نکات تولید محتوا در سایت ووکامرسی

بازدید: 589 بازدید

تولید محتوا سایت برای اولین بار کاری بسیار جذاب و در عین حال ترسناک است. فکر کردن به اینکه مردم و کاربران مطالبی که شما نوشته اید را بخوانند و یا حتی آن را برای دیگران بفرستند حسی بسیار شگفت انگیز است. ولی نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که تولید محتوا همیشه اینقدر شگفت انگیز نیست. مخصوصا اگر شما تازه کار باشید. کار های زیادی در این راه باید انجام شود و نکات تولید محتوایی زیادی رعایت شود تا سایت شما موفق شود.

توسعه دهندگان وردپرس در این مقاله به بیان نکاتی پرداخته که بیشتر مردم به هنگام تولید محتوا باید آنها را رعایت کنند. امیدواریم شما با خواندن این مقاله نکات تولید محتوا را انجام دهید تا در موتور های جستجو رتبه بهتری دریافت کنید.

نکات تخصصی تولید محتوا

 در ادامه، تمام مطالب مورد نیاز را توضیح داده ایم، از سئو تصاویر تا مشکلات هاستینگ سایت. قبل از همه چیز بهتر است شما بدانید که سئو چیست و تکنیک های آن چه میباشد. برای همین بهتر است شما دو مقاله سئو چیست و تکنیک های سئو محتوا را مطالعه کنید.

موارد زیر نکات مهم تولید محتوا برای سایت ها میباشد که ضروری ترین نکات مهم تولید محتوا میباشند.

ایجاد محتوای مناسب

 مهمترین نکته تولید محتوا، نوشتن یک محتوای مناسب با انتخاب کلمات کلیدی درست است. کلمات کلیدی را که می خواهید هنگام تولید محتوا به عنوان هدف قرار دهید، انتخاب کنید. اما فقط حدس نزنید.

شما فقط باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که هم در بین مردم محبوب هستند و هم کلماتی که می توانید برای آنها رتبه بندی کنید. درجه سختی متفاوتی برای کلمات کلیدی وجود دارد، و متاسفانه برخی از آنها بالاتر از چیزی هستند که می توانید در چند سال اول تولید محتوا، به عنوان هدف قرار دهید.

در مورد محتوای مورد نظر در گوگل جستجو کنید. ببینید که رتبه برتر های گوگل چه کار کرده اند. هرکاری میتوانید انجام دهید تا محتوایی بهتر ایجاد کنید. این کار ها میتواند توضیح عمیق تر، استفاده از تصاویر بهتر و لینک دادن به منابع بیشتر و بهتری باشد که اینها پایه ای ترین نکات تولید محتوا میباشند.

خلق کردن تصاویر زیبا از نکات تولید محتوا

هرکس که در زمینه تولید محتوا کار میکند میداند که استفاده از هر شی ای که توسط ربات های خزنده گوگل و یا الگوریتم های گوگل با اهمیت باشد در سئو و دیدن شدن سایت شما موثر است. استفاده از تصاویر یکی از همان کار ها میباشد.

ایجاد تصاویر باکیفیت نه تنها آسان است، بلکه مقرون به صرفه و سریع است. و در دنیای مجازی رقابتی امروز باید از تصاویر استفاده کنید. اگر به سایت های موفق نگاه کنید، قطعا متوجه خواهید شد آنها متشکل از عکس های با کیفیت با تعداد بالا هستند. استفاده از تصاویر خواندن محتوا را برای کاربران آسان میکند،آنها را به مدت طولانی تری در صفحه شما نگه میدارد و به خوانندگان کمک میکند که مطالب شما را راحتتر بفهمند.

اضافه کردن ویدئو

یکی از مهترین فاکتور های سئو، نگه داشتن کاربران برای مدت طولانی در سایت خود میباشد. یکی از معمول ترین روش ها برای نگه داشتن کاربران در صفحه، استفاده از ویدئو میباشد. علاوه بر این، بسیاری از مردم از ویدئو استفاده نمیکنند. در نتیجه این بهترین راه برای موفق شدن سایت شما میباشد .

برای گذاشتن یک ویدئو نیاز نیست که پول خرج کنید یا از ابزار های گران قیمت برای فیلم برداری استفاده کنید. شما اگر سئو ویدئو را بلد باشید، با استفاده ار موبایل خود میتوانید بهترین ویدئو ها را در محتوا خود قرار دهید.

توجه به زمان لود سایت 

یکی از نکات مهم تولید محتوا که میتواند باعث دیده شدن سایت شما شود توجه به سرعت زمان لود سایت است که به حجم و بزرگی تصاویر و ویدئو ها و محتوای شما دارد.

