آموزش ریسپانسیو کردن ویدیو پلیر وردپرس

بازدید: 2886 بازدید

احتمالا این مشکل برای شما هم پیش آمده است که بعد از ریسپانسیو کردن قالب وب سایت وردپرسی خود، ویدیویی را در سایت آپلود کرده اما در هنگام نمایش آن در نسخه موبایل و تبلت دچار مشکل شده اید. با توجه به این که گوشی های موبایل برای هرکابر در مقایسه با کامپیوتر های شخصی بسیار پرکاربرد تر و در دسترس هستند، از این رو می‌توان گفت نحوه نمایش وب سایت در موبایل نسبت به کامپیوتر و لپ تاپ ارجحیت دارد و درصد زیادی از مخاطبان و کاربران از طریق گوشی های هوشمند با شما ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین با ما باشید تا آموزش ریسپانسیو کردن ویدیو پلیر وردپرس را بدون نصب هیچ افزونه و تنها با چند خط کدنویسی کوتاه و ساده فرا گیرید تا با ریسپانسیو کردن سایت خود رضایت کاربران را بدست آورده و از این طریق در جهت بهبود سئو وب سایت خود گامی بلند بردارید.

تعریف واژه ریسپانسیو

ریسپانسیو ( Responsive ) به معنای بهینه‌سازی سایت برای نمایش کامل در موبایل و تبلت می‌باشد.

با طراحی ریسپانسیو شده، کاربران و مخاطبان شما، وب سایت شما همچنین تصاویر و ویدیوهایی که در سایت آپلود می‌کنید را در ابعاد متناسب با گوشی و یا تبلت خود به همان تناسب نمایش در کامپیوتر خواهند دید. لذا کاربران به وسیه تلفن همراه می‌توانند به راحتی به وب سایت شما دسترسی یافته و از این طریق میزان رضایت آن ها افزایش یابد.

آموزش ریسپانسیو کردن ویدیو پلیر وردپرس

مشکل ریسپانسیو نبودن ویدیو پلیر وردپرس

اگر در زمان طراحی وب سایت فقط به ریسپانسیو کامپیوتر و یا لپ تاپ توجه کنیم، تقریبا می‌توان گفت بخش اعظمی از مخاطبان خود را از دست خواهیم داد. ریسپانسیو نبودن قالب وب سایت و تصاویر و ویدیو ها به معنی منعطف نبودن سایت تلقی می‌شود و همانطور که در قسمت بالا نیز توضیح دادیم، گوشی های موبایل و تبلت ها وسیله های در دسترس تری در مقایسه با کامپیوترها هستند و اغلب مخاطبان ما از طریق گوشی های هوشمند با ما و وب سایت ما ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین یک وب سایت باید همواره با نیاز کاربران و تکنولوژی های روز تطابق داده شوند و از این طریق همواره همراه کاربران خود باشید.

آموزش ریسپانسیو کردن ویدیو پلیر وردپرس

ابتدا بهتر است قبل از هر اقدامی از سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید.
سپس برای ریسپانسیو کردن ویدیو پلیر کافی است کد زیر را در Style.css قالب سایت وردپرسی خود اضافه کنید:

.post iframe ,.wp-video,
.mejs-container, .mejs-embed, .mejs-embed body, .mejs-container .mejs-controls {
max-width: 100% !important;
}

امیدوارم که آموزش ریسپانسیو کردن ویدیو پلیر وردپرس برای شما مفید بوده باشد.


برای مطالعه سایر مطالب به بلاگ مراجعه نمائید.

ادامه مطلب