نکات راه اندازی وبلاگ

بازدید: 552 بازدید

راه اندازی وبلاگ برای اولین بار کاری بسیار جذاب و در عین حال ترسناک است. فکر کردن به اینکه مردم و کاربران مطالبی که شما نوشته اید را بخوانند و یا حتی آن را برای دیگران بفرستند حسی بسیار شگفت انگیز است. ولی نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که راه اندازی بلاگ همیشه اینقدر شگفت انگیز نیست. مخصوصا اگر شما تازه کار باشید. کار های زیادی در این راه باید انجام شود تا وبلاگ شما موفق شود. برای همین باید نکات راه اندازی وبلاگ را بدانید.

توسعه دهندگان وردپرس در این مقاله به بیان نکات راه اندازی وبلاگ پرداخته که بیشتر مردم به هنگام  ایجاد بلاگ خود خصوصا در اولین بار انجام میدهند. امیدواریم شما با خواندن این مقاله این اشتباهات را انجام ندهید تا در موتور های جستجو رتبه بهتری دریافت کنید.

نکات راه اندازی وبلاگ 

در ادامه مطلب ما به سمت نکاتی رفته ایم که هرکسی قبل از راه اندازی وبلاگ برای اولین بار باید بداند.  در ادامه، تمام مطالب مورد نیاز را توضیح داده ایم، از سئو تصاویر تا مشکلات هاستینگ وبلاگ. قبل از همه چیز بهتر است شما بدانید که سئو چیست و تکنیک های آن چه میباشد. برای همین بهتر است شما دو مقاله سئو چیست و تکنیک های سئو محتوا را مطالعه کنید.

موارد زیر نکات مهمی است که قبل از راه اندازی وبلاگ باید به آنها توجه کرد.

ایجاد محتوای مناسب

 کلمات کلیدی را که می خواهید هنگام راه اندازی یک وبلاگ به عنوان هدف قرار دهید، انتخاب کنید. اما فقط حدس نزنید.

شما فقط باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که هم در بین مردم محبوب هستند و هم کلماتی که می توانید برای آنها رتبه بندی کنید. درجه سختی متفاوتی برای کلمات کلیدی وجود دارد، و متاسفانه برخی از آنها بالاتر از چیزی هستند که می توانید در چند سال اول وبلاگ نویسی خود هدف قرار دهید.

در مورد محتوای مورد نظر در گوگل جستجو کنید. ببینید که در رتبه برتر گوگل چه کار کرده اند. هرکاری میتوانید انجام دهید تا محتوایی بهتر ایجاد کنید. این میتوانید توضیح عمیق تر، استفاده از تصاویر بهتر و لینک دادن به منابع بیشتر و بهتری باشد.

خلق کردن تصاویر زیبا از نکات راه اندازی وبلاگ

هرکس که در زمینه تولید محتوا کار میکند میداند که استفاده از هر شی ای که توسط ربات های خزنده گوگل و یا الگوریتم های گوگل با اهمیت باشد در سئو و دیدن شدن سایت شما موثر است. استفاده از تصاویر یکی از همان کار ها میباشد.

ایجاد تصاویر باکیفیت نه تنها آسان است، بلکه مقرون به صرفه و سریع است. و در دنیای مجازی رقابتی امروز باید از تصاویر استفاده کنید. اگر به وبلاگ های موفق نگاه کنید، قطعا متوجه خواهید شد آنها متشکل از عکس های با کیفیت با تعداد بالا هستند. استفاده از تصاویر خواندن محتوا را برای کاربران آسان میکند،آنها را به مدت طولانی تری در صفحه شما نگه میدارد و به خوانندگان کمک میکند که مطالب شما را راحتتر بفهمند.

اضافه کردن ویدئو

یکی از مهترین فاکتور های سئو، نگه داشتن کاربران برای مدت طولانی در بلاگ و سایت خود میباشد. یکی از معمول ترین روش ها برای نگه داشتن کاربران در صفحه، استفاده از ویدئو میباشد. علاوه بر این، بسیاری از مردم از ویدئو استفاده نمیکنند. در نتیجه این بهترین راه برای موفق شدن سایت و وبلاگ شما میباشد .

برای گذاشتن یک ویدئو نیاز نیست که پول خرج کنید یا از ابزار های گران قیمت برای فیلم برداری استفاده کنید. شما اگر سئو ویدئو را بلد باشید، با استفاده از موبایل خود میتوانید بهترین ویدئو ها را در وبلاگ قرار دهید.

توجه به زمان لود وبلاگ از فاکتور های مهم راه اندازی وبلاگ

زمانی که شما در حال راه اندازی یک سایت فروشگاهی آنلاین، سایت کاری و یا وبلاگ برای کسب درآمد هستید، توجه به زمان لود از فاکتورهای بسیار مهم میباشد. گوگل زمان لود سایت شما را از فاکتور های مهم برای رتبه بندی سایت های میداند.

