محدودیت دسترسی به رسانه در وردپرس

بازدید: 2536 بازدید

چنانچه وبسایتی دارید که چندین نویسنده دارد ، ممکن است تحت هر شرایطی نیاز داشته باشید تا سطح دسترسی نویسنده را به فایل های آپلود شده در رسانه محدود کنید. در همین راستا مقاله محدودیت دسترسی به رسانه در وردپرس را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.
با ما همراه باشید

محدودیت دسترسی به رسانه در وردپرس

به صورت پیش فرض تمامی نویسنده ها هنگام آپلود فایل ، به تمامی فایل های آپلود شده توسط سایر نویسنده ها دسترسی دارند که این مورد ممکن است در برخی سایت ها مطلوب نباشد.
بیشترین علت انجام اینکار حفظ حریم خصوصصی است.

این محدودیت رسانه را با استفاده از یک افزونه اعمال می کنیم.

معرفی افزونه WP Users Media

با استفاده از این افزونه می توانید به راحتی محدودیت دسترسی به رسانه در وردپرس را انجام دهید.
افزونه WP Users Media را می توانید با کلیک بر اینجا دریافت کنید

مطالعه این مطلب را ا دست ندهید : آموزش نصب افزونه در وردپرس

این افزونه نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و پس از نصب به راحتی می توانید با آن کار کنید.نحوه کار به این صورت است که پس از فعالسازی هر کاربر تنها به فایل های آپلود شده توسط خودش دسترسی دارد و دچار محدودیت دسترسی به رسانه خواهد شد .در این بین تنها مدیر سایت است که به تمامی فایل های آپلود شده دسترسی دارد.

تنظیمات افزونه WP Users Media

برای این کار به مسیر پیشخوان>>تنظیمات>>WP Users Media بروید.
توسط این صفحه شما می‌توانید نحوه دسترسی‌ها را مشخص کنید. در این بخش دو زبانه General و User roles را مشاهده می نمایید. برای تعیین دسترسی‌ها باید وارد تب User Roles شوید.

تنظیمات افزونه WP Users Media

قسمتی که در اینجا موجود است و شما به فعال کردنش نیاز دارید گزینه “Enable so Author Can Only View Their Own Attachments” است. اگر این بخش را فعال نمایید نویسنده تنها می‌تواند به آپلودهای خودش دسترسی داشته باشد.با اینکار امر ایجاد محدودیت رسانه به صورت کامل انجام شده است.


جهت مطالعه سایر مطالب به بلاگ مراجعه نمایید.

ادامه مطلب