تداخل افزونه های وردپرسی ، بررسی و رفع آن

بازدید: 178 بازدید

افزونه ها مهم ترین عامل بهبود و زیباسازی یک سایت هستند.همه ما برای یک سایت وردپرسی از افزونه های وردپرسی استفاده میکنیم.گاهی این افزونه ها عملکرد یکدیگر را مختل میکنند و باعث بروز اختلالات متعدد در وب سایت شما میشوند.با ما همراه باشید تا به بررسی این ارور ها و رفع تداخل افزونه های وردپرسی بپردازیم.

آنچه در این مقاله میخوانید:

دلایل تداخل افزونه ها

تداخل افزونه های وردپرسی زمانی به وحود می اید که دو افزونه با عملکرد های مشابه با یکدیگر همخوانی ندارند.به عنوان مثال دو قطب مشابه آهن ربا را در نظر بگیرید که چگونه یکدیگر را بازمیدارند در واقع این افزونه ها به جای اینکه یکدیگر را کامل کنند و مکمل هم باشند خلاف یکدیگر عمل میکنند و باعث مشکل میشوند. بعضی از اوقات هم ممکن است شما از یک افزونه معتبر استفاده نکنید و یا آن را از یک وب سایت معتبر خریداری نکرده باشید.شما باید حتما برای خرید افزونه های وردپرس به یک سایت معتبر مراجعه کنید تا از بروز هرگونه اختلال جلوگیری کنید.

کد نویسی پیچیده یا حتی ضعیف

اگر افزونه ای که برای وب سایت خود استفاده میکنید دارای کد نویسی های پیچیده باشد باید انتظار بروز مشکلات را برای وب سایت خود داشته باشید.از آن طرف اگر یک افزونه کد نویسی درستی نداشته باشد هم میتواند روند سایتتان را منحل کند.حتما در انتخاب یک افزونه دقت کافی را داشته باشید.

آپدیت های منتشر شده

همیشه آپدیت ها را جدی بگیرید و سعی کنید از آخرین نسخه ها استفاده کنید.البته در برخی موارد هم ممکن است آپدیت های تازه دارای مشکلات و نواقصی هم باشند.از این رو حتما حواستان به آپدیت ها باشد.

پیشنهاد من به شما این است که آپدیت خودکار را غیر فعال کنید.چون همانطور که گفتیم ممکن است مشکل ساز شود.آپدیت ها را به صورت تکی انجام دهید و روی سایت اصلی خود هیچ موقع آن ها را تست نکنید.

همانطور که در شکل زیر میبنید آپدیت های خودکار غیر فعال است.

رفع تداخل افزونه ها

برای رفع این مشکل ابتدا باید تمامی افزونه ها را به یک باره غیر فعال کنید و سپس تک تک افزونه ها را چک کنید تا بتوانید افزونه مخرب را پیدا کنید.

مطابق شکل زیر تمامی افزونه ها را انتخاب دسته جمعی کنید و سپس غیر فعال کردن را اجرا کنید.

افزونه ها را از منابع معتبر دانلود کنید:

همانطور که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم بهتر است که از وب سایت های معتبر افزونه های خود را دانلود و خریداری کنید.

آپدیت ها را جدی بگیرید:

هیچ گاه از نسخه های قدیمی استفاده نکنید و تنها به صورت دستی افزونه ها را آپدیت کنید تا بدین ترتیب بتوانید افزونه مخرب را پیدا کنید.یک نسخه پشتیبان از افزونه داشته باشید تا اگر یک موقع پس آپدیت دچار مشکل شد بتوانید به نسخه قبلی بازگردید.

  • وارد پنل‌هاست‌تان شوید.
  • از قسمت فایل منیجر، مراجعه کنید به مسیر نصب وردپرس.
  • حال به wp-comntent/plugins مراجعه کنید.
  • لیست افزونه‌هایی که نصب شده‌اند را بررسی کنید، آیا چند افزونه با عملکرد یکسان دارید یا نه؟
  • در صورت بله موقتاً هر دو افزونه با عملکرد یکسان را غیرفعال نمایید.
  • وضعیت سلامت سایت را بررسی کرده، همچنان مشکل تداخل وجود دارد؟
  • در صورت رفع مشکل، از افزونه‌هایی که باعث بروز تداخل شده بود یکی را حذف کنید.

بررسی سازگاری قالب با افزونه:

ممکن است قالبی که استفاده میکنید تا با یکی از افزونه  ها سازگاری نداسته باشد.از این رو حتما یکی یکی افزونه ها را چک کنید.بررسی تداخل قالب و افزونه های وردپرس ممکن است بین قالب و یکی از افزونه‌های وردپرسی شما تداخل ایجاد شده باشد.

برای تشخیص این مورد مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • به هاست خود مراجعه کرده.
  • از فایل منیجر به مسیر wp-content/theme بروید.
  • نام پوشه قالب فعال سایت را تغییر بدهید.
  • حال به وردپرس برگشته سلامت سایت خود را بررسی کنید.
  • حالا دوباره در هاست به wp-comntent/plugins بروید.
  • اسم پوشه plugins را تغییر بدهید.

از افزونه های سازگاری و سلامت وردپرس استفاده کنید:روی نسخه های تازه وردپرس بخشی به نام سلامت سایت وجود دارد که برای عیب یابی و مدریت سایت افزوده شده.افزونه های دیگری هم نظیر Troubleshooting وSite Health هم وجود دارند که میتوانید از آن ها بهره ببرید.

 

چگونه از بروز تداخل افزونه ها جلوگیری کنیم؟

خاب تا اینجا راه هایی را به شما نشان دادیم تا بتوانید تداخل افزونه ها رفع کنید.همانور که مشاهده کردید بررسی و رفع این مشکل کار آن چنان دشواری نیست.حالا قرار است در این قسمت راه هایی برای جلوگیری از تداخل افزونه ها به شما معرفی کنیم تا این مشکل به این زودی گریبان گیر شما نشود.

مواردی که در ادامه معرفی میکنیم بهترین راه ها برای پیشگیری تداخل افزونه های وردپرسی است:

  1. یادتان باشد که بیش از انداره افزونه نصب نکنید.ممکن است افزونه ای را نصب کنید که اصلا مورد نیازتان نباشد و هیچ گاه از آن استفاده نکنید.پس بهتر افزونه  های کمتری را نصب کنید تا احتمال بروز تداخل افزونه ها را کاهش دهید.
  2. هر چند وقت یکبار افزونه های خود را چک کنید.به بخش تنظیمات آن ها مراجعه کنید و اگر بیش از 6 ماه از انتشار آخرین آپدیت آن گذاشته بود بهتر است یک افزونه دیگر را جایگزین آن کنید.
  3. پیش از نصب هرگونه افزونه ای اطلاعات آن را با دقت مطالعه کنید و به نظرات کاربران توجه کنید.
  4. همیشه ساختار قالب یا افزونه‌های موردنظر خود را قبل از نصب چک و بررسی کنید.برای تشخیص ساختار درست یک افزونه یا قالب حتما الزامی نیست که یک برنامه نویس باشید.
  5. اگر زیاد با کد نویسی آشناییت ندارید سعی کنید به مرور این مهارت را افزایش دهید تا در صورت بروز مشکل تداخل افزونه ها با کدنویسی مشکل را حل کنید.

چکیده

در این مقاله به بررسی تداخل افزونه ها در وردپرس و راهنمای رفع آن پرداختیم.به طور کلی راه حل رفع این مشکل غیر فعال کردن تمامی افزونه ها و سپس چک کردن همگی آن هاست.امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

ادامه مطلب