دامنه صبر کاربران برای لود سایت به 7 ثانیه کاهش یافته است. این بدان معناست که وقت کمی برای نگه داشتن کاربران در سایت خود دارید. خیلی از سایت ها برخلاف داشتن محتوای خوب، زمان لود بسیار بالایی دارند. همین باعث میشود که کاربر بدون دسترسی و خواندن مقاله شما، سایت را میبندد.

افزایش سرعت لود سایت تاثیر زیادی در جذب مخاطب و پیشرفت سایت و وبلاگ شما دارد. بنابراین، توجه به زمان لود سایت از مهمترین فاکتور های راه اندازی وبلاگ میباشد.

نکات راه اندازی وبلاگ

 

هاستینگ مناسب

قبل از راه اندازی وبلاگ باید به هاست سایت خود توجه کنید زیرا هاست فایل های وب سایت شما را ذخیره میکند. برای انتخاب هاست هم باید به چند نکته توجه کرد که یکی از آنها قابل اطمینان بودن آن است. شرکت هایی که دارای اعتبار هستند، هاست قابل اطمینان و مناسبی را به کاربران و خریداران خود ارائه میکنند. نکته ای دیگر که باید به آن توجه کرد این است که در خرید هاست هیچوقت کیفیت را فدای کمیت نکنید. نکته دیگری که بر قیمت هاست تاثیر میگذارد، شرکتی است که آن را ارائه میکند. معمولا شرکت های معروف و قدیمی هاست خود را گرانتر میفروشند. شما میتوانید با جستجو شرکت های نوپا را پیدا کنید که هاستی قابل اطمینان ولی با قیمت مناسب ارائه میکنند.

اگر شما از وردپرس برای تولید محتوا استفاده میکنید، پیشنهاد توسعه دهنگان وردپرس استفاده از هاست وردپرس میباشد.

نکات راه اندازی وبلاگ

 

لینک های داخلی از نکات راه اندازی وبلاگ

استفاده از لینک های داخلی به هنگام راه اندازی وبلاگ از نکات مهم میباشد. لینک های داخلی کاربران را از یک صفحه به صفحه دیگری از سایت شما منتقل میکنند. استفاده از لینک داخلی برای سئو سایت شما حائز اهمیت است. لینک های داخلی به خوانندگان کمک میکند که به راحتی در سایت شما بچرخند. همچنین لینک سازی داخلی بهترین راه برای ترغیب کردن خوانندگان از مطالب قدیمی سایت شما میباشد. لینک سازی داخلی به گونه سایت مپ سایت شما را شکل میدهد.
لینک سازی روش های مختلفی دارد. شما بهتر است قبل از لینک سازی، قواعد لینک سازی داخلی را یاد بگیرید.
البته ، نکته ای که باید به آن توجه کنید ، رعایت کردن استراتژی های لینک سازی است . برای همین ، باید استراتژی های لینک سازی در وب سایت های مختلف را بدانید . 

امنیت سایت

اول از همه، خیلی از چیزها خارج از کنترل هستند. اگر سرور شما خراب شود، شما نمیتوانید کار زیادی در مورد آن انجام دهید. اما خب اتفاقاتی هم هست که شما میتوانید آن ها را کنترل کنید.

نکته اولی که باید به آن توجه کنید این است که شما باید سایت خود را آپدیت و بروز نگه دارید. اگر شما اینکار نکنید دارید ریسک اینکه ممکن است توسط بعضی از قسمت های قدیمی و آسیب پذیر هک بشوید را میپذیرید.

نکته دومی که باید به آن توجه کنید این است که شما باید برای یک افزونه امنیتی پیدا کنید و به پیام هایی که آن به شما میدهد توجه کنید. شما واقعا به یک افزونه امنیتی نیاز دارید. وردفنس یکی از افزونه های امنیتی قابل اعتماد و از افزونه های ضروری سایت های وردپرسی میباشد.

سخن آخر

شاید نکات راه اندازی وبلاگ و فاکتورهای بیشماری باشند که برای طراحی بلاگ خود باید بدانید. تمام نکاتی که در بالا گفته شد فاکتور های مهم و ضروری هستند که قبل از راه اندازی بلاگ خود باید آنها را بدانیم. این نکته را باید بدانید که برای راه اندازی وبلاگ فقط به اندک سرمایه اولیه نیاز دارید. هیچ نیازی به دانش اولیه، طراحی زیبا و چشمگیر نیست.

شاید به عنوان نکته آخر باید گفت داشتن وسایل اولیه مناسب برای طراحی سایت اعم از سیستم مناسب و یا کیبورد مناسب هم از فاکتور هایی است که باید قبل از راه اندازی بلاگ به آن توجه کرد .

امیدوارم این نکات وبلاگ نویسی برای شما مفید واقع شده باشد و به شما کمک کند از برخی اشتباهاتی که هنگام شروع وبلاگ نویسی رخ می دهد جلوگیری کنید.

ادامه مطلب