زمانی که شما در حال تولید محتوا برای سایت ووکامرسی یا آنلاین شاپ خود برای کسب درآمد هستید، توجه به زمان لود از فاکتورهای بسیار مهم میباشد. گوگل زمان لود سایت شما را از فاکتور های مهم برای رتبه بندی سایت های میداند.

دامنه صبر کاربران برای لود سایت به 7 ثانیه کاهش یافته است. این بدان معناست که وقت کمی برای نگه داشتن کاربران در سایت خود دارید. خیلی از سایت ها برخلاف داشتن محتوای خوب، زمان لود بسیار بالایی دارند. همین باعث میشود که کاربر بدون دسترسی و خواندن مقاله شما، سایت را ببندد.

افزایش سرعت لود سایت تاثیر زیادی در جذب مخاطب و پیشرفت سایت شما دارد. بنابراین، توجه به زمان لود سایت از مهمترین فاکتور هایی است که هنگام تولید محتوا باید به حجم و بزرگی مطالب محتوا وابسته است. برای همین باید به آن توجه شود. 

توجه به زمان لود سایت از نکات تولید محتوا سایت ووکامرسی

هاستینگ مناسب

قبل از تولید محتوا برای سایت باید به هاست سایت خود توجه کنید زیرا هاست فایل های وب سایت شما را ذخیره میکند. برای انتخاب هاست هم باید به چند نکته توجه کرد که یکی از آنها قابل اطمینان بودن آن است. شرکت هایی که دارای اعتبار هستند، هاست قابل اطمینان و مناسبی را به کاربران و خریداران خود ارائه میکنند. نکته ای دیگر که باید به آن توجه کرد این است که در خرید هاست هیچوقت کیفیت را فدای کمیت نکنید. نکته دیگری که بر قیمت هاست تاثیر میگذارد، شرکتی است که آن را ارائه میکند. معمولا شرکت های معروف و قدیمی هاست خود را گرانتر میفروشند. شما میتوانید با جستجو شرکت های نوپا را پیدا کنید که هاستی قابل اطمینان ولی با قیمت مناسب ارائه میکنند.

اگر شما از وردپرس برای تولید محتوا استفاده میکنید، پیشنهاد توسعه دهنگان وردپرس استفاده از هاست وردپرس میباشد. هاست وردپرس بهینه شده برای وردپرس است و در تولید محتوا میتواند به خوبی به شما کمک کند.

هاستینگ مناسب از نکات تولید محتوای سایت ووکامرسی

لینک های داخلی از مهمترین نکات تولید محتوا

استفاده از لینک های داخلی به هنگام تولید محتوا از نکات مهم میباشد. لینک های داخلی کاربران را از یک صفحه به صفحه دیگری از سایت شما منتقل میکنند. استفاده از لینک داخلی برای سئو سایت شما حائز اهمیت است. لینک های داخلی به خوانندگان کمک میکند که به راحتی در سایت شما بچرخند. همچنین لینک سازی داخلی بهترین راه برای ترغیب کردن خوانندگان از مطالب قدیمی سایت شما میباشد. لینک سازی داخلی به گونه ای سایت مپ سایت شما را شکل میدهد.
لینک سازی روش های مختلفی دارد. شما بهتر است قبل از لینک سازی، قواعد لینک سازی داخلی را یاد بگیرید.

امنیت سایت

اول از همه، خیلی از چیزها خارج از کنترل هستند. اگر سرور شما خراب شود، شما نمیتوانید کار زیادی در مورد آن انجام دهید. اما خب اتفاقاتی هم هست که شما میتوانید آن ها را کنترل کنید.

نکته اولی که باید به آن توجه کنید تا امنیت سایت شما بر قرار شود این است که شما باید سایت خود را آپدیت و بروز نگه دارید. اگر شما اینکار را انجام ندهید، ریسک اینکه ممکن است توسط بعضی از قسمت های قدیمی و آسیب پذیر هک بشوید را میپذیرید.

نکته دومی که باید به آن توجه کنید این است که شما باید برای یک افزونه امنیتی پیدا کنید و به پیام هایی که آن به شما میدهد توجه کنید. شما واقعا به یک افزونه امنیتی نیاز دارید. وردفنس یکی از افزونه های امنیتی قابل اعتماد و از افزونه های ضروری سایت های وردپرسی میباشد.

امنیت سایت بر سئو سایت شما تاثیر میگذارد. اگر سئو سایت شما بهبود بخشیده شود، محتوا های شما به راحتی  در دسترس عموم قرار میگیرند. در نتیجه ترافیک انبوهی از کاربران وارد سایت شما میشوند.

سخن آخر

شاید نکات و فاکتورهای بیشماری باشند که شما به عنوان نکات تولید محتوا باید بدانید. تمام نکاتی که در بالا گفته شد فاکتور های مهم و ضروری هستند که قبل از تولید محتوا در مورد محتوا و سایت خود باید بدانید. این نکته را باید بدانید که برای تