معرفی 9 تکنیک سئو برای تعطیلات

بازدید: 186 بازدید

9 تکنیک سئو برای تعطیلات

همیشه در زمان تعطیلات، موجی از جستجوها در مورد هدایا، رویدادها و دستورالعمل‌ها و بسیاری از موارد دیگر از طرف کاربران انجام می‌شود. اگر شما صاحب یک وبسایت هستید یا برای خود کسب و کاری دارید که دارای وبسایت است، می‌توانید در این زمان با استفاده از یک سری تکنیک‌ها و استراتژی‌ها کلیک بیشتری برای وبسایت خود بگیرید و ترافیک ورودی به وبسایت خود را افزایش دهید. در این مقاله 9 تا از تکنیک‌های سئو برای تعطیلات را گردآوری کردیم. در ادامه با توسعه دهندگان وردپرس همراه باشید تا به این موارد بپردازیم.

آنچه در ادامه این مقاله می‌‌خوانیم:

  1. از موضوعات فصلی استفاده کنید

  2. محتوای قبلی را به‌روزرسانی کنید

  3. بهینه‌سازی وبسایت برای کاربران موبایل

  4. بهبود عملکرد وبسایت یکی از تکنیک های سئو برای تعطیلات

  5. نظارت بر الگو های ترافیک

  6. استفاده از داده های ساختاریافته برای ریچ اسنیپت

  7. به سئو محلی نگاه ویژه ای داشته باشید

  8. به ساخت لینک های فصلی توجه داشته باشید

  9. برای سئوی بعد از تعطیلات برنامه ریزی کنید

1.از موضوعات فصلی استفاده کنید

 یکی از تکنیک‌های سئو برای تعطیلات، استفاده از موضوعات فصلی است. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مثل Google Trends و Semrush به دنبال کلمات کلیدی پرطرفدار مربوط به تعطیلات باشید. سپس بعد ازا آن می‌توانید با استفاده از این کلمات کلیدی، محتوا‌های جدیدی تولید کنید و مخاطبان را جذب وبسایت خود کنید. در ادامه چند مثال برای شما آورده‌ایم.

  • می‌توانید راهنمای رویدادهای یک منطقه را برای یک کسب‌و‌کار محلی آماده کنید.
  • برای مثال یک مشاور مالی و یا بانک‌دار می‌تواند درباره بودجه‌بندی هدایا استفاده‌کند.
  • اگر مربی شخصی هستید می‌توانید نسخه‌های سالم‌ برای غذاهای تعطیلات بنویسید یا درباره نحوه تحرک‌داشتن در طول این دوره صحبت کنید.

به طور کلی صاحب هر نوع وبسایتی که باشید، می‌توانید با کمی تحقیق و جستجو، محتوایی تولید کنید که پیرامون تعطیلات باشد.

2. محتوای قبلی را به‌روزرسانی کنید

محتوای پربازدید قبلی خود را مجدداً مرور کنید و آن را با اطلاعات فعلی، کلمات کلیدی جدید و پیوندهای مرتبط به‌روزرسانی یا بازنویسی کنید. این کار در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند و از ارزش سئوی موجود در محتوای شما استفاده می‌کند. برای مثال شما می‌توانید یک بخش به نام عید نوروز به صفحات وبسایت خود اضافه کنید. دیگر کاری که می‌توانید انجام دهید این است که، توضیحات و عناوین محصول و در صورت امکان تصاویر سایت را به‌روز کنید. این کار باعث می‌شود که محصولات شما در بازه تعطیلات مورد توجه و جستجوی کاربران قرار‌بگیرد.

3.بهینه‌سازی وبسایت برای کاربران موبایل

یکی دیگر از تکنیک‌های سئو در طول تعطیلات، بهینه سازی وبسایت برای کاربران موبایل است. در طول تعطیلات، افزایش قابل توجهی در جستجوهای موبایلی وجود دارد زیرا اکثر مردم در مسافرت هستند و یا در خانه خود مشغول تماشای سریال‌های نوروزی هستند و دسترسی به سیستم ندارند. اطمینان حاصل کنید که وبسایت و محتوای شما به‌طور کامل و ضحیح برای تلفن همراه بهینه شده است، به خصوص اگر محتوای اضافی مرتبط با تعطیلات اضافه کرده باشید. شما باید کاری کنید تا کاربران بتوانند به‌طور سریع و راحت به مطالبی که نیاز دارند دسترسی پیدا‌کنند و تجربه خوبی از استفاده وبسایت شما داشته باشند.

4.بهبود عملکرد وبسایت یکی از تکنیک های سئو برای تعطیلات

سرعت و عملکرد وبسایت برای سئو بسیار مهم است، و با این حجم از ترافیک که قرار است به وبسایت شما وارد شود، باید اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما می‌تواند هجوم ناگهانی را مدیریت کند. برای کسب‌وکارهای فصلی، این می‌تواند به معنای افزایش شدید ترافیک در زمان تعطیلات باشد، و به این ترتیب، مهم است که مطمئن شوید سایت شما می‌تواند بدون کاهش سرعت آن را مدیریت کند. همچنین مطمئن شوید که وبسایت شما می‌تواند تراکنش‌های افزایش یافته در وبسایت را مدیریت کند. 

