جذب سرمایه برای استارتاپ

بازدید: 2043 بازدید

اگر در ذهن خود ایده راه اندازی یک استارتاپ و پرورش آن را دارید باید بدانید که در صورتی که همه چیز طبق برنامه ریزی شما پیش برود و به موفقیت برسید ، بالاخره روزی فرا می رسد که نیازبه جذب سرمایه گذار خواهید داشت که امری تخصصی است .در این مقاله روش های جذب سرمایه برای استارتاپ را با شما در میان خواهیم گذاشت.

روش های سرمایه گذاری برای شروع استارتاپ

سرمایه شخصی

در این روش شما نیازی به جذب سرمایه برای استارتاپ خود ندارید.
راه اندازی یک وبسایت خصوصا اگر وردپرسی باشد معمولا هزینه زیادی ندارد و می توانید با هزینه شخصی آن را پرداخت کنید.با توجه به ایده ای که دارید با شروع کسب درآمد از طریق وبسایت ، هزینه های گسترش کسب و کار خود را در بیاورید.

جذب سرمایه توسط سرمایه گذارش

در این روش شما طرح خود را برای عده از سرمایه گذاران یا حتی افراد فامیل که قصد سرمایه گذاری دارند ، توضیح می دهید.در صورتی که این طرح برایشان جذاب باشد و توجیه اقتصادی داشته باشد سرمایه خود را در اختیار شما قرار خواهند داد.در ادامه این گونه افراد به علت این که متخصص نیستند کاری به این که شما چه کاری در کسب و کار خود انجام میدهید ندارند و در نهایت سود خود را می خواهند.
بهتر است این قراردادها را با آگاهی و حضور وکیل انجام دهید.

روش جذب سرمایه خطر پذیر یا VC

این شیوه را معمولا غول های سرمایه گذاری پیش می گیرند.
ممکن است کار کردن در این شرایط اندکی سخت باشد چراکه این تیم های حرفه ای ، تمامی شرایط را در نظر گرفته و سس اقدام به سرمایه گذاری خواهند کرد.در ادامه نیز در روند کسب و کار شما ممکن است دخالت هایی از سمت آن ها صورت پذیرد.
ممکن است متقاعد سازی این اشخاص اندکی دشوار باشد.

سرمایه گذار فرشته

این  روش جذب سرمایه کاملا مشابه روش بالاست ولی دخالتی در کار شما صورت نمیگیرد.


جهت مطالعه سایر مطالب به بلاگ مراجعه نمایید.

ادامه مطلب