آموزش ساخت مگامنو المنتور رایگان

بازدید: 463 بازدید

اگر به دنبال ایجاد یک مگا منو در وردپرس هستید، افزونه Mega Menu ElementsKit می تواند این فرآیند را آسان و سریع کند. ElementsKit یک افزونه رایگان همه کاره است، که بهترین راه ممکن را برای ایجاد وب سایت های وردپرس با طیف گسترده ای از ویجت ها، ماژول ها و قالب های از پیش طراحی شده را قابل تنظیم می کند. که موارد گفته شده شامل ماژول Mega Menu از ElementsKit نیز می باشد. مگامنو یک ویژگی قدرتمند در وردپرس است که به شما امکان می دهد یک منوی قابل ارتقا بر اساس دسته بندی با طرح بندی های انعطاف پذیر ایجاد کنید. استفاده از مگا منو آسان است و می تواند راهی عالی برای نمایش منوی وب سایت به صورت سازماندهی شده باشد. در این مقاله با ما همراه باشید، تا با آموزش ساخت مگامنو المنتور رایگان آشنا شوید.

آنچه که در این مقاله می خوانیم:

 

نحوه فعال سازی افزونه ElementsKit

اول از همه، قبل از ایجاد یک Elementor Mega Menu مطمئن شوید که ماژول ElementsKit Mega Menu را از داشبورد وردپرس خود فعال کرده اید. برای این کار کافیست به قسمت افزونه ها رفته و نام افزونه ElementsKit مطابق تصویر زیر در کادر سرچ، تایپ کنید و پس از نصب آن، فعال سازی را انجام دهید.

 

آموزش ساخت مگامنو المنتور رایگان

پس از فعال سازی این افزونه، مطابق تصویر زیر در داشبور خود به قسمت ElementsKit مراجعه کنید. سپس دکمه فعال سازی Mega Menu را تیک بزنید.

ابزار ساخت مگامنو

آموزش گام به گام ساخت مگامنو المنتور با ElementsKit

مرحله 1: تنظیمات منو

برای ایجاد یک مگا منو وردپرس در وب سایت خود، از داشبورد وردپرس به قسمت “نمایش > فهرست ها “بروید. روی “ایجاد یک فهرست تازه” کلیک کنید و یا فهرست دلخواه خود را انتخاب نمایید.

پس از آن، چک باکس “Enable this menu for Megamenu content” را علامت بزنید. اگر مگامنو فعال باشد، هنگامی که ماوس را روی آیتم های منو نگه دارید، نماد تنظیمات مگا منو را مطابق تصویر زیر، مشاهده خواهید کرد.

راهنمای ساخت مگامنو المنتور

 

مرحله 2: محتوای Megamenu را سفارشی کنید.

با کلیک بر روی آیکون تنظیمات مگا منو، یک پنجره باز می شود. در پنجره بازشده،دکمه فعال کردن مگا منو را کلیک کنید و بر روی دکمه ذخیره را بزنید. پس از آن روی دکمه EDIT MEGAMENU CONTENT کلیک کنید تا به ویرایشگر Elementor منتقل شوید.

چگونگی ساخت مگامنو المنتور

 

روی نماد کتابخانه الگو ElementsKit کلیک کنید

راهنمای ساخت مگامنو حرفه ای

ابتدا بر روی Sections کلیک کرده و پس از آن در قسمت دسته بندی Megamenu را از لیست انتخاب کنید.

ساخت مگامنو با استفاده از افرونه رایگان ElementsKit

پس از انتخاب مگامنو از دسته بندی ها، لیستی از تمامی ساختار های مختلف مگامنو برای شما نمایش داده می شود. 

مگامنو های مختلف با استفاده از افزونه ElementsKit

با انتخاب هر یک از ساختار های مگامنو خواهید دید که مورد انتخابی شما نمایش داده می شود. در نهایت می توانید آن را مطابق سلیقه خود تنظیم کنید. لازم به ذکر است اگر ساختار و قالب های ElementsKit، مطابق سلایق شما نبود میتوانید با استفاده از شی های ElementsKit در المنتور به جای شی های دیگر، مانند شی های المنت پک پرو،Ultimate Addons for Elementor،  elementor pro و…  یک مگامنو اختصاصی بسازید.

تنظیم و طراحی مگامنو

 

در نهایت مگامنویی که طراحی کردیم، مطابق تصویر زیر می باشد.

خروجی مگامنو ساخته شده با افزونه ElementsKit

 

جمع بندی 

سعی کردیم در این مقاله به بررسی آموزش ساخت مگامنو المنتور با یک افزونه رایگان بپردازیم. با رعایت اصول قدم به قدم این آموزش می توانید به راحتی مگامنو های مختلف را مطابق سلیقه خود بسازید. این روش برای ساخت مگامنو، از راحت ترین و بهترین روش های موجود در وردپرس است. لازمه ساخت این مگامنو حرفه ای فقط نصب یک افزونه کاملا رایگان ElementsKit می باشد.

با این حال اگر تمایلی به ساخت مگامنو با افزونه Elementkit نداشتید، ما به شما خرید افزونه مگامنوی حرفه ای وردپرس | WP Mega Menu Pro که یک مگامنو ساز حرفه ای است را پیشنهاد می کنیم.

 

 

ادامه مطلب