قابلیت های افزونه yoast seo وردپرس

بازدید: 1903 بازدید

در مطالب پیشین آموزش نصب افزونه سئو yoast را به صورت گام به گام ارائه دادیم و در این قسمت قابلیت های افزونه yoast seo وردپرس را باهم بررسی خواهیم.پس از انجام فرآیند پیکربندی سریع ، نوبت به فعال کردن قابلیت های پیشرفته این افزونه می رسد.در همین راستا به پیشخوان و قسمت سئو مراجعه کنید و  در بخش پیشرفته برگه اونو رو حالت فعال قرار دهید.

ویژگی-های-yoast

 

پیشخوان افزونه yoast seo

در این بخش  پیشنهادات و خطاهایی که در سئو سایت شما هست را مشاهده و نسبت به اصلاح آنها اقدام‌کنید.

افزونه yoast seo

 

شمارنده پیوند متن در افزونه yoast seo

با زدن تعداد پیوندها در متن شما شمار لینک‌هایی که در هر نوشته به کار رفته را می‌توانید ببینید.
فعال سازی این قابلیت به شما این امکان را میده تا در صفحه نوشته‌ها در وردپرس تعداد لینکی که در هر نوشته به صورت داخلی و خارجی وارد شده است را مشاهده کنید. پس از کلیک بر این گزینه و گذشت چند ثانیه افزونه فعال خواهد شد.

شمارنده پیوند متن در yoast seo

 

با رفتن به قسمت امکانات این امکان فراهم است تا قابلیت‌های چک کردن نوشته از نظر خوانایی سئو وردپرس، تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی که برای نوشته انتخاب می‌کنید، تنظیمات پیشرفته برگه که شامل متاها، اجتماعی و… هستند و اونها را فعال کردیم را ببینید و بر آن ها نظارت کنید.
بهتر است از امکانات استفاده نمایید مگر اینکه افزونه جایگزین داشته باشید.

آموزش کار با افزونه yoast

 

در تب امنیت اگر به نویسنده‌های وبسایت خود مطمئن نیستید قابلیت تعیین ایندکس نوشته در موتورهای جستجو را غیرفعال نمایید تا فقط خودتان به آن دسترسی داشته باشید. این قابلیت برایتان این امکان را فراهم می سازد تا اگر قصد دارید نوشته و یا برگه‌ای توسط موتورهای جستجو ایندکس نشود را در صفحه ادیت هر برگه یا نوشته مشخص نمایید.

عناوین و متا ها در افزونه افزونه yoast seo

در تب عمومی ، شما قدر هستید تا عناوین مربوط به وبسایت رو کنترل کرده و تعیین نمایید که نمایش عنوان برای بخش های متفاوت نظیر نوشته ها ، محصولات ، برگه ها و … به چه صورت باشد.

عناوین و متا ها در افزونه افزونه yoast seo

 

در ادامه و در تب صفحه خانه میتوان نمایش عنوان و متای آدرس اصلی سایت را شخصی سازی کرد.

تغییر نام و متای سایت

 

تنظیمات مربوط به طبقه بندی در افزونه سئو وردپرس

در بخش طبقه بندی ها می توانید مشخص کنید تا yoast روی هریک از بخش انواع نوشته ها ، محصولات و … فعال باشد یا خیر و ایندکس شدن این مطالب را مدیریت نمایید.

آموزش کار با yoast seo

 

کار با تب بایگانی ها در افزونه یواست سئو

می توانید برای جلوگیری از نمایش محتوای تکراری این بخش را غیر فعال کنید.توضیحات تکمیلی را می توانید درون تصویر زیر مطالعه نمایید.

طرز کار با افزونه یاست

 

در بخش صفحات خاص می توانید صفحات 404 و جستجو در وردپرس را شخصی سازی کنید.

کار با بخش اجتماعی پلاگین سئو وردپرس

اینجا می توانید آدرس صفحات اجتماعی گوناگون خود را وارد کنید و تنظیمات دلخواهتان را اعمال نمایید.

پلاگین yoast seo

 

پس از مطالعه قابلیت های افزونه yoast seo وردپرس در صورتی که هنوز این افزونه کاربردی را نصب نکرده اید همین حالا با کلیک بر اینجا آن را دانلود نمایید.


جهت مطالعه سایر مطالب به بلاگ مراجعه نمایید.

ادامه مطلب