مزایا و معایب افزونه فرم ساز گرویتی فرم + نحوه استفاده از آن

بازدید: 552 بازدید

برای راه اندازه یک وبسایت، بعد از طراحی سایت و خرید هاست و دامنه مناسب برای سایت خود، نوبت به گرفتن افزونه های مناسب میرسد. افزونه فرم ساز گرویتی فرم، یکی از مهمترین افزونه هایی است که شما باید آن را برای سایت خود داشته باشید. این افزونه از مهمترین افزونه های کاربردی برای ساخت فرم استفاده میشود. افزونه فرم ساز یکی از پنج افزونه ضروری و کاربردی برای وردپرس  است.

این افزونه فرم ساز به مدیران سایت ها اجازه میدهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن، فرم مورد علاقه خود را بسازند. فرم هایی مثل تماس با ما تا دریافت نوبت دکتر.

در اصل ویژگی های این افزونه، آن را انقدر محبوب کرده است. شما با افزونه گرویتی فرم میتواند فرم های خود را سفارشی کنید.

در ادامه با توسعه دهنگان وردپرس همراه باشید، تا اطلاعات خود را در مورد این افزونه جذاب بالا ببریم.

مزایا و معایب افزونه فرم ساز گرویتی فرم

 

آنچه در این مطلب میخوانیم:

افزونه فرم ساز گرویتی فرم چیست؟

این افزونه یکی از افزونه های کاربردی وردپرس است که به مدیران سایت ها این اجازه را میدهد که اطلاعاتی در مورد کاربران خود پیدا کنند. این اطلاعات جهت خدمت رسانی به آنها میباشد. با استفاده از این فرم ساز میتوان فرم هایی مثل تماس، استخدام، همکاری و … درست کنید.

مزایا و معایب افزونه فرم ساز گرویتی فرم

 

قابلیت های فرم ساز گرویتی

در این افزونه شما میتوانید فرم های مختلف با فیلد های مختلف بسازید. شما میتوانید رنگ فرم را نیز با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. به طور کلی شما قابلیت شخصی سازی در این فرم ساز را دارید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد، استفاده از فیلد ها است. این افزونه به ما این امکان را میدهد تا از همه فیلد ها در هر مکان استفاده کنیم .

گرویتی فرم بهترین و آسان ترین فرم ساز برای وردپرس است که قابلیت های زیادی دارد. از قابلیت های آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی پیشرفته
  • اطلاع رسانی از طریق ایمیل
  • افزودن انواع فیلد
  • افزودن فرم به ووکامرس
  • قابلیت ایجاد محدودیت در پر کردن فرم
  • پشتیبانی از پرداخت آنلاین

همانطور که دیدید، قابلیت های افزونه فرم ساز گرویتی فرم زیاد است و ما در بالا اشاره کوچکی به بخشی از آنها کردیم. در ادامه به توضیح مزیت های آن میپردازیم.

مزیت های افزونه فرم ساز گرویتی فرم

این افزونه ویژگی های بسیاری دارد که به مدیران سایت ها امکان ساخت فرم در کمترین زمان ممکن را میدهد. شما با این افزونه هر فرمی که فکر میکنید را میتوانید بسازید.

موارد زیر از ویژگی های مهم آن هستند:

قابلیت شخصی سازی

مدیران سایت، علاوه بر اینکه باید فرم های متنوع را در اختیار کاربران قرار دهند، باید این فرم ها را ظاهر سازی بکنند. ظاهر سازی فرم ها باعث بهبود تجربه کاربری میشود که در نتیجه به سئو شما کمک میکند.

با استفاده از این افزونه میتوانید فرم هایی در رنگ های مختلف درست کنید. این رنگ ها میتواند متناسب با سایت یا مورد پسند خودتان باشد. یکی دیگر از مواردی که باعث میشود فرم های ما زیبا تر شوند، استفاده از فونت های مختلف است. اینکه شما از فونت های جذاب و خوانا استفاده کنید بسیار مهم و حائز اهمیت است.

البته این افزونه دارای تم های با رنگ بندی های مختلف به صورت پیشفرض نیز هست که شما میتوانید از آنها استفاده کنید.

ساختن فرم به تعداد نامحدود

یکی از قابلیت هایی که این پلاگین فرم ساز به شما ارائه میدهد، ساخت به فرم به تعداد نامحدود است. شما بدون هیچ دانش اولیه میتوانید فرم های مختلف در رنگ ها و فونت های متفاوت تولید کنید. تنها کاری که شما برای ساختن فرم با افزونه گرویتی فرم باید انجام دهید، درگ اند دراپ کردن است.

شما تصور ذهنی خود از فرم مورد پسند خود را فقط با درگ اند دراپ کردن تشکیل میدهید.

