ویرایش فرم پرداخت ووکامرس

بازدید: 1639 بازدید

ویرایش فرم پرداخت ووکامرس

اگر در بستر اینترنت فعالیت می‌کنید و با سایت سروکار دارید قطعاً برای شما نیز پیش‌آمده که بخواهید برای فرم پرداخت خود فیلدهایی را اضافه یا فرم های قبلی را ویرایش کنید که برای این منظور می‌توانید از سه طریق اقدام به ویرایش فیلدهای مورد نظر و ایجاد فیلد جدید کنید، ویرایش فرم پرداخت ووکامرس از طریق وردپرس در طراحی سایت به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید فیلدهای مربوط به صفحه فروشگاه ووکامرس خود را به بهترین نحوه برای امور محوله مدیریت کنید. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که می‌خواهید فرم پرداخت خود در ووکامرس را ویرایش کنید در ادامه این مطلب آموزشی همراه ما باشید.

 

 

آیا الزامی برای ادیت فرم پرداخت ووکامرس وجود دارد ؟

بله؛ لازم است در برخی مواقع فرم پرداخت ووکامرس را تغییر دهیم.چرا که برخی فیلدهای غیرضروری که مورد نیاز ما نیست در فیلد وجود دارد و برخی فیلدهای ضروری که مورد نیاز ما است در فیلد وجود ندارد به همین دلیل ما به ویرایش فرم پرداخت نیاز داریم.

  • آیا با استفاده از افزونه های CHECKOUT FIELD EDITOR FOR WOOCOMMERCE می‌توان هر فیلدی را ساخت؟

بله؛ با استفاده از این افزونه می‌توانید هر فیلدی را بسازید.

  • آیا با استفاده از افزونه WOOCOMMERCE CHECKOUT MANAGER می‌توان هر فیلدی را ساخت؟

بله، با استفاده از این افزونه به راحتی می‌توانید هر فیلدی را که نیاز دارید بسازید.

آموزش شیوه ویرایش فرم پرداخت ووکامرس

یکی از نکاتی که طراحان سایت و وردپرس باید به آن توجه داشته باشند این است که استفاده از طراحی صفحه بهینه شده برای پرداخت تأثیر بسزایی در جذب مخاطب و کاربر دارد؛ بنابراین بهتر است صفحه پرداخت شما ساده و به دور از هر گونه پیچیدگی باشد تا کاربرانی که وارد وب سایت شما می‌شوند بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

ادیت فرم پرداخت ووکامرس به سه روش قابل پیاده سازی است :

1.ویرایش صفحه صورت حساب با استفاده از ویرایش فایل (FUNCTIONS.PHP)

ادیت-فرم-پرداخت-وردپرس

یکی از روش‌های جامع ادیت فرم پرداخت وردپرس ویرایش صفحه صورت حساب با استفاده از ویرایش فایل مربوط به FUNCTIONS.PHP است که با استفاده از آن و اضافه نمودن کد به راحتی می‌توانید فیلدهای مورد نظر در فرم پرداخت را بسازید.

برای ویرایش فرم پرداخت از طریق FUNCTIONS.PHP باید مراحل زیر را طی کنید :

  1. ابتدا وارد فایل منجرهاست مورد نظر خود شوید
  2. به پوشه قالب سایت خود بروید
  3. فایل PHP را باز کنید
  4. پس از آنکه فایل PHP را باز کردید کدهای مورد نظر خود را در انتهای آخرین خطر وارد کنید
  5. پس از وارد نمودن کدها در ادامه لیست کدهای قابل استفاده را می‌توانید برای ویرایش فرم پرداخت مشاهده و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید
  6. در ادامه نمونه کد کامل استفاده شده برای حذف یک فیلد استفاده می‌شود

2. ویرایش فرم پرداخت با استفاده از افزونه CHECKOUT FIELD EDITOR FOR WOOCOMMERCE

ادیت-فرم-پرداخت-در-وردپرس

. استفاده از این افزونه کار چندان سختی نیست و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این افزونه کاملاً رایگان است.

