مسدود کردن آی پی در وردپرس

بازدید: 2505 بازدید

مسدود کردن آی پی ها در وردپرس از روش هایی به شمار می رود که از طریق آن این امکان وجود دارد تا از ورود اسپمر ها و هکر ها به وبسایت خود پیشگیری کنید. در این بخش از مقالات وبسایت توسعه دهندگان وردپرس ، با آموزشی در خدمت شما عزیزان هستیم تا به سادگی به مسدود سازی آی پی ها در وردپرس بپردازید، در ادامه بخشی برای شناسایی آی پی های مشکوک نیز برایتان آماده کرده ایم.

آدرس آی پی چیست ؟

پیش از انجام فرآیند مسدود کردن آی پی ، باید آی پی ها را بشناسیم.
اگر اینترنت را مثل دنیای واقعی فرض کنید ، آی پی در واقع آدرس کشور ، خیابان و خانه محصوب می شود.ساختار آی پی ها از 4 گروه عدد بین 0 تا 255 تشکیل میشود که با نقطه از هم جدا می شوند.

185.3.12.120

همه کاربران وبسایت شما  آدرس آی پی منحصر به فرد خود را دارند.
این آی پی ها در گزارشات دسترسی وبسایت شما قابل روئیت هستند. این به آن معنی است که شما میتوانید تمام آدرس های آی پی بازدید کنندگان سایت خود را ببینید و درصورت لزوم به مسدود کردن آی پی مورد نظرتان بپردازید.

علت و زمان مسدود کردن آی پی ها

مسدود کردن آی پی های مشکوکی که در وبسایت مشاهده میکنید امری مهم است.
اینکار یکی از عوامل تاثیرگذار در پیشگیری از ورود افراد ناخواسته به سایت شما می باشد، با به کارگیری این شیوه میتوان خیلی ساده و راحت از بروز اسپم ها، حملات هکر ها، و حملات DDOS در سایت خود پیشگیری کنید. چنانچه ردی ازین موارد مشکوک در سایت خود دیده اید ، همین حالا دست به کار شوید!

روش تشخیص و مسدود کردن آی پی های مشکوک

برای مشاهده آی پی افراد در وردپرس کافیست وارد بخش دیدگاه ها شوید.

بلاک-کردن-آی-پی-در-وردپرس

 

چنانچه در شرایطی باشید که وبسایت شما مورد حمله DDOS قرار گرفته باشد ، باید  آدرس های آی پی را  در گزارشات سرور خود پیگیری نمایید. جهت انجام این کار می بایست به بخش  داشبورد Cpanel هاست خود وارد شوید شوید. در بخش Logs  بر روی گزینه Raw Access Logs کلیک کنید.

مسدود-کردن-ip-در-وردپرس

 

در صصفحه ای که به آن هدایت می‌شوید ، گزارش های آی پی های سرور قابل دانلود است.

چگونه-آی-پی-ها-را-مسدود-کنیم

 

فایل دانلود شده را از حالت زیپ خارج نمایید.
این فایل شامل تمامی درخواست هایی است که به سرور ارسال شده است .می توانید فایل را با یک نرم افزار نظیر نوت پد مشاهده نمایید.در ابتدای هر خط آدرس آی پی فرد درخواست دهنده نمایش داده می شود.

روش-بلاک-کردن-آی-پی

 

حال باید به بررسی آی پی های مشکوک بپردازید.
باید مطمئن شوید که آی پی خودتان یا موتور های جستجو را مسدود نکرده باشید.در ادامه وقت خود را صرف پیدا کردن آی پی هایی نمایید که بیشترین درخواست را برای شما ارسال کرده اند چرا که این کار فقط توسط هکرها و اسپمر ها صورت می پذیرد.
پس از آن این آی پی ها را در یک فایل جداگانه ذخیره نمایید.

مسدود کردن آی پی از طریق وردپرس

ابتدا از پیشخوان به تنظیمات»گفت و گو ها»سیاه‌نامه‌ی دیدگاه‌ها بروید.

مسدود-سازی-آی-پی

 

آدرس آی پی هایی که در این بخش وارد نمایید می توانند وارد وبسایت شده و آن را مشاهده کنند ولی در هنگام ثبت دیدگاه با خطا مواجه خواهند شد.
کافیست آدرس آی پی مورد نظر را در هر خط وارد نموده و تنظیمات را ذخیره کنید.

مسدود کردن آی پی ها با استفاده از cpanel

در روش قبل فقط امکان جلوگیری از اسپمر ها را داشتید ، ولی با این روش از هکر ها و حملات DDOS نیز پیگیری می کنید چرا که وبسایت شما برای آنان به نمایش در نخواهد آمد.وارد مدیریت cpanel شوید و با اسکرول به بخش security بروید.
در این بخش گزینه IP Address Deny Manager را انتخاب نمایید.

بلاک-آی-پی-در-سی-پنل

 

در این بخش می توانید تمام آدرس های مد نظر را وارد نمایید و بر روی Add کلیک نمایید.

بلاک-ip-در-cpanel

پس از مسدود کردن آی پی ها ، می توانید از همین قسمت ، آن ها را آزاد کنید.

اتوماتیک کردن عملیات مسدود سازی

برای جلوگیری از حملات پیشرفته به یک فایروال قوی نیاز دارید.
می توانید با استفاده از افزونه Sucuri سایت خود را از خطرات دور نگه دارید.به این صورت که تمام ترافیک سایت شما ابتدا توسط این افزونه بررسیشده و فرآیند مسدود کردن آی پی های مشکوک به صورت خودکار انجام می شود.


جهت مطالعه سایر مطالب به بلاگ مراجعه نمایید.

ادامه مطلب