ساخت سایت مپ برای وردپرس

بازدید: 2988 بازدید

ساخت سایت مپ برای وردپرس با افزونه XML

ساخت سایت مپ برای وردپرس یکی از روش هایی است که با کمک آن میتوانید سرعت ایندکس سایت خود را افزایش دهید.افزونه Google XML Sitemaps یکی از محبوب ترین روش ها برای ساخت سایت مپ است ، که امروزه بیشتره طراحان از آن استفاده میکنند.بعد از اینکه موتورهای جستجو هر بار در سایت شما خزش میکنند ، تمام لینک های داخل آن را بررسی و اگر تغییری در آن به وجود آمده باشد آن را دوباره ایندکس میکنند.
اما اگر لینکی در صفحه قرار داده باشید که به هیچ صفحه ای متصل نباشد باعث میشود موتور جستجو آن را نمایش ندهد. صفحات وردپرس از نمونه های این موضوع هستند که اگر در منو یا نوشته معرفی نشوند ایندکس نمیشوند .در نتیجه باید این لینک هارا در مسیر نقشه سایت معرفی کنیم تا نمایش داده شود.

 

آنچه در این مقاله میخوانید:

 

سایت مپ چیست؟

سایت مپ یا همان نقشه سایت شامل یکسری آدرس اینترنتی است که بعد از اینکه هر صفحه ای در سایت شما منتشر شد لینک آن در صفحه ظاهر میشود . همچنین بعد از آن با معرفی این آدرس ها به گوگل سرعت لود ایندکس صفحه هات سایت خود را بالاتر ببرید.

بعد از اینکه شما نقشه  ی سایت خود را به گوگل معرفی کردید ، گوگل در هر بار بررسی سایت شما ابتدا به سراغ سایت مپ شما میرود که تمام لینک های سایت هم در آن وجود دارد. پس اگر در سایت وردپرسی شما اگر صفحه ای منتشر شده باشد اما لینک نداشته باشد موتور های گوگل از طریق سایت مپ آن را ایندکس میکنند.پس ساخت سایت مپ برای وردپرس یکی از کار های مهمی است که باید آن را جدی بگیرید.

روش ساخت سایت مپ برای وردپرس

برای درک بیشتر موضوع سایت مپ میتوانید مقاله ی اختصاصی سایت مپ چیست ؟ را مطالعه کنید.

روش ساخت سایت مپ برای وردپرس

برای ساخت سایت مپ برای وردپرس روش های مختلفی وجود دارد . اما بهترین روش استفاده از افزونه Google XML Sitemaps است .با این افزونه میتوانید نقشه ی سایت خود را در وردپرس بسازید.

این پلاگین محبوبیت زیادی بین طراحان سایت دارد که معمولا برای ساخت سایت مپ برای وردپرس از آن استفاده میکنند.به طوری که تا به امروز بیشتر از 2 میلیون نصب داشته است .همچنین توانسته  امتیاز 4/9 را به دست بیاورد.

برای اینکه از این افزونه استفاده کنید ابتدا باید آن را نصب و سپس در وردپرس خود فعال کنید.میتوانید از مقاله ی آموزش نصب افزونه وردپرس کمک بگیرید.

آموزش ساخت سایت مپ با افزونه Google XML Sitemaps

بعد از اینکه پلاگین را در فعال کردید در پیشخوان وردپرس شما منویی به نام XML-Sitemap اضافه میشود.برای انجام تنظیمات و ساخت سایت مپ برای وردپرس روی آن کلیک کنید.

تنظیمات پلاگین Google XML Sitemaps:

روش ساخت سایت مپ برای وردپرس با افزونهxml
جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک کنید.

 

Notify Google about updates of your Blog:

اگر این گزینه را فعال کنید بعد از اینکه هربار نوشته ی جدید در سایت منتشر کنید یک پیام برای موتور جستجوی گوگل میفرستد تا به آن صفحه جدید را اطلاع دهد.

