افزایش سرعت بالا آمدن سایت

بازدید: 2056 بازدید

افزایش سرعت بالا آمدن سایت و روش های آن

یکی از نکته های مهم که تاثیر زیادی هم در جذب مخاطب و دریافت جایگاه بهتر در گوگل دارد ، افزایش سرعت بالا آمدن سایت شما است.طبق تحقیقات توسط StrangeLoop تاخیر حتی یک ثانیه در بارگذاری سایت باعث کاهش 7 درصد از آمار فروش ، 11 درصد از بازدید صفحه و 16 درصد از رضایت کاربر میشود.پس اگر به دنبال جذب کاربر و رضایت آن ها هستید باید به این بخش از سایت خود اهمیت زیادی بدهید.علاوه بر آن یکی از روش های مهم و قدیمی برای بهبود سئو هم محسوب میشود .برای این کار راه کار های ساده ای وجود دارد که در ادامه به شما آموزش میدهیم.

 

آنچه در این مقاله میخوانید:

روش تست سرعت سایت

قبل از اینکه برای سرعت لود سایت خود اقداماتی انجام دهید باید سرعت آن را اندازه بگیرید.اگر با مرورگری صفحه سایت خود را بارگذاری میکنید و از سرعت بالای آن لذت میبرید باید بدانید که آن به دلیل کش مرورگر شما است.

کش مرورگر به گونه ای کار میکند که شما با بازدید از سایتی مرورگر شروع به ذخیره قسمت های مختلف سایت میکند. در واقع این کار با هدف این که  در دفعات بعدی سرعت لود شما بالاتر برود انجام میشود.که به آن کش (cash) گفته میشود.

روش های افزایش سرعت لود سایت

با دانستن این موضوع دیگر شما نمیتوانید سرعت سایت خود را با استفاده از لود آن ها در مرورگر اندازه بگیرید پس باید از ابزار های درست و دقیق استفاده کنید.

معرفی ابزار های تست سرعت بالا آمدن سایت

برای این کار ابزار های مختلفی وجود دارد که محبوب ترین آن ها را به شما معرفی میکنیم.

website speed test

این ابزار برای سایت هایی است که با وردپرس طراحی شده اند.شما میتوانید اطلاعاتی مثل سرعت بارگذاری صفحه‌ی سایت، تعداد درخواست‌ها و سایز صفحه‌ی سایت را به صورت رایگان از این ابزار به دست بیاورید.

 sitechecker

این ابزار علاوه بر اینکه سرعت سایت شما را تشخیص میدهد راه حل هایی هم برای بهتر شدن آن در اختیار شما میگذارد.

 PageSpeed Insights

یکی از ابزار های قدرتمند برای اندازه گیری سرعت سایت است که در گوگل راه اندازی شده است.هم سرعت سایت شما را اندازه گیری میکند و هم روش هایی برای بهبود و بالا رفتن آن به شما میگوید.

 Gtmetrix

از معروف ترین ابزار اندازی گیری و تست سرعت سایت در ایران میتوان به Gtmetrix اشاره کرد. که با وارد کردن دامنه ی سایت خود ،امتیاز های مختلفی برای سرعت سایت ، مدت زمان بارگذاری و حجم سایت و … دریافت خواهید کرد.

معرفی ابزار های اندازه گیری سرعت لود سایت

روش های افزایش سرعت بالا آمدن سایت

همانطور گفتم برای کار روش های مختلف و گوناگونی وجود دارد اما ما سعی کردیم کاربردی ترین و ساده ترین آن ها را به شما آموزش دهیم.البته در بعضی از این روش ها شما باید دانش کد نویسی هم داشته باشید و بعضی دیگر هم دانش کار با افزونه های وردپرس برای شما لازم میشود. در مواردی هم نیاز به هیچ حرفه ای ندارید و طبق آموزش عمل کنید.

اگر به دنبال افزایش سرعت سایت وردپرسی به صورت تخصصی میگردید حتما مقاله ی افزایش سرعت سایت وردپرسی مطالعه کنید.

کاهش حجم تصاویر سایت

از عوامل بسیار مهم در سرعت لود سایت حجم تصاویر بارگذاری شده در سایت است.اگر در سایت از عکس هایی با حجم بالا استفاده کنید ، بارگذاری سایت شما سخت تر میشود در نتیجه سرعت آن هم کاهش پیدا میکند . پس دقت کنید در انتخاب عکس ، از عکس های بزرگ تر و حجم بالا استفاده نکنید.برای فعالیت های گرافیکی بهتر است از فرمت PNG و برای تصاویر و بنر های طبیعی سایت از فرمت JPG استفاده کنید.همچنین باید قبل از بارگذاری آن ها را به حالت فشرده تبدیل کنید. میتوانید برای این کار از ابزارهایی مثل فتوشاپ برای (save for web)و سایتهایTinypng و compresspng….. استفاده کنید.

نکته ی مهم این است که بارگذاری یک عکس با اندازه بزرگ و کوچک کردن آن با استفاده از کد های CSS  به شدت باعث کاهش سرعت سایت میشود.

روش های افزایش سرعت لود سایت

فشرده کردن فایل های سیستم

اگر صفر تا صد سایت خود را از طریق کد نویسی طراحی کرده اید ، ختما فایل های CSS و JS آن را فشرده سازی کنید.همچنین اگر با وردپرس سایت خود را طراحی کرده اید برای این کار از افزونه WP Rocket کمک بگیرید.علاوه بر آن ها میتوانید از حالت فشرده سازی Gzip   استفاده و حجم فایل های خود را کاهش دهید.

همچنین میتوانید  مقاله ی برطرف کردن مشکل کند بودن وردپرس را هم در مورد این موضوع مطالعه کنید.

