نصب ssl روی وردپرس

بازدید: 2232 بازدید

از آموزش‌هایی که کاربران پس‌از خریداری و نصب پروتکل امن SSL  به‌دنبال آن هستند ، نصب ssl روی وردپرس می‌باشد.
پس از نصب و فعال سازی ssl ، آدرس سایت با https:// نمایش داده خواهد شد و داده های کاربران به صورت کدگذاری شده و غیر قابل شنود رد و بدل خواهد شد.در این بخش فعال کردن ssl در هاست و سپس در وردرس به همراه برطرف کردن خطاهای احتمالی را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش نصب ssl روی وردپرس

برای اینکار لازمه تا این پروتکل را خریداری کرده و بر روی هاست خود نصب نمایید.
می توانید از پشتیبانی هاست خود هم این درخواست را داشته باشید.حال برای اطمینان از فعال بودن این ویژگی ، به جای http:// از پیشوند https:// برای وارد کردن آدرس سایت استفاده کنید.اگر سایت به درستی لود شد ، نصب ssl به درستی انجام شده و باید به انجام تغییرات مربوطه در وردپرس بپردازید.
این کار را با فایل .htaccess شروع می کنیم.

ویرایش فایل htaccess.

با اینکار می توانیم مشخص کنیم اگر کاربران طبق روال عادی به آدرس قدیمی وارد شدند ، به طور خودکار به آدرس جدید هدایت شوند.در گام اول به هاست وارد شده و به پوشه File Manager بروید و ویرایش فایل htaccess. را باز کنید.حال کافیست تا کدهای زیر را به ابتدای این فایل اضافه کرده و آن را ذخیره نمایید.

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteCond %{HTTPS} !=on
RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]
</IfModule>

 برای انجام صحیح فرآیند نصب ssl روی وردپرس ، این کدها را قبل از قسمت # BEGIN WordPress قرار دهید.

نکته : بهتر است قبل از تست کردن ، کش مرورگر خود را پاک کنید.

حال آدرس سایت را به صورت عادی وارد نمایید و چک کنید که با https:// نمایش داده شود.

ویرایش آدرس های وردپرس

در ادامه روند نصب ssl و پس از ویرایش فایل htaccess وارد پیشخوان وردپرس شده و به مسیر تنظیمات> همگانی رجوع نمایید.همان طور که در تصویر زیر می بینید باید در دو قسمت نشانی وردپرس و نشانی سایت ، http:// را به https:// تغییر دهید و روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

نصب-ssl

 

اضافه کردن HTTPS به بخش ورود و مدیریت وردپرس

برای انکار کافیست تا وارد هاست شده و  روی روت یا همان public-html ویرایش wp-config.php را باز کنید.بالای خط /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ ، ;n cdv vh ، کد زیر را کپی کنید.

define(‘FORCE_SSL_LOGIN’, true);
define(‘FORCE_SSL_ADMIN’, true);

با انجام این کار ، تمام صفحات سایت شامل صفحات مدیریت و صفحاتی که کاربران آن ها را مشاهده می کنند به صورت https:// دیده خواهند شد و نصب sll به پایان خواهد رسید.


جهت مشاهده سایر مطالب لطفا به بلاگ مراجعه نمایید.

ادامه مطلب