Notify Bing (formerly MSN Live Search) about updates of your Blog:

اگر این گزینه را فعال کنید بعد از اینکه هربار نوشته ی جدید در سایت منتشر کنید یک پیام برای موتور جستجوی بینگ میفرستد تا به آن صفحه جدید را اطلاع دهد.

Add sitemap URL to the virtual robots.txt file:

این گزینه آدرس سایت مپ شما را در فایل robots.txt وردپرس اضافه میکند.با این کار از موتور جستجو میخواهید تا نقشه سایت شما را بررسی کند.

Try to increase the memory limit to:

با فعال کردن این بخش باعث زیاد شدن محدودیت حافظه ی پلاگین ها در وردپرس میشوید.

Try to increase the execution time limit to:

با فعال مردن این بخش ه میتوانید باعث افزایش تغییر زمان اجرای پلاگین های وردپرس خود شوید.

Try to automatically compress the sitemap:

اگر میخواهید حجم نقشه ی سایت خود را کاهش دهید این گزینه را انتخاب و سایت مپ سایت خود را فشرده کنید.

Override the base URL of the sitemap:

در صورتی که وردپرس سایت خود را روی یک دایرکتوری دیگه ای نصب کردید باید آدرس سایت اصلی را در این قسمت وارد کنید.بعد از آن تغییرات جدید را به فایل htaccess اضافه کنید.

افزودن بلاگ  به سایت مپ

روش ساخت سایت مپ برای وردپرس با افزونهxml

در این قسمت در صورتی که برای سایت خودتان از وبلاگ استفاده کردید و اگر برای این کار یک وردپرس دیگر هم نصب کرده باشید میتوانید آدرس آن را در این قسمت وارد و وبلاگ را به سایت مپ  اضافه کنید.توجه کنید در ساخت سایت مپ برای وردپرس باید تمام این مراحل را به درستی انجام دهید.

تنظیمات ارزش گذاری مطلب

آموزش ساخت سایت مپ  با افزونه Google XML Sitemaps

Do not use automatic priority calculation:

با انتخاب این گزینه مشخص میکنید که تمام مطالبی که در سایت وجود دارند ارزش یکسانی دارند.

 اگر این گزینه را انتخاب کردید، دیگر نباید تنظیمات مربوط به قسمت Priorities را ویرایش و شخصی سازی کنید.

Comment Count:ّ

با انتخاب این گزینه مشخص میکنید که ارزش مطالب سایت شما با توجه به تعداد کامنت ها ارزیابی شود.

تنظیم بخش های مختلف سایت مپ

از قسمت باید مشخص کنید که در محتوای سایت مپ شما چه بخش هایی وجود داشته باشد. این بخش ها میتواند شامل نوشته ، برگه ، صفحه اصلی و هر چیزی که نیاز دارید باشد فقط باید تیک آن را بزنید .

انتخاب قسمت هایی که نباید در سایت مپ باشند

آموزش ساخت سایت مپ  با افزونه Google XML Sitemaps

اگر میخواهید صفحه یا هرچیزی در سایت شما در قسمت سایت مپ سایت دیده نشود آن را در این قسمت باید انتختب کنید.میتوانید دسته بندی ها را از قسمت Categories انتخاب کنید.

از قسمت اول یعنی Categories میتونید دسته‌بندی‌هایی که میخواین در نقشه ی سایت نباشد را تعیین کنید و از قسمت بعد هم می تونید نوشته‌ها و برگه‌ها را بر اساس آی‌دی تعیین کنید.

این تنظیمات را باید حتما انجام دهید زیرا از تنظیمات مهم در ساخت سایت مپ هستند .با انجام آن ها در این مرحله سایت حرفه تری ساخته اید و سرعت لود ایندکس سایت را بالا برده اید.

همچنین برای بالا بردن سرعت لود سایت میتوانید مقاله ی افزایش سرعت بالا آمدن سایت را مطالعه کنید.

ادامه مطلب