افزونه های کش مرورگر

بعد از هرباری که وارد سایتی میشوید سرور سایت دیتاهایی را از پایگاه اطلاعات و فایل های PHP دریافت میکند و به صورت Html به شما نمایش میدهد.دقت کنید که این پروسه بسیار طولانی است.این افزونه ها در اصل به کوتاه تر شدن این پروسه به سایت شما کمک میکنند.اگر برای بار دوم وارد یک سایتی بشوید سرعت لود آن بالاتر خواهد رفت زیرا قبلا بارگذاری و ذخیره شده است که این قابلیت از طریق افزونه های کش مرورگر در دسترس هستند.

معرفی افزونه های کش مرورگر:

  1. WPFFPC
  2. WP Rocket
  3. WP Super Cach
  4. W3 total cache

همچنین اگر در خالی کردن کش مرورگر هم مشکل دارید میتوانید مقاله ی روش های خالی کردن کش مرورگر را مطالعه کنید.

کاهش ریدایرکت های سایت

در واقع ریدایرکت به معنای این است که کاربر با کلیک کردن روی یک لینک در سایت به صورت خودکار به صفحه ی جدید انتقال داده شود .که تکرار این کار هم موجوب کاهش سرعت سایت میوشد.

کنترل فعالیت‌های پس زمینه برای افزایش سرعت بالا آمدن سایت

گاهی اوقات شما در حال انجام فعالیت هایی مثل پشتیبانی های مختلف یا بک آپ گیری backup در سایت خود هستید که این اعمال موجب کند شدن سرعت لود سایت میشود.پس باید دقت کنید که در زمان های درست مثل زمانی که ترافیک سایت پایین تر است و با زمانبندی مناسب این اعمال را انجام دهید.

بروزرسانی وردپرس ،افزونه ها و قالب

باید هر بار که نسخه  ی جدید وردپرس ، افزونه و قالب ها منتشر میشود به سرعت باید بروزرسانی های جدید را انجام دهید.با آپدیت مداوم مشکلات امنیتی و باگ های زیادی از سایت شما هم از بین خواهد رفت.

برای بروزرسانی افزونه ها باید با روش درست باشد پس بهتر است مقاله ی آپدیت افزونه های وردپرس با روش ایمن و به زبان ساده را مطالعه کنید.

آموزش روش های مختلف برای آپدیت افزونه ها

هاست مناسب

یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین گزینه در افزایش سرعت بالا آمدن سایت ، انتخاب هاست مناسب است.در انتخاب هاست باید دقت کنید که هاست مورد نظر شما توان پردازش و پاسخ‌دهی مناسب به درخواست ها را نداشته باشد و یا به شکل صحیح پیکر بندی نشده باشد، موجب کاهش سرعت بارگذاری سایت می گردد.پس در خرید هاست بسیار دقت کنید.

قبل از اینکه تصمیم به خرید هاست بگیرید حتما مقاله ی راهنمای خرید هاست را مطالعه کنید.

 استفاده از CDN

سایت هایی که کاربران آن ها از کشور های مختلف هستند و فعالیت های آن ها به خارج از ایران هم میرسد با از CDN استفاده کنند.

با استفاده از این گزینه اطلاعات سایت شما در سرورهای سرتاسر جهان ذخیره خواهد شد. پس با این روش اطلاعات برای هر کاربر از نزدیک ترین سرور به آن بارگذاری خواهد شد و نه از سرور اصلی . پس با این کار سرعت سایت خود را به شدت افزایش دهید.

استفاده از قالب هایی با کدنویسی بهینه

قالب سایت از دیگر قسمت های بسیار مهم در طراحی سایت است.که هم روی جذب کاربر و سئو و هم در افزایش سرعت سایت تاثیر دارد.اما نکته ی منفی در مورد قالب های این است که بعضی از آن ها بسیار زیبا هستند اما با کدنویسی ضعیف و ناکارآمد طراحی شده اند.

استفاده از میزبانی فایل های چندرسانه ای

در سایت های وردپرس شما میتوانید هم ویدئو های خود را به صورت مستقیم آپلود کنیم هم میتوانید یک هاست دانلود جداگانه تهیه و روی آن آپلود کنید . همچنین میتوانید ویدئو هارا در سایت آپارات آپلود و از آن در سایت خود استفاده کنید. با روش های دوم و سوم سرعت لود سایت شما چندبرابر خواهد شد.

 

 استفاده از lazy load

اگر در سایت خود تصاویر و ویدئو های مختلف زیادی دارید بهتر است که از حالت lazy load یا همان بارگذاری کند را فعال کنید.با این روش به جای لود شدن همه ی تصاویر و ویدئو ها باهم ، بارگذای متناسب با بخش قابل روئیت سایت انجام میگیرد.یعنی کاربر در هر قسمت از سایت که باشد تصاویر مربوط به آن لود میشود.

برای آشنایی بیشتر با افزونه  Lazy Load میتوانید مقاله ی افزونه Lazy Load چیست ؟ مطالعه کنید.

روش های افزایش سرعت لود سایت

سیستم AMP 

از روش های جدید و موثر برای افزایش سرعت لود سایت در نسخه ی مبایل استفاده از فریم ورک AMP است.اگر میخواهید سایت حرفه ای و کاربرپسند داشته باشید حتما مقاله ی اختصاصی AMP چیست؟ و تاثیر آن بر روی سئوی سایت شما را مطالعه کنید.

در انتها اگر میخواهید سایت شما در ربته بندی گوگل و هم بین کاربر ها محبوب باشد باید از نکات بالا استفاده کنید . 

ادامه مطلب