راهنمای استفادهGoogle Bard و روش هایش برای سئوی بهتر

بازدید: 140 بازدید

امروز در این مقاله قصد داریم راهنمای استفادهGoogle Bard را آموزش دهیم.آیا از مزیت های بی نظیر Google Bard آشنا هستید؟ با ما همراه باشید تا چهار راه برای به حداکثر رساندن چت ربات هوش مصنوعی گوگل برای تنظیم دقیق استراتژی های سئو را نمایان کنیم.

شاید شما حزو آن دسته از کسانی باشید که تنها از ChatGPT استفاده میکنید .اگرچه یک ابزار قدرتمند است اما یک فرصت بسیار تاثیرگذار را در سئو از دست داده اید.

به این فکر کنید که Google Bard یک خط مستقیم به منبع دارد و در حین خزیدن یا همان Crawl Budget، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی صفحات وب، اطلاعاتی از گوگل به دست می‌آورد.

علاوه بر این هم بر خلاف ChatGPT دسترسی بومی به live web دارد.بارد میتواند هرگونه اطلاعاتی را  در کسری از ثانیه در اختیار شما قرار بدهد و همینطور متناسب با الگریتم های خاص گوگل.

در ادامه به مواردی میپردازیم که بارد در رقابت ربات چت هوش مصنوعی برای SEO ها پیشروی می کند:

تولید نشانه گذاری طرحواره

بهینه سازی روی صفحه

تحلیل رقابتی

راهنمای فنی سئو

 

فراموش نکنید که Google Bard هنوز آزمایشی است،پس از این رو یادتان باشد که هیج موقع کورکورانه به بارد برای مشاوره سئو اعتماد نکنید.اگر چه هر گونه محتوایی را میسازد ولی ضعف هایی هم دارد که در این مقاله توضیح خواهیم داد. 

رمزگشایی نشانه گذاری طرحواره

یکی از اصولی ترین کار ها در تولید یک محتو در سایت نشانه گذاری طرحواره است که موجب میشود ربات های گوگل بسیار راخت تر در سایتتان خزش کنند و توصیف بهتری از سایت شما ارائه دهندو

 سئوکاران در تلاش هستند که بتواند به آنها در SERP برتری دهد.ولی نشانه گذاری طرحواره خود آن قدرها هم ضرورت ندارد.نشانه گذاری طرحواره امری است برای تفهیم بیشتر ربات های گوگل که شما را از دیگران متمایز میکند.

ابرقدرت طرحواره بارد

بارد الگو های نشانه گذاری کوکی را ارائه نمیدهد.ولی در ازای آن بر اساس نوع محتوا و نیاز های شما آن را سفارشی نشانه گذاری میکند.

اگر شما طراح سایت هستید و یا مدریت یک فروشگاه آنلاین را در اختیار دارید، Google Bard بهترین گزینه پیشروی شماست.مثلا اگر یک وب سایت فروش محصولات خانگی دارید  حتما پیش آمده است که بخواهید محتوایی را در قسمت توضیحات محصول درج کنید و یا در قسمت وبلاگ سایت محتوایی را بارگذاری کنید.

گوگل بارد در این خصوص به کمک شما می آید که  محتوای شما را تجزیه و تحلیل کند و نشانه گذاری طرحواره ای را توصیه کند که دقیقاً با نوع محتوای شما مطابقت داشته باشد.

ایجاد نشانه گذاری طرحواره با Bard

برای دریافت نشانه گذاری طرحواره دقیق و فعلی برای صفحه وب خود، فقط کافیست به همین سادگی اعلان زیر را وارد کنید و در قسمت [INSERT URL] عنوان مناسب خود را بیان کنید.

“Generate schema markup for: [INSERT URL]”

تصویر پاین یک سایت نمونه است که تمامی اطلاعات را میتوانید مشاهده کنید. در برخی موارد بارد ممکن نتواند به خوبی بخزد و برخی اطلاعات ساختگی را پر کند.

 

gogle bard

 

به گوگل اجازه دهید وب سایت شما را بهینه کند

چه چیزی بهتر از اینکه بتوانید یک بهینه ساز وب سایت هم داشته باشید آیا میتوانید ابزار بهتری هم به جز خود گوگل برای بهینه سازی سایت خود پیدا کنید؟!

