معرفی افزونه ساخت اینفوگرافیک

بازدید: 2011 بازدید

بیشترین حجم ورودی اطلاعات از دنیای پیرامون از طریق قوه بینایی صورت میگیرد و همین امر موجب شده تا تصاویر دوام بیشتری در ذهن انسان داشته باشند. از همیت رو ، ما قصد معرفی افزونه ساخت اینفوگرافیک داریم تا شما  با استفاده از آن بتوانید حجم بسیار بالایی از اطلاعات از قبیل عکس‌ها، نمودارها، نقشه‌ها و چارت‌ها که باعث پیچیدگی و سردرگمی مخاطبان می‌شود را به‌صورت شماتیک و تصویر به نمایش درآورید ، جوریکه برای کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن قابل‌درک و فهم باشد و جذابیت خاصی به آن ببخشد.

امروزه این نوع ارائه مطالب و محتوا محبوبیت خاصی در بین مردم پیداکرده است. همچنین این حجم درخواست کاربران باعث شده که روزنامه‌نگاران، صاحبان مشاغل و … که می‌خواهند آمار ارائه دهند از این روش استفاده نمایند. به‌این‌ترتیب می‌توانند محبوبیت بیشتری در بین کاربران خود به‌دست آورند.

اینفوگرافیک چیست؟

واژه اینفوگرافیک ترکیبی از دو کلمه اطلاعات (Information) و تصویر (Graphic) است.

اختصارا به آن اینفوگرافی (Infographic) گفته می‌شود. به بیان ساده اینفوگرافیک را می‌توان این‌طور تعریف کرد؛ ارائه آمار و اطلاعات از طریق تصاویر که به سبب آن قدرت درک، تجزیه و تحلیل مطالب ساده و راحت می‌شود. اینفوگرافیک یک ابزار قوی برای درک مطالب و موضوعاتی است که نمی‌توان آن را منتقل کرد. همچنین قدرت درک و یادگیری مسائل پیچیده و گسترده‌ای را مقدر میسازد که در شرایط واقعی به سادگی امکان پرداختن به آن‌ها ممکن نیست.

انواع اینفوگرافیک ها

با توجه به سبک مختلف اطلاعات و طریقه های متفاوت انتقال آن ، اینفوگرافیک ها دسته بندی های مختلفی دارند که برخی از آن ها را نام می بریم:

اینفوگرافیک مقایسه‌ای

  • اینفوگرافیک آماری
  • اینفوگرافیک آموزشی
  • اینفوگرافیک سلسله مراتبی
  • اینفوگرافیک اطلاع‌رسانی
  • و …

معرفی افزونه ساخت اینفوگرافیک

افزونه وردپرسی Infogram را انتخاب کرده و مانند سایر افزونه‌ها اقدام به نصب و فعال‌سازی آن نمایید.

افزونه اینفوگرافی

 

پس از نصب و فعال‌سازی افزونه، در بخش تنظیمات یک تب جدید بانام Infogram Setting اضافه می‌شود.

اینفوگرافیک
جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک کنید

 

همان گونه که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید برای فعال شدن افزونه نیاز به API دارد. آن را می‌توان از داشبورد یا پروفایل کاربری خود در سایت Infogram.com در این قسمت جایگذاری کنید؛ که این وهله بسیار راحت و آسان می‌باشد. پس از جایگذاری بر روی ذخیره تغییرات کلیک نمایید تا پیغام زیر فعال شود و افزونه شما فعال گردد.

افزونه اینفوگرافیک

پس از مرحله فعال‌سازی افزونه Infogram در بالای ویرایشگر کلاسیک یک تب جدید به نام Add Infogram اضافه خواهد شد.

فعال سازی افزونه infogram

با کلیک روی Add Infogram می‌توانید به اینفوگرافیک هایی که قبلا در سایت ایجاد شده دسترسی داشته و مطابق با شکل در متن اضافه نمایید.

افزونه اینفوگرافیک

 


جهت مشاهده سایر مقالات به بخش بلاگ رجوع کنید

ادامه مطلب