میکروکپی چیست؟
یکی از سریعترین راهها برای بهبود رابط کاربری، یک میکروکپی خوب است. در واقع منظور همان متنهای کوتاه روی وبسایت، محصول یا اپلیکیشن است که به کاربران میگوید که چه کاری انجامدهند یا به آنها راهحلی برای حل مشکلاتشان میدهد و.. .
در ادامه میخواهیم 7 نکته کاربردی برای داشتن میکروکپی بهتر را برای شما نام ببریم و توضیح دهیم. سعی کنید به این نکات توجه کنید و میکروکپیهای خود را مورد بررسی قراردهید:
1. از ضمایر شخصی استفاده کنید.
سعی کنید خواننده را مخاطب قراردهید. یعنی از کلمه شما استفاده کنید. وقتی مستقیم با آنها صحبت میکنید، مردم توجه بیشتری نشان میدهند.
2. برای نوشتن میکروکپی خوب با فعل شروع کنید.
بهتر است جمله شما با فعل شروع شود. در واقع شروع با فعل مستقیمتر و جذابتر است.
3. از کنجکاوی احتمالی کاربر جلوگیری کنید.
قبل از اینکه کاربر در مورد انگیزههای شما کنجکاو شود، این اقدامات را انجامدهید. شفاف باشید، مطمئن شوید که آنها میدانند که چه کاری و چرا انجاممیدهند.
4. از لحن دوستانه استفاده کنید.
سعی کنید یک مکالمه دوستانه بنویسید. از کلمات آشنا و ساده با لحنی دوستانه و آرام استفاده کنید.
5. میکروکپی خود را ساده بنویسید.
در بیشتر مواقع، ساده بودن جملات باعث حس دوستانه بین سایت شما و کاربر میشود. پس سعی کنید جملات خود را ساده و غیرتخصصی بنویسید.
6. در یک میکروکپی خوب باید پیامهای خطا ساده باشند.
از کلمات منفی، تهدیدآمیز یا بیش از حد فنی خودداری کنید. دوستانه باشید، برای توضیح آنچه در حال رخدادن است وقت بگذارید و مشکل را به صورت ساده توضیح دهید.
7. مکرر بنویسید.
ما کد را به صورت تکراری مینویسیم. احتمالاً اولینبار همه چیز کامل نخواهد بود. پس تست کنید، اصلاح کنید و دوباره ارسال کنید.
جمعبندی
به طور خلاصه شما باید با نوشتن یک میکروکپی خوب برای کاربر یک حس دوستانه ایجاد کنید. و همینطور باید ساده و مفهومی باشد. سعی کنید کاربر را مخاطب قراردهید، این مهمترین چیزی است که در این مطلب یاد گرفتید. با مخاطب قراردادن کاربر او به شما بیشتر توجه میکند. میکروکپی مبحث مهمی در رابط کاربری است پس به سادگی از آن نگذرید.
اگر به این مقاله علاقهمند بودید آموزش تکنیک های سئو محتوا را از دست ندهید.