با استفاده از تکنیک هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت شما میتوانید وب سایت خود را تجزیه تحلیل و بهبود دهید.

صفحه وب خود را تجزیه و تحلیل کنید

بارد با تجزیه و تحلیل وب سایت شما پیشنهاد های روشنفکرانه ای برای بهبود صفحات شما میدهد. برای تجزیه و تحلیل وب سایت خود کافیسیت متن زیر را وارد  کنید و در قسمت های مشخص شده نام سایت و کلمه کلید خود  را بنویسید.مثلا در اینجا ما نتایج تجزیه و تحلیل یک وب سایت نمونه  برای کلمه کلیدی بهترین دانه بدون غلات برای غذای سگ را میبینیم.

gogle bard

در تصویر بالا میبینید که Bard بازخوردهای مختلفی را ارائه می دهد که ممکن است شامل عناوین، توضیحات، برچسب های سرصفحه، محتوا و موارد دیگر باشد. می‌توانیم از دستورات زیر برای فرو رفتن عمیق‌تر در هر یک از این موارد استفاده کنیم

 

مهار تجزیه و تحلیل رقابتی با Google Bard

تا این جا با نشانه گذاری های طرحواره و تجزیه و تحلیل سایت در بارد آشنا شدیم.بارد علاوه بر این موارد توانایی این را دارد رقبای شما رو شناسایی و محتوا و تکنیک های سئوی آن ها را پیدا کند و برای شما تشریح کند.

اولین گام در تحلیل رقابتی، شناسایی رقبای سئوی شماست. اینها وب سایت هایی هستند که برای کلمات کلیدی مشابه شما رتبه بندی می کنند.

Bard می تواند با تجزیه و تحلیل نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر به شما کمک کند تا لیستی از رقبای برتر SEO خود را تهیه کنید.

 

محتوای رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

پس از اینکه رقبای خود را شناسایی کردید، می توانید استراتژی های محتوای آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

Bard می تواند با بررسی دقیق پست های وبلاگ، مقالات و صفحات فرود به شما کمک کند. این به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی مورد نظر، ساختار محتوای آنها، نمایه بک لینک آنها و هر شکافی که می توانید از آنها استفاده کنید را کشف کنید.

تحقیقات رقبا را می توان به صورت جداگانه برای هر کلمه کلیدی یا به صورت گروهی انجام داد.

درخواست فردی: «[INSERT COMPETITOR URL] را به‌عنوان رقیب من در جایگاه «KEYWORD OR NICHE NAME» تجزیه و تحلیل کنید و اطلاعاتی در مورد استفاده از کلمه کلیدی، ساختار محتوا، شکاف‌های محتوا و سایر اطلاعات ارائه دهید.»

درخواست گروه: «محتوای رقبای من را در قسمت «KEYWORD OR NICHE NAME» تجزیه و تحلیل کنید و اطلاعاتی در مورد استفاده از کلمه کلیدی، ساختار محتوا، شکاف‌های محتوا و سایر بینش‌ها ارائه دهید.»

 

راهنمایی های فنی عمومی SEO را دریافت کنید

بسیاری از مسائل فنی سئو ممکن است به جشم نیاید و باعث ضعیف تر شدن وب سایت شما شود.بارد به هرگونه سعی در تلاش درک بحث های پیچیده سئو است که همین برای آن تبدیل به یک جالش شده است.

در حالی که بارد به دنبال سئوی فنی است، قابلیت‌های آن هنوز کامل نشده  و هنوز برای کارهای سئوی پرمخاطب به طور کامل اصلاح نشده است.

چکیده

در این مطلب به معرفی و آموزش Bard پرداختیم و با فواید و ویژگی های آشنا شدیم.لازم به ذکر است که Bard یک فناوری نوظهور است که به طور مداوم در حال تکامل و بهبود قابلیت های خود است. میتوان گفت که هنوز در مراحل آموزشی است و نیاز به تکامل و عیب یابی دارد.از بارد استفاده کنید اما ابتدا به تجربه  سئوی خود به عنوان پایه و اساس هر استراتژی که اجرا می کنید، تکیه کنید.

پیشنهاد می‌شود مطلب 5ترفند اکسل (Excel) و گوگل شیت (Google Sheets) برای سئو که باید بدانیم را بخوانید.

ادامه مطلب