر هنوز دلیلی برای استفاده از سئوی محلی پیدا نکرده اید، فقط آمار زیر را بررسی کنید:
  • آنها که جستجوی محلی انجام دادند و در عرض یک روز شخصاً به فروشگاه رفتند.
  • یک سوم جستجوهای محلی موبایل قبل از رسیدن به فروشگاه انجام می شود.
  • در سال 2017، 97 درصد از مشتریان فروشگاه های محلی را به صورت آنلاین جستجو کردند و 12 درصد از آنها هر روز این کار را انجام دادند.
  • 30 درصد از منابع تلفن همراه در سال 2016 مربوط به مکان هستند.
  • 71 درصد از مردم تأیید کردند که اگر برای اولین بار قصد خرید از یک فروشگاه را داشته باشند، ابتدا مکان دقیق آن را جستجو می کنند.

این آمار که توسط گوگل و سایر سایت های معتبر منتشر شده است، به خوبی نشان می دهد که چرا هر کسب و کار کوچک یا شخصی باید روی این موضوع کار کند. البته سئوی محلی برای هر کسب و کاری مفید نیست. مشاغل و مشاغلی که در زمینه خدمات آنلاین فعالیت می کنند و یا محصولات خود را به صورت غیرحضوری به فروش می رسانند و در واقع حضوری ندارند، این قابلیت چندان به درد آنها نمی خورد.

 

عوامل موثر بر سئوی محلی

سئو محلی و ثاثیرات آن
سئو محلی و تاثیرات آن

 

سئوی محلی نیز تحت تأثیر عواملی است که می تواند تفاوت ایجاد کند.

این تغییرات بر روی رتبه سایت ها در قسمت LocalPack نیز تاثیر می گذارد و ممکن است موقعیت سایت را در این قسمت مشخص کند

جستجو برای کلمات کلیدی

جستجوی کلمات کلیدی در سئوی محلی، به جز چند مورد کوچک، تفاوت چندانی با سئوی ارگانیک ندارد. بهتر است از عبارات «نزدیکم»، «نام محله»، «نام شهر» و … استفاده شود. به حوزه فعالیت این به شما کمک می کند در کلمات کلیدی مختلفی که کاربر در جستجوی آن است ظاهر شوید.

مطالب مرتبط

داشتن محتوای با کیفیت و مرتبط با جایی که هستید برای سئوی محلی سایت شما بسیار مفید است. به عنوان مثال، اگر شعبه هایی در چندین شهر یا محله در یک شهر دارید، بهتر است برای هر کدام محتوای خود را ایجاد کنید و محتوای یکسانی را برای همه مکان ها مشاهده نکنید.

علاوه بر محتوای با کیفیت، استفاده از مکان مورد نظر در عنوان و ابرداده نیز مهم است و باید برای تأثیرگذاری بر سئوی محلی استفاده شود.

لینک های سئو محلی و تاثیرات آن

برای سئوی محلی لینک ها کمی با سئوی ارگانیک متفاوت هستند. چندین دسته از لینک ها در سئوی محلی وجود دارند که لینک سایت شما را از نظر سئوی محلی بهتر می کنند. این دسته بندی ها عبارتند از:

  • لینک های به دست آمده از سایت های محلی دیگر.
  • پیوندهایی از سایت های محلی مرتبط با زمینه کاری شما.
  • پیوندهای به دست آمده از سایت های شریک محلی.
  • لینک های به دست آمده از سایت های خبری محلی.

(Local pack) چیست ؟

در متن بالا با کلمه لوکال پک (Local pack) روبرو شدید,بهتر است با این مفهوم هم آشنا شوید.

برای درک بهتر مفهوم LocalPack، کافی است کمی جستجوی محلی انجام دهید. مثلا دنبال عبارت رستوران های کرج بگردید. نتایجی که مشاهده می کنید به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول مناطق یا سایت هایی هستند که بر اساس موقعیت جغرافیایی نمایش داده می شوند. دسته دوم مربوط به سایت های دیگری است که از طریق سئوی ارگانیک در این موقعیت حضور دارند.

 

برای بهبود سئو محلی و تاثیرات آن نام تجاری و محل کسب و کار خود را در گوگل ثبت نمایید.

 

ثبت آدرس در گوگل مپ راه حلی است که توسط مشاغل ایرانی استفاده می شود. زیرا ایران در لیست کشورهای تحریم شده قرار دارد و امکان ثبت آن در Google My Business وجود ندارد. اما در زیر روش ثبت نام را نیز به صورت اصولی توضیح دادیم.

برای ثبت کسب و کار در گوگل مپ و در نهایت نمایش آن در نتایج جستجو، کافیست به گوگل مپ بروید و زمانی که موقعیت مکانی خود را پیدا کردید، کلیک کرده و گزینه Add Missing Place را انتخاب کنید. سپس جزئیات مربوط به کسب و کار خود را اضافه کنید. در کنار نقشه، می توانید آدرس مکان کسب و کار خود را در گوگل وارد کنید. آدرس کسب و کار شما به راحتی در گوگل ثبت می شود.