برای استفاده از این افزونه برای ویرایش فرم پرداخت باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. در اولین قدم افزونه CHECKOUT FIELD EDITOR FOR WOOCOMMERCE را از مخزن موجود در وردپرس نصب کنید
  2. پس از نصب افزونه آن را فعال کنید
  3. به منوی ووکامرس خود بروید و گزینه مربوط به فرم پرداخت را انتخاب کنید که در این بخش می‌توانید فیلدهای مربوط به فرم پرداخت خود را مشاهده کنید
  4. در کنار فیلدهای مربوط به فرم پرداخت دکمه‌هایی برای انجام ویرایش قرار دارد که در صورت نیاز به تغییر می‌توانید از این دکمه‌ها استفاده کنید.
  5. توجه داشته باشید آن دسته از فیلدهایی که دارای تیک گزینه ضروری است را می‌بایست پر کنید، چراکه پر کردن آن برای کاربر ضروری است. داشتن تیک فعال یا غیرفعال نشان‌دهنده فعال یا غیرفعال بودن فیلد مورد نظر است.
  6. برای ساخت فیلد جدید لازم است گزینه افزودن فیلد را انتخاب کنید. صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید فیلدهای آن را پر کنید. در قسمت ورودی نوع فیلد مورد نیاز را انتخاب و در قسمت نام برای فیلد مورد نظر نامی انتخاب کنید و قسمت برچسب در واقع نامی که به کاربران نشان داده می‌شود را نمایش می‌دهد.

3. ویرایش فرم پرداخت با استفاده از افزونه WOOCOMMERCE CHECKOUT MANAGER

ویرایش فرم پرداخت وردپرس

افزونه WOOCOMMERCE CHECKOUT MANAGER استفاده آسانی دارد که از آن برای ویرایش فرم پرداخت در ووکامرس استفاده می‌کنند. این افزونه پر طرفدار بیش از 90 هزار نصب فعال دارد که در طراحی سایت از آن استفاده می‌کنند. استفاده از این افزونه همچون افزونه CHECKOUT FIELD EDITOR FOR WOOCOMMERCE در وردپرس است.

  1. ابتدا افزونه WOOCOMMERCE CHECKOUT MANAGER را از مخزن موجود در وردپرس نصب و سپس آن را فعال کنید.
  2. در منوی ووکامرس گزینه فرم پرداخت را انتخاب و فیلدهای مربوط به فرم پرداخت خود را مشاهده کنید.
  3. در کنار فیلدهای مربوط به فرم پرداخت دکمه‌هایی برای انجام ویرایش قرار دارد که برای ویرایش می‌توانید از آنها استفاده کنید.
  4. توجه داشته باشید فیلدهایی که تیک گزینه ضروری دارند را باید پر کنید؛ چراکه پر کردن آن برای کاربر ضروری است. داشتن تیک فعال یا غیرفعال نشان‌دهنده فعال یا غیرفعال بودن فیلد مورد نظر است.
  5. برای ساخت فیلد جدید لازم است گزینه افزودن فیلد را انتخاب کنید. صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید فیلدهای آن را پر کنید. در قسمت ورودی نوع فیلد مورد نیاز را انتخاب و در قسمت نام برای فیلد انتخابی خود نامی انتخاب کنید و قسمت برچسب در واقع نامی که به کاربران نشان داده می‌شود را نمایش می‌دهد.

جمع بندی

استفاده از فرم پرداخت در طراحی سایت وردپرس ضروری است.

بیشتر کاربران آگاهانه یا ناآگاهانه از صفحه پرداخت پیش‌فرض و پیچیده استفاده می‌کنند که در واقع یکی از دلایل عمده ترک وب سایت های مختلف همین صفحه پرداخت پیچیده است. به همین دلیل لازم است در اسرع وقت فرم پرداخت ووکامرس خود را به دلخواه ویرایش کنید که ما در این مقاله بسته به ضرورت کاربران سه روش ساده و اصولی برای ویرایش فرم پرداخت را برای شما بازگو نمودیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد.


جهت مطالعه سایر مقالات به بلاگ مراجعه نمایید

ادامه مطلب