بک لینک چیست

بازدید: 2093 بازدید

بک لینک چیست ؟

در واقع بک لینک یا لینک ورودی، به پیوندهایی اطلاق می‌شود که از سایر وبسایت ها به وب‌‌سایت شما داده می‌شوند. بک‌ لینک‌‌ها در بهبود رتبه‌بندی وب‌‌سایت‌ها تاثیر بسیار زیادی می گذارند. بک‌ لینک‌ها باید طبیعی باشند و از روش‌های سئو کلاه‌‌خاکستری نباید جهت ساخت بک‌لینک برای وب‌‌سایت استفاده شود. منظور از روش های سئو کلاه‌‌خاکستری خرید و فروش بک‌‌لینک است که توسط برخی افراد یا شرکت‌ها صورت می پذیرد.

از نظر گوگل ، هر بک لینک برای وبسایت شما نوعی رای اعتماد است

شرایط دریافت بک لینک طبق متد گوگل

سعی کنید بک‌‌لینک‌‌های بی ارزش استفاده نکنید!

بهتر است از وبسایت‌‌ها و شبکه‌‌هایی برای ایجاد بک‌ لینک استفاده کنید که ارزش دامنه و صفحات بالایی دارند.

در نظر داشته باشید در صورتی که بک‌‌لینک ها را با پرداخت هزینه انجام می‌‌دهید بهتر است از ریپرتاژ آگهی استفاده کنید و لینک دائمی بخرید .به این نکته توجه کنید اگر در ابتدای کار بک‌ لینک های زیادی خریداری کردید گوگل این را مشکوک به تقلب حساب می‌‌کند و این سوال مطرح می شود این سایت با 2 ماه فعالیت چطور 100 بک لینک از سایت‌های دیگر دارد؟ تا اینجا سئو کلاه‌‌خاکستری به حساب می آید و چنانچه این بک‌ لینک‌ های خریداری شده هم مثلا یک ماهه بود و بعد برداشته شوند سئو کلاه‌‌سیاه برای سایت شما ثبت می شود.

پس هرگز تلاش نکنید گوگل را دور بزنید و راه‌‌کارهای عادی را برای این کار استفاده کنید.

اهمیت چگونگی ساخت بک لینک

موتورهای گوگل بر چگونگی ساخت بک لینک بسیار حساس هستند.
در نتیجه فقط داشتن بک‌ لینک نمی‌‌تواند در بالا بردن رتبه وبسایت تاثیر بگذارد. برای مثال در صورتیکه وب‌‌سایت شما در زمینه کشاورزی فعالیت کند و از سایتی بک‌ لینک کسب کنید که در زمینه آموزش درسی فعالیت می‌‌کند، از نظر گوگل این بک‌ لینک اعتباری کمی دارد.پس به ارتباط محتوایی سایتی که بک لینک شما در آن قرار خواهد گرفت ، توجه داشته باشید.

معرفی روش های ساخت بک لینک

تا اینجا با اینکه بک لینک چیست آشنا شدیم و در ادامه با روش های ساخت آن اشنا می‌شویم:

ثبت بک لینک در دایرکتوری ها

چنانچه بتوانید لینک‌‌هایی با کیفیت بالا در دایرکتوری‌های شناخته شده ثبت کنید، می‌توانید به افزایش ترافیک و سئوی سایت خود کمک شایانی انجام دهید. شما می‌‌توانید در این وب‌‌سایت ها ثبت‌‌نام کرده و در آنجا به معرفی وب‌‌سایت خود، خدمات و محصولات بپردازید.تعدادی از این وب‌‌سایت‌‌ها رایگان بوده و برخی ممکن در ازای ثبت بک لینک هزینه دریافت نمایند.

بک لینک ماسب از نظر گوگل

گوگل تنها بک لینک‌ های طبیعی را به رسمیت می‌‌شناسد و برای طبیعی بودن نکات زیر را رعایت کنید :

  • از وبسایت‌هایی بک لینک بگیرید که زمینه کاری آن ها با حوزه کاری شما نزدیک است.
  • کلمات کلیدی که در توضیح لینک آورده می‌‌شوند باید مناسب باشند.
استفاده از وبلاگ ها

از ساده ترین و پرکاربردترین روش های ایجاد بک لینک می توان به نوشتن مطالب در بلاگ ها اشاره نمود.برای اینکار نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • از نام واقعی خود استفاده کنید تا به عنوان اسپم شناخته نشوید.
  • بهتر است تا ابتدا توضیح کوتاهی در پاسخ به مطلب وبلاگ بنویسید سپس لینک خود را در پایین توضیحات درج کنید تا شانس بیشتری در جذب بازدید کننده داشته باشید.
ساخت بک لینک در شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی  نقش بسیار کلیدی ای را در ارزش بک‌ لینک‌ها ایفا می نمایند. از نظر گوگل، شبکه‌های اجتماعی بیشترین امتیاز را نسبت به دیگر روش ها دارا هستند ضمنا نقش اساسی در برندسازی و معرفی برند شما به مخاطبین دارند. در این روش باید از پروفایل‌تان یک لینک به وب‌‌سایت خود بدهید و مطالب را به طور مرتب آپدیت و بروزرسانی کنید.


جهت مشاهده سایر مقالات به بلاگ مراجعه نمایید

ادامه مطلب