ریسپانسیو بودن

طراحی واکنش گرا بسیار مهم است. ریسپانسیو بودن و قابلیت نمایش فرم در صفحه موبایل بسیار مهم است. یکی دیگر از مزایای گرویتی فرم، ریسپانسیو بودن آن است که بسیار مهم است.

وجود فیلد کد ملی

با استفاده از این فیلد شما میتوانید نام شهر و روستایی که کدملی در آن صادر شده است را متوجه شوید و یا حتی از صحت واقعی بودن کد ملی نسبت به استان های کشور نیز باخبر شوید.

معایب گرویتی فرم

هر افزونه ای حتما علاوه بر داشتن یکسری مزایا، معایبی هم نیز دارد. اما افزونه فرم ساز گرویتی فرم از آن دسته افزونه هایی است که معایب آن، به قدری کم و قابل صرف نظر کردن است که انگار اصلا عیبی ندارد.

اولین عیب این افزونه که میتوان به آن اشاره کرد، داشتن تنظیمات پیچیده است. این بدان معنیست که هر کسب و کاری نمیتواند از آن استفاده کند.

دومین عیبی که این افزونه دارد، پولی بودن آن است. هرکسی که میخواهد از این افزونه استفاده کند باید آنرا خریداری کند و نسخه رایگانی از آن وجود ندارد.

خرید پلاگین گرویتی فرم

همانطور که بالاتر گفتیم، نسخه رایگانی از این افزونه وجود ندارد. برای همین شما باید آنرا خریداری کنید. شما با مراجعه به فروشگاه ما میتوانید افزونه فرم ساز حرفه ای گرویتی فرم را با خیال راحت و اطمینان خاطر خریداری کنید.

در ادامه نحوه نصب و راه اندازی این افزونه را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه نصب افزونه فرم ساز گرویتی فرم

بعد از خرید این افزونه، یک فایل زیپ دریافت خواهید کرد که همان افزونه است و شما باید آنرا در سایت خود نصب کنید.

برای افزودن این افزونه به سایت خود، در پیشخوان وردپرس، وارد “افزونه ها” و در آن قسمت، “افزودن” را انتخاب کنید. بعد از وارد شدن به این قسمت، گزینه ای برای افزودن فایل وجود دارد که شما از آنجا، آن فایل زیپ را انتخاب میکنید. بعد از تمام شدن آپلود، افزونه خود به خود نصب میشود، شما باید فعال سازی افزونه را فعال کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

ساخت فرم با افزونه  فرم ساز گرویتی فرم

بعد از نصب افزونه، در بخش پیشخوان، بخش جدیدی به نام فرم ها یا Forms اضافه شده است. شما در آنجا گزینه فرم جدید را انتخاب کنید. بعد از این کار با صفحه زیر رو به رو میشوید که شما در آن باید اسم فرم و توضیحات آن را بنویسید. این کار برای آن است که شما در آینده بدانید هر فرم در چه مورد است.

مزایا و معایب افزونه فرم ساز گرویتی فرم

 

 

بعد از آن وارد صفحه زیر میشوید. فیلد های متنوع و مناسبی در سمت چپ وجود دارند که برای ساخت هر فرمی کافی هستند. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، شما فقط با “drag and drop” کردن میتوانید فیلد ها را قرار دهید و در آخر با ذخیره کردن از آن استفاده کنید.

نکته ای که باید به آن دقت کنید نحوه چینش این فیلد ها کنار یکدیگر است.

مزایا و معایب افزونه فرم ساز گرویتی فرم

 

قرار دادن فرم در صفحات سایت

بعد از ساخت فرم با افزونه فرم ساز گرویتی فرم، نوبت به استفاده از آن در صفحات سایت میرسد.

برای اینکار، شما بعد از ذخیره کردن فرم خود، وارد همه نوشته ها میشوید. در آنجا گزینه افزودن فرم را میزنید و اسم فرم مورد نظر را انتخاب میکنید.

بعد از آن فرم شما به صورت یک “shortcode” به شما نمایش داده میشود که شما با انتخاب گزینه پیش نمایش، میتوانید فرم خود را مشاهده کنید.

مزایا و معایب افزونه فرم ساز گرویتی فرم

 

سخن پایانی

در مقاله بالا، سعی در معرفی افزونه فرم ساز گرویتی فرم همراه با مزایا و معایب آن داشتیم و متوجه شدیم که معایب آن نسبت به مزایای آن بسیار کوچک و کم هستند. در ادامه نحوه خرید، افزودن و استفاده از گرویتی فرم را به شما آموزش دادیم که بسیار حائز اهمیت است.

اگر از سیستم وردپرس استفاده میکنید، گرویتی فرم بهترین افزونه فرم ساز برای شما میباشد که با کمک آن میتوانید هر فرمی را بدون هیچ دردسری بسازید.

امیدواریم که توسعه دهندگان وردپرس شما را با مقاله بالا یاری کرده باشد.


برای مطالب بیشتر به بلاگ مراجعه کنید

ادامه مطلب