اگر تا همین چند ماه پیش سخنی از این که تجربه کاربری در نتایج گوگل تاثیرگذار خواهد بود به میان می آمد ، اکثر سئو کارها این حرف را بیهوده میدانستند. ولی اکنون گوگل در حال برنامهریزی برای یک الگوریتم جدید می باشد. الگوریتمی که به طور دقیق و مستقیم تجربه کاربری سایت شما را بررسی خواهد کرد تا وبسایت شما را در گوگل ، رتبه بندی کند.
با ما همراه باشید تا الگوریتم تجربه کاربری صفحه گوگل را بررسی کنیم.
الگوریتم تجربه کاربری صفحه گوگل
این الگوریتم که در اوایل May ۲۰۲۰ توسط گوگل معرفی گشت.
سایت شما را از جنبه های گوناگون و مختلفی بررسی می نماید. در اصل بهتر است بگوییم هر صفحه از سایت شما را بررسی میکند. سپس به آن صفحه امتیازی از نظر UX یا تجربه کاربری داده خواهد شد.
در این باره گوگل گفته است :
تجربه کاربری مناسب به مردم این اجازه را میدهد تا کارها را بهتر انجام دهند و با سایت بهتر ارتباط برقرار کنند. در مقابل، تجربه کاربری بد، سد راه میشود تا کاربر بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را از صفحه دریافت کند.
برخی از فاکتور های تجربه کاربری
سازگاری با موبایل یا ریسپانسیو بودن
این مورد به این معناست که در الگوریتم جدید گوگل به این نکته توجه می شود که آیا صفحات وبسایت شما در موبایل و تبلت به خوبی نمایش داده می شوند یا خبر.
Safe Browsing
مرور مطمئن یا Safe Browsing به معنای امن بودن سایت شماست. خیلی از مواقع وارد سایتی میشویم که با یک خطای قرمز رنگ امنیتی نمایش داده میشود. منظور از این خطا این است که این سایت دارای فایلها یا اطلاعاتی هست که از نظر گوگل مخرب شناخته شدهاند و این امکان وجود دارد تا به کامپیوتر شما آسیب وارد شود ..
HTTPS
فعال بودن SSL در الگوریتم جدید گوگل یک امر مهم محسوب می شود.
جمع بندی
- بارگذاری صفحه (سرعت لود)
- تعامل کاربر با صفحه
- پایداری بینایی کاربر
مورد توجه قرار میگیرند.
جهت مطالعه سایر مطالب به بلاگ مراجعه نمایید.
خوب بود
عالی بود استفاده کردم
این الگوریتم خیلی برای گوگل مهمه جدی بگیرید
خسته نباشید . با اپدیت جدید گوگل قضیه خیلی مهمتر از قبل هم شده باید حتما توجه کرد.
مجموعه ما در زمینه تولید محتواست و میتونم بگم چنین تجربه ای خیلی واجبه چون اگر انجام نشه محتوا هم دیده نمیشه