برطرف کردن مشکل کند بودن وردپرس

بازدید: 2720 بازدید

بین سئو یک وب سایت و سرعت آن و همچنین بازدیدکنندگان سایت رابطه مستقیمی وجود دارد. در این مقاله به بیان راهکارهایی جهت افزایش سرعت سایت و برطرف کردن مشکل کند بودن وردپرس پرداخته و به شما کمک خواهیم کرد تا علاه بر موتورهای جستجوگر، تجربه خوب و مثبت بازدیدکنندگان سایت خود را نیز بدست آورید.

از طریق افزایش سرعت سایت خود می‌توانید در گوگل نیز رتبه خوبی کسب کنید.

برطرف کردن مشکل کند بودن وردپرس

سرعت یک وب سایت در دید تجربه کاربری اهمیت بالایی دارد.

به بیان ساده اگر سرعت لود سایتی بیشتر از ۳ ثانیه باشد، کاربران آن سایت را ترک کرده و به سایت دیگری مراجعه می‌کنند و با این امر مخاطبان سایت خود را از دست خواهید داد. اما در مقابل اگر سرعت لود سایت شما بالا باشد تجربه کاربری خوبی را فراهم کرده و در نتیجه نرخ ماندگاری کاربر در سایت خود را افزایش خواهید داد.  با رعایت چند نکته اصولی می‌توانید رنکینگ سایت خود را افزایش داده و در سئو و همچنین جذب کاربران به موفقیت های بیشتری دست یابید.

برای آشنایی با این راهکارها جهت حل مشکل کند بودن وردپرس با ما باشید.

برطرف کردن مشکل کند بودن سرعت سایت با کاهش تبلیغات

این نکته را فراموش نکنید که تبلیغات فراوان، برای هر سایتی ضررهای بسیاری به همراه دارد.

همانطور که میدانید اجرا شدن تبلیغات پاب آپ مستلزم کدهایی هستند و و خواندن این کدها در سایت نیاز به زمان دارد، هرچه تعداد تبلیغات افزایش یابد کدهای اجرایی نیز بیشتر می‌شوند. به همین دلیل وجود بیش از حد تبلیغات و متعاقبا کدهای تبلیغاتی، سرعت لود سایت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. در ابتدای مطلب نیز توضیح دادیم که اگر سرعت لود سایتی بالا باشد کاربران از سایت شما خارج می‌شوند. پس وجود تبلیغات بسیار در سایت باعث افزایش سرعت لود سایت شده و Bounce Rate یا همان نرخ پرش سایت نیز افزایش می‌یابد و از این طریق سئو سایت نیز دچار مشکل می‌گردد.

بنابراین کاهش سرعت یک سایت، بالا رفتن Bounce Rate سایت را به دنبال دارد.

حل مشکل کند بودن سرعت سایت با استفاده از قالب مناسب

قالب یک وب سایت بر روی سرعت و سئو آن تأثیر به سزایی دارد.

همواره قالبی را انتخاب کنید که سبک بوده و ورودی موتور جستجوی گوگل را نیز افزایش دهد. در کنار سبک بودن قالب، زیبایی آن را نیز فراموش نکنید. معمولاً قالب‌های HTML سبک‌تر و حرفه‌ای تر هستند که با ظاهر بسیار زیبا از حجم کم نیز برخوردارند.

برطرف کردن مشکل کند بودن سرعت سایت با استفاده از هاست مناسب

انتخاب هاست مناسب تأثیر شگرفی در افزایش سرعت وردپرس دارد.

هاست باید دارای موقعیت مکانی مناسب باشد؛ تا کاربر سایت با نزدیک شدن به محل قرارگیری سرور، در زمان کمتری قادربه لود سرعت سایت باشد. علاوه بر آن میزان قدرت سخت‌افزار و تعداد سایت میزبانی‌شده نیز در سرعت یک وب سایت تاثیرگذار می‌باشد. هرچه قدرت سرور بیشتر باشد، می‌تواند در زمان کمتری پشتیبانی را پاسخ دهد. پس بهتر است از یک سرور قدرتمند برای میزبانی استفاده کنید تا سرعت لود وب سایت خود را افزایش دهید. از دیگر دلایل کند بودن سرعت سایت کمبود منابع‌هاست سایت است که به دلیل محدودیت‌های زیاد بر روی سرور اعمال شده است.

همین موضوع از دیگر دلایل کاهش سرعت وب سایت می‌باشد.

رفع کندی وردپرس

فعال کردن کش و حل مشکل کند بودن سرعت سایت

قابلیت کش در مرورگرها می‌تواند فایل‌های موجود برروی سایت را به‌صورت موقت داخل حافظه کامپیوتر نگه دارد.

قسمت‌ هایی از  یک سایت که در مدت طولانی تغییر نمی‌کنند مانند لوگو سایت، در کش مرورگر ذخیره می‌شوند تا بازدیدکننده هر بار که از سایت بازدید می‌کند دیگر لازم نباشد که هر بار لوگو را از سرور دریافت کند. بنابراین این موضوع هم از پهنای باند شما کم می‌کند و هم سرعت سایت را افزایش می‌دهد. وجود این فایل‌ها بر روی حافظه کامپیوتر، سرعت لود آن ها را خیلی بیشتر از حالتی که از خود سرور اطلاعات را فراخوانی کند، افزایش می‌دهد. برای فعال کردن کش، افزونه‌هایی وجود دارد که برخی از بهترین آن ها عبارتند از :

  • افزونه wp rocket
  • افزونه w3 total cache

حل مشکل کند بودن سرعت سایت با فعال کردن Gzip

فشرده‌سازی و بهینه کردن محتوای سایت از راهکارهای دیگر جهت افزایش سرعت وردپرس می‌باشد.

