چگونه برندسازی کنیم

بازدید: 1912 بازدید

اگر سوال چگونه برندسازی کنیم در ذهن شما هم هست ، با ما همراه باشید.
در واقع ساخت برند یکی از اصول مهم و تاثیر گذار در روند رشد و فعالیت هر کسب و کاری خواهد بود.پس لازم است تا قوانین و نکات این کار را به خوبی بشناسید و به آن ها عمل کنید.در همین راستا مقاله ای برای شما ترتیب داده ایم تا در /ان اصول برندینگ را با شما در میان بگذاریم.

مفهوم برندینگ یا ساخت برند چیست ؟

برندیگ یا ساخت برند در واقع یعنی هرگونه تلاش و کوشش برای کسب معروفیت و محبوبیت بین افراد.

این تلاش جهت ساخت برند می تواند برای معرفی یک کسب و کار باشد ، یا فرد و چیز مختلفی که در آن کسب شهرت و اعتبار هدف قرار داده شده است. در گام های نخستین سعی بر این است تا همه مخاطبان،با  یک برند به صورت کامل آشنا شوند و در مراحل بعدی سعی می شود این برند محبوبیت بالایی در بین مخاطبان نسبت به سایر برند های موجود داشته باشد. این مراحل باید بصورت پیوسته تا بی نهایت ادامه یابد. توقف در اینکار آسیب جدی به برند را در پی خواهد داشت!

چگونه برندسازی کنیم ؟

نکات-ساخت-برند

ساخت برند اصول و قوانین خاصی دارد که آن ها را نام برده و برخی را به اختصار توضیح خواهیم داد :

ساخت نام تجاری برای برند

برای داشتن یک کسب و کار موفق ، باید به انتخاب نام آن دقت کنید چراکه بسیاری از کسب و کارها از نام خود رضایت ندارند و پس از مدتی مجبور می شوند تا آن را عوض کنند که برای روال کاری آن ها آسیب زا خواهد بود.پس حالا که فرصتش را دارید آن را غنیمت شمرده و نام مناسبی از ابتدا انتخاب نمایید.برخی نکات انتخاب اسم برای ساخت برند به شرح زیر است :

  • نام انتخابی باید ساده ، کوتاه و با معنی باشد
  • چنانچه طراحی سایت در برنامه شماست ، نام دامنه سایت و برند خود را یکسان کنید
  • نامی را برای ساخت برند انتخاب کنید  که افراد برای خواندن و نوشتنش دچار مشکل نشوند

تامین زیر ساخت های لازم

پیش از راه اندازی تمام پیش نیازهای خود را مشخص کرده و آن ها را آماده کنید.برای پیش از ساخت برند مواردی چون :

  • محل فعالیت
  • نیروی انسانی
  • مواد اولیه ( در صورت وجود )
  • و …

مزیت هایی که برند شما ارائه میدهد !

برای اینکه پس از ساخت برند توسط شما افرادی جذب شما شوند و از رقبا پیشی بگیرید ، لازم است تا تفاوت های خود را با سار رقبا نشان دهید.برای این کار استفاده از روش های زیر توصیه می شود :

  • گارانتی بازگشت وجه بدون شرایط خاص
  • گارانتی تعویض محصولات آسیب دیده یا خدمات ناقص
  • پشتیبانی دائمی و 24 ساعته
  • ارائه قیمت و کیفیت مناسب پس از ساخت برند و حفظ آن
  • و …

برخی دیگر از اصول ساخت برند

  • مشاهده و تحلیل رفتار مشتریان
  • توجه به نظرات و بازخوردها و رعایت نکات جدید
  • ایده پردازی، نوآوری و ارزش آفرینی
  • توسعه مداوم و تعامل سازنده با افراد
  • فعالیت به شکل همه جانبه و گسترده

جهت مطالعه سایر مطالب به بلاگ مراجعه نمایید.

ادامه مطلب