باز شدن سایت با آیپی خاص

بازدید: 2432 بازدید

باز شدن سایت فقط با آیپی خاص و یا محدود کردن رنج آیپی در htaccess 

ممکن است شما یک طراح سایت باشید که بخواهید آنلاین و بدون مشاهده سایت توسط بازدیدکنندگان در مسیر اصلی دامنه سایت یا برگه های دیگر ،تغییراتی را اعمال کنید و یا به هر صورت نخواهید دیگران تغییرات یا به صورت کلی سایت شما را ببینند. باز شدن سایت با آیپی خاص یکی از راه حل هایی است که ممکن است به ذهنتان خطور کند.

در این مواقع میتوانید به راحتی سایت خود را برای ip (های) مورد نظر خود فعال و برای دیگر آیپی ها غیرفعال و غیرقابل مشاهده کنید.

در جهت انجام این مورد و اینکه سایت فقط با ip خودتان یا همکارانتان قابل مشاهده باشد کد زیر را در ابتدای فایل htaccess قرار دهید:

Require ip xx.xx.xx.xx
Require ip yy.yy.yy.yy

بجای xx.xx.xx.xx و yy.yy.yy.yy  آدرس آیپی های مورد نظر خود را قرار دهید.

در مثال فوق ما دسترسی به سایت را برای 2 عدد آیپی فرضی ایجاد کرده ایم و شما اگر 1 آیپی داینامیک یا استاتیک دارید میتوانید فقط 1 مورد را بنویسید و ذخیره کنید.

آدرس آیپی سیستم خود را میتوانید از طریق جستجو متن  what is my ip  در گوگل دریافت کنید.

شما میتوانید به هر تعداد آیپی را در فایل htaccess قرار دهید (۱ تا بینهایت) البته بهتر است تعداد محدود باشد تا تداخل احتمالی پیش نیاید.

همچنین شما میتوانید به جای آدرس کامل آیپی خود، بخشی از آیپی را هم وارد کنید. مثلا اگر ۱۹۲٫۱۶۸٫۱ را وارد کنید همه آیپی ها در رنج ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ تا ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲۵۵ را شامل میشود و برای این رنج سایت قابل مشاهده می باشد.

اگر فایل htaccess را پیدا نکردید و قابل مشاهده نبود این آموزش را ببینید: نمایش فایل های مخفی و htaccess در سی پنل

همچنین بعد از بررسی اگر متوجه شدید که فایل htaccess اصلاً وجود ندارد می توانید خوتان  آن را ایجاد کنید (یک فایل با نام نقطه htaccess بسازید):

.htaccess

پس از قرار دادن کد ذکر شده به همراه آیپی در فایل htaccess سایت تنها برای کاربرانی که با آیپی مشخص شده به سایت وارد شده اند قابل مشاهده خواهد بود و دیگر کاربران خطای ۴۰۳ را دریافت خواهند کرد.

البته قابل ذکر است آموزش فوق ممکن است بر روی برخی هاست ها نتیجه مثبتی ندهد و تغییرات اعمال نشود ولی بر روی بیشتر سرورهای معتبر ایرانی تست و انجام شده است.

مطالب پیشنهادی دیگر جهت کار با  htaccess و آی پی : کار با htaccess در وردپرس و  مسدود کردن آی پی در وردپرس

ادامه مطلب