پیش از آغاز مقاله و توضیح راجع به این که سئو خارجی ( off page seo ) چیست ، باید به این نکته اساسی توجه کنید که گوگل سعی دارد تا مخاطبان خود را به سمت بهترین و کاربردی ترین نتایج ممکن هدایت نماید.حال سوال اینجاست که ملاک های تشخیص این نتایج و رتبه بندی آن ها چیست و این کار چطور صورت می پذیرد؟
قطعا بخشی از این اتفاق مربوط به داخل وبسایت شماست.
اما از طرفی گوگل دقیقا مانند یک انسان درباره سایت شما تحقیق میکند تا ببیند بین دیگر سایت ها و دنیای اینترنت چقدر اعتبار دارید.
سئو خارجی چیست ؟
به بیان ساده مجموعه کارهایی که برای بهبود نتیجه سرچ ، در خارج از سایت انجام میدهیم.
وظیفه سئو خارجی ، نشان دادن این است که سایر سایت ها اعتبار شما را تایید کرده اند.
احتمالا توجه به تصویر فوق راهنمای شما در تفاوت درک سئو داخلی و خارجی خواهد بود.
اهمیت سئو خارجی
گوگل برای اعتبار سنجی حدود 200 فاکتور در نظر میگیرد.
با توجه به همین 200 فاکتور گوناگون است که سایت ها رتبه بندی شده و جایگاه نمایش آن ها در صفحه جستجو مشخص خواهد شد.جالب است بدانید که حدود 50 درصد این فاکتور ها از موارد مربوط به سئو خارجی هستند.این موتور جستجو در کتابچه خود وجه ویژهای به تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابل اعتماد بودن (Trustworthiness) سایتها دارد.
ترفند ها
در این بخش اصلی ترین ترفند های سئو خارجی ( off page seo ) را نام می بریم :
- بکلینکسازی
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- فعالیت مفید و موثر در شبکههای اجتماعی
کلیه امور مربوط به سئو خارجی را می توان برای جلوگیری از سردرگمی به سه بخش فوق تقسیم نمود.
جایگاه لینک هایی که در سایت های دیگر قرار می گیرند بسیار مهم است ، قطعا لینک هایی که داخل محتوا قرار میگیرند تاثیر گذار تر از لین هایی هستند که در اطراف سایت قرار می گیرند.ضمن اینکه این لینک ها باید حتما نوفالو باشند.
جهت مطالعه سایر مطالب به بلاگ مراجعه نمایید.