اما اگر در کشوری هستید که توسط گوگل تحریم نشده است یا فرصت کار با آدرس های IP غیر ایرانی را داشته اید، می توانید کسب و کار خود را به صورت زیر اضافه کنید. برای افزودن نام خود به لیست LocalPack، باید فرآیند ثبت نام در Google My Business را تکمیل کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید. در ادامه این مراحل را گام به گام توضیح خواهیم داد.

ثبت نام در Google My Business

سئو محلی و تاثیرات آن
سئو محلی و تاثیرات آن

 

مرحله 1: نام تجاری خود را وارد کنید

ابتدا گوگل نام کسب و کار را از شما می پرسد و دو گزینه به شما می دهد.

  1. یک کسب و کار جدید بسازید
  2. کسب و کاری را تأیید کنید که از قبل وجود دارد

هنگامی که شروع به تایپ می کنید، به شما نشان می دهد که آیا کسب و کار شما در Google است یا خیر، و اگر نام کسب و کار شما قبلاً در Google ثبت شده باشد، به شما اجازه نمی دهد که دوباره با آن نام ثبت نام کنید.

توجه داشته باشید که در این قسمت فقط نام کسب و کار خود را وارد کنید و از نام منطقه، محله یا دسته کار در کنار آن استفاده نکنید. مثلاً «کافه تریبون در تهران» یا «کافه تریبون» نمی نویسید، فقط «تریبون» می نویسید.

مرحله 2: آدرس خود را وارد کنید

در مرحله بعد گوگل آدرس شما را می خواهد. اگر کسب و کار شما قبلا در گوگل ثبت شده است، این قسمت پر شده است، در غیر این صورت باید آدرس را وارد کنید.

مرحله 3: موقعیت جغرافیایی خود را روی نقشه مشخص کنید

در این مرحله باید موقعیت خود را روی نقشه با پیوست کردن آن مشخص کنید. برای یافتن صحیح موقعیت مکانی خود می توانید تا 90٪ به گوگل اعتماد کنید. اما اگر فکر می‌کنید که او موقعیت درستی را تعیین نکرده است، می‌توانید آن را تغییر دهید.برای داشتن سئوی محلی خوب ، باید به ثبت درست این موقعیت دقت کنید.

مرحله 4: دسته بندی را مشخص کنید

اکنون نوبت شماست که کسب و کار خود را دسته بندی کنید. در این بخش می توانید تنها یک دسته بندی را برای خود انتخاب کنید. دسته ای که انتخاب می کنید باید کسب و کار شما را به خوبی توصیف کند و انتخاب مناسب مهم است. اگر در مورد دسته بندی خود مطمئن نیستید، به سایت های رقبای خود نگاه کنید و دسته مشابهی را انتخاب کنید.

مرحله 5: شماره تلفن و آدرس وب سایت خود را وارد کنید

فقط آدرس و شماره تلفن سایت خود را وارد کنید و برای مرحله بعدی آماده شوید.

مرحله 6: لیست تکمیل شده را تأیید کنید

قبل از اینکه تکمیل شما به صورت آنلاین در دسترس باشد، باید اطلاعات را تأیید کنید. حتما قبل از تایید صحت اطلاعات را بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید. بهتر است هر از چند گاهی این اطلاعات را مرور کنید و آن را به روز نگه دارید.

سئو محلی و تاثیرات آن

  • به مشتریان شما اطلاعات میدهد.
  • باعث میشود مشتریانتان شمارا بیابند.
  • در بین مخازبینتان اعتماد سازی میکنید.
  • باعث تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل خواهد بود.

راهنمای انجام سئو محلی

حال که با سئوی محلی و تاثیرات آن آشنا شدید نوبت آن است تا با معرفی یک افزونه وردپرسی کار شما را در این زمینه آسان کنیم . 
افزونه سئو محلی گوگل یواست یا همان Yoast Local Seo ، یک پلاگین وردپرسی است که مخصوص ارتقای سئو محلی طراحی و ارائه شده است.شما می توانید همین الان این افزونه را که تماما فارسی سازی و راستچین شده است ، با قیمتی مناسب از تیم توسعه دهندگان وردپرس تهیه نمایید.

کلام آخر 

کسب و کارهای مختلف به دنبال جذب مردم برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات آنها هستند. اما می دانید که بازار رقابتی شدید و داغ است و فروش چنین کالاهایی برای تجارت آسان نیست.

بنابراین چاره ای جز استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای برنده شدن در یک محیط رقابتی ندارید. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئوی محلی نه تنها به شما کمک می کند تا در جستجوهای اینترنتی محلی رتبه بهتری داشته باشید، بلکه به شما کمک می کند مشتریان بیشتری پیدا کنید,پس با گروه wpdevs.ir همراه باشید تا شمارا در این راه به بهترین شکل راهنمایی کنیم و بهترین هارا برای شما عزیزان فراهم کنیم.


امیداریم مقاله سئو محلی و تاثیرات آن برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

در ادامه لیست برخی از مقاله های مفید نیز ذکر شده است که پیشنهاد می کنیم آن ها را مطالعه بفرمایید:

ادامه مطلب