برای فشرده‌سازی محتوای یک وب سایت می‌توان از Gzip استفاده کرد که این کار حدودا 50 الی 80 درصد از حجم سایت را کاهش می‌دهد. فشرده‌سازی محتوا باعث کاهش حجم صفحات، افزایش پهنای باند و در نتیجه افزایش سرعت سایت می‌شود. برای فعال کردن حالت Gzip در سایت وردپرسی می‌توان از دو راه استفاده کرد:

برطرف کردن مشکل کند بودن وردپرس با استفاده از کد در فایل htaccess

روش اول استفاده از این کد می‌باشد:

#Gzip
<ifmodule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/text text/html text/plain text/xml text/css application/x-javascript application/javascript
</ifmodule>
#End Gzip

برطرف کردن مشکل کند بودن وردپرس با استفاده از افزونه Gzip

استفاده از این افزونه بسیار آسان و روش مناسبی است.

شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این افزونه در سایت خود حالت Gzip را فعال کنید. افزونه WordPress Gzip Compression یا Gzip Ninja را نصب‌ و فعال کنید، بعد از فعالسازی، تمامی کارهای مربوطه را خود افزونه انجام خواهد داد. بنابراین شما با استفاده از این روش‌ها می‌توانید میزان حجم اشغال‌شده پایگاه داده وب‌سایت و یا هاست خود را به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهید.

بالا بردن سرعت وردپرس

حل مشکل کند بودن سرعت سایت با استفاده از افزونه‌های افزایش سرعت

افزونه‌های بسیاری برای حل مشکل کند بودن سرعت سایت وجود دارند که تعدادی‌از آن‌ها عبارتند از :

  • jetpack
  • WP Super Cache
  • wp rocket

اما توجه داشته باشید که کمترین استفاده را از افزونه‌ها انجام دهید.

این افزونه ها کارهای متفاوت و زیادی را بر روی وب‌سایت شما اعمال می‌کنند که اغلب این کارها با رعایت صحیح کد نویسی قابل اجرا شدن می‌باشند. برای راهنمایی بیشتر مثالی از کارکرد یک افزونه در سایت را شرح می‌دهیم. یک افزونه افزایش سرعت سایت، کدهای جاوا اسکریپت و فونت سایت را در ابتدای لود سایت اجرا نمی‌کند. ابتدا تا لود کامل محتوا صبر کرده و سپس به این بخش‌ها اجازه اجرا می‌دهد که این مسئله  علاوه بر افزایش زمان لود شدن سایت، موجب به هم ریختگی ظاهر سایت نیز می‌شود. بنابراین استفاده از کدهای جاوا اسکریپت، جایگزین مناسبی برای افزونه های افزایش سرعت می‌باشند.

پس برای افزایش سرعت وردپرس، بهتر است زمان خود را صرف بهینه کردن مطالب سایت نمائید.

 

تاثیر تصاور در مشکل کند بودن سرعت سایت 

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای انتخاب عکس باید در نظر بگیرید حجم آن است.

بیشتر حجم یک وب سایت مربوط به عکس‌ و فیلم‌های آن سایت می‌باشد. هرچه حجم عکس های موجود در سایت بیشتر باشد، زمان بارگذاری آن ها نیز افزایش می‌یابد. برای افزایش سرعت سایت می‌توانید از افزونه wp smush استفاده کنید. این افزونه بدون کاهش کیفیت، حجم عکس‌های سایت را کاهش داده و موجب افزایش سرعت سایت می‌گردد.

بنابراین بهینه‌سازی تصاویر و فیلم‌های وب‌سایت عاملی بسیار مهم در افزایش سرعت وردپرس می‌باشد.

عوامل موثر بر سرعت وردپرس

سایت gtmetrix.com یکی از بهترین سایت‌های آنالیز سرعت وب سایت است.

این سایت سرعت وب سایت را به‌صورت نمره از صد مشخص می‌کند و قسمت های کاهنده سرعت وب سایت رابه شما نشان می‌دهد. پس از وارد کردن آدرس وب سایت خود در این سرویس آنلاین که رایگان نیز می‌باشد، براساس فاکتورهای گوناگون برای هر جزئیاتی، امتیاز سایت خود را مشاهده خواهید کرد. این سرویس شمارا از نقطه‌ضعف های سایتتان باخبر می‌کند و می‌توانید مشکل آن بخش یا فایل را حل کنید.

مزیت Gtmetrix این است که تمامی مشکلاتی که باعث پایین آمدن سرعت سایت می‌شود را اطلاع می‌دهد.

با استفادهاز این روش‌ها می‌توانید اقدام‌به برطرف کردن مشکل کند بودن وردپرس نموده و سرعت سایت خود را افزایش دهید.


جهت مشاهده سایر مطالب به بلاگ سایت مراجعه نمایید.

ادامه مطلب