5.نظارت بر الگو های ترافیک

از دیگر تکنیک‌های سئو برای تعطیلات، نظارت بر الگوهای ترافیک است. در بازه زمانی تعطیلات به تجزیه و تحلیل خود دقت کنید. بررسی کنید که کدام استراتژی‌ها کار می‌کنند و کدام یک از آن‌ها نیاز به بهبود دارند. درک اینکه چه مطالبی در این بازه پر ترافیک‌تر یا به اصطلاح کلیک‌خور‌تر هستند، به شما این امکان را می‌دهد تا به سمت مسیر درستی قدم بردارید و محتوای تولیدی خود را در این بازه زمانی به درستی سرمایه‌گذاری کنید. فصل تعطیلات می‌تواند برای برخی از کسب‌وکارها زمان پر مشغله‌ای باشد، و به راحتی نمی‌توان از توجه به آنچه در وبسایت می‌گذرد غفلت کرد. انجام این کارها می‌تواند به بهبود سئو وبسایت شما قبل از پایان تعطیلات کمک‌کند.

تکنیک های سئو برای تعطیلات

6.از داده های ساختار یافته برای ریچ اسنیپت ها استفاده کنید

داده های ساختاریافته را برای بهبود ظاهر محتوای خود در نتایج جستجو پیاده‌سازی کنید. ریچ اسنیپت‌ها می‌توانند جزئیات مربوط به تعطیلات مانند تاریخ رویداد، بررسی محصول و پیشنهادات ویژه را داشته باشند. البته که این موضوع لزوما برای رتبه‌بندی گوگل کافی و کامل نیستند. اما گاهی اوقات گوگل با انجام این کار‌ها صفحه شما را به لیست نتایج جستجو می‌آورد. در نهایت این عمل به کاربران اطلاعات مفیدتری می‌دهد و کمک می‌کند فهرست‌های شما برجسته‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند، که منجر به بهبود نرخ کلیک یا CTR در وبسایت شما می‌شود.

ما در این زمینه به شما افزونه ستاره دار کردن مطالب را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید این افزونه کاربردی را از سایت ما خریداری‌کنید.

7. به سئو محلی نگاه ویژه ای داشته باشید

سئو محلی یا local در این بازه زمانی، یکی از تکنیک‌های مهم سئو برای تعطیلات است. شما می‌توانید در فصل تعطیلات از رویداد‌هایی که برگزار می‌کنید یا تبلیغات‌هایی که قرار است انجام دهید را با در نظر داشتن سئو محلی، ترافیک بیشتری دریافت‌کنید. همچنین مطمئن شوید که نمایه کسب‌وکار Google و سایر فهرست‌های محلی خود را با ساعات کاری در طول دوره تعطیلات به‌روزرسانی کنید.

در این زمینه شما می‌توانید با خرید افزونه سئو محلی مشتریان و کاربران محلی را جذب سایت خود کنید. 

8.به ساخت لینک های فصلی توجه داشته باشید

 اگر شما صاحب یک کسب و کار مبتنی بر محصول هستید، به دنبال وبسایت‌هایی باشید که محصولات شما را در راهنمای هدیه‌ای که در وبسایت‌شان قرار دارد، نشان دهند. لینک سازی فصلی می تواند دسترسی شما را افزایش دهد و اعتبار وبسایت شما را بهبود بخشد. علاوه‌بر این بر روی کیفیت و کمیت تمرکز کنید تا مطمئن شوید که این پیوندها با پیشنهاد نوشتن پست‌ها و مقاله‌های وبلاگ خودتان، به سود سئو وبسایت شما هستند. قبل از انتشار به مزایای مخاطبان آنها فکر کنید. همیشه حداقل یک داستان خوب در هر کسب و کاری وجود دارد. روابط عمومی یک راه عالی برای دریافت بک لینک از مقالات مرتبط با تعطیلات است. فقط توجه داشته باشید که این پیوندها اغلب دائمی نیستند.

9. برای سئوی بعد از تعطیلات برنامه ریزی کنید

بعد از پایان بازه‌ی تعطیلات اجازه ندهید تلاش هایی که برای سئوی وبسایت خود در این زمان انجام دادید بی ارزش شود. شما باید یک استراتژی برای بعد از تعطیلات داشته باشید تا باعث حفظ سئوی سایت شما شود. شما می‌توانید بعد از تعطیلات در وبسایت خود از محتواهایی مثل استفاده از هدایایی که که در دوره تعطیلات رد‌ و بدل شده یا کمک به تعیین اهداف شخصی در طول سال و یا هرچیزی که مرتبط با سایت شما باشد استفاده کنید و روند رو به رشد وبسایت خود را حفظ کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم 9 تا از تکنیک هایی که موجب می‌شود سایت شما در بازه تعطیلات نهایت استفاده از ترافیک‌های ورودی را ببرد ارائه کنیم. شما می‌توانید با رعایت این نکات و تولید محتوای منظم و خلاقانه متناسب با وبسایت خود، سئوی سایت خود را بهبود ببخشید و در مسیر درست قدم بردارید. امیدواریم نهایت استفاده از این مقاله را برده‌باشید.

پیشنهاد می‌شود مطلب لینک sitewide چیست و تاثیر آن بر سئو را بخوانید.

ادامه مطلب