تاثیر آپتایم در سئو سایت

بازدید: 1824 بازدید

تاثیر آپتایم در سئو سایت چقدر است ؟

تاثیر آپتایم در سئو سایت بسیار اهمیت دارد.در هنگام خرید هاست برای قرار دادن سایت خود باید فاکتور هایی را در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین آن ها آپتایم بودن است .آپتایم تاثیر مستقیم بر روی سئو سایت شما ندارد ولی میتواند فاکتور بسیار مهمی درسئو  باشد و حتی محبوبیت سایت را هم از بین ببرد .برای اینکه بتوانید بهترین گزینه در بین هاست ها را انتخاب کنید و از تاثیر آپتایم در سئو مطلع شوید ، تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

 

آنچه در این مقاله میخوانید:

مفهوم آپتایم چیست؟

آپتایم به معنای نشان دهنده ی زمان موفق در دسترس بودن یک سخت افزار مانند هاست ، سیستم های it و … میباشد.این سیستم به صورت درصد عددی حساب میشود و نشان داده میشود.مثلا هنگام خرید هاست در ویژگی های آن در قسمت UP Time میتوانید اعداد مختلف مشاهده کنید که معمولا بالای 90 درصد میباشند.هرچقدر مقدار این عدد بالاتر باشد مثلا 90 درصد یعنی زمانی که کاربران به سایت دسترسی داشته اند بیشتر است .به عبارتی 90 درصد مواقع کاربران به سایت دسترسی داشته اند.

اگر میخواهید هاست حرفه ای با آپتایم بالا خریداری کنید حتما از لیست 9 شرکت برتر هاستینگ در سال 1400 استفاده کنید.

تاثیر آپتایم در سئو سایت چقدر است ؟

تاثیر آپتایم در سئو سایت

برای اینکه بتوانید از گوگل رتبه ی خوبی دریافت کنید لازم است الگوریتم های گوگل را به خوبی بشناسید .به دلیل اینکه زمانی که موتور جستجو میخواهد به سایت شما امتیاز بدهد بیشتر از 200 فاکتور را بررسی میکند.دقت کنید همواره این فاکتور ها آپدیت میشوند.باید بدانید که تمام این فاکتور ها به صورت مستقیم در سئو تاثیر میگذارند برخی از آن ها هم مانند آپتایم هستند .

از فاکتور های بسیار مهم که به روش غیر مسقیم در سئو تاثیر زیادی میگذارد همین مورد آپتایم میباشد.باید توجه کنید که حتی اگر آپتایم سایت شما بالا باشد اما همچنان نسبت به سایت های دیگر که آپتایم صد درصد دارند امیتاز منفی دریافت میکند.در واقع آپتایم سایت شما ارتباط مستقیم با در دسترس بودن سایتتان برای کاربران دارد.

حتی اگر شما حرفه ای ترین سایت و سئو را داشته باشید اما آپتایم سایت شما بسیار کم باشد به این  معنی است که سایت از دید کاربران مخفی میماند . همچنین زمانی که خزنده های گوگل برای بررسی به سایت شما سر میزنند ، متوجه خواهند شد که سایت در دسترس نیست .پس این میتواند در رتبه ی سایت شما تاثیر بگذارد.

حتی اگر بهترین و با کیفیت ترین محتوا ها را در سایت خود داشته باشید ولی در دسترس نباشد و خزنده های گوگل نتوانند آن را بررسی کنند هم امتیاز منفی دریافت میکنید . در واقع از این موضوع متوجه میشویم که تاثیر آپتایم در سئو به صورت مستقیم نمیباشد. اما اهمیت بسیار زیادی در روند دریافت امتیاز بالاتر از گوگل دارد.

آیا آپتایم هاست با آپتایم سایت تفاوت دارد؟

جواب این سوال مثبت است .آپتایم سایت هم دقیقا به همان معنای آپتایم هاست میباشد .یعنی ممکن است زمانی هاست شما در دسترس باشد اما مشکلاتی برای سایت شما به وجود آمده است . به همین دلیل باعث شده از دسترس خارج شود.برای جلوگیری از این نوع مشکلات باید پشتیبانی سایت خود را جدی بگیرید ف همچنین امنیت سایت خود را بالاتر ببرید.

تاثیر آپتایم در سئو سایت چقدر است ؟

چگونه آپتایم بالا داشته باشیم

برای داشتن آپتایم بالا و مناسب باید در انتخاب هاست دقت کنید . همچنین سعی کنید از شرکت های معتبر هاستینگ خریداری نمایید.مثلا در هنگام خرید میتوانید پلن های مختلف چند شرکت را باهم مقایسه کنید.در این صورت قطعا پلن شرکتی که آپتایم آن 99.9 است آپتایم بهتری دارد نسبت به پلن هایی که درصد پایین ترین دارند.پس درهنگام خرید هاست بسیار دقت کنید تا بعد ها با مشکل روبرو نشوید.

ادامه مطلب