دلیل کندی بخش مدیریت وردپرس و ووکامرس

بازدید: 1109 بازدید

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قوی است که امروزه توسط بسیاری از صاحبان سایت ها و کسب و کارها بطور گسترده استفاده میشود.اگر بخواهیم به زبان ساده به معرفی وردپرس بپردازیم، وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راه اندازی انواع گوناگونی از وبسایت و وبلاگ بپردازید. با اطمینان بر اساس تجربیات شخصی و نمونه های  مشاهده شده به جرأت می توانم این اطمینان را به شما بدهم به دلیل انعطاف بالایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد با استفاده از آن قادر خواهید بود تا اقدام به راه اندازی هر نوع وبسایت با وردپرس کنید.

 در این مقاله داریم:

آشنایی با افزونه ووکامرس وردپرس

دلیل کندی بخش مدیریت وردپرس و ووکامرس

رفع مشکل کندی وردپرس

آشنایی با افزونه ووکامرس وردپرس

ووکامرس نوعی افزونه فروشگاه ساز می‌باشد که توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی و تولید شده است. این افزونه امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و درحال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارد. ووکامرس دارای قالب‌ها و قابلیت‌های زیادی است؛ بنابراین اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین را دارید با خیال راحت از آن استفاده کنید زیرا می‌توانید بدون هیچ محدودیتی فروشگاه دلخواه خود را طراحی و راه‌اندازی نمایید. همچنین به کمک این افزونه می‌توان انواع محتوای متنی، تصویری و ویدئویی را در فروشگاه اینترنتی طراحی شده قرار داد و آن‌ها را به آسانی ویرایش کرد.

برای خرید افزونه های وردپرس میتوانید به قسمت فروشگاه سایت wpdevs.ir مراجعه کنید.

دلیل کندی بخش مدیریت وردپرس و ووکامرس 

یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران ایرانی وردپرس با آن مواجه شوند کند بودن بخش مدیریت “wordpress” است. کند بودن بخش مدیریت وردپرس دلایل زیادی میتواند داشته باشد که طبق تجربه ما دلیل اصلی آن وجود یک لینک با آدرس” https://stats.wp.com/w.js “در سایت است.

در این آموزش به شما نشان میدهیم چطور این مشکل را برطرف کنید.

رفع مشکل کندی وردپرس

  • معمولا مشکل کندی وردپرس زمانی ایجاد میشود که از ووکامرس استفاده کنید.

 

  • ووکامرس یک کد جاوا اسکریپت به سایت اضافه میکند تا بتواند گزارش هایی از سایت شما جمع آوری کند. و لینک کد همانطور که عرض شد https://stats.wp.com/w.js می باشد.

 

  • همانطور که احتمالا اطلاع دارید سایت wp.com و دیگر زیردامنه های مربوطه (stats.wp.com) در ایران فیلتر است. به همین دلیل لود این لینک باعث کندی سایت شما خواهد شد. (اگر با vpn تست کنید میبینید که مشکل سرعت رفع میشود)

 

جهت غیرفعال کردن این لینک بصورت زیر اقدام کنید:

در مدیریت وردپرس روی ووکامرس کلیک کنید.

 به تب Advanced (حرفه‌ای یا پیشرفته) بروید.

روی Woocommerce.com کلیک کنید.

گزینه  را غیرفعال کنید.

رفع مشکل کندی وردپرس

با انجام مراحل بالا مشکل برطرف میشود.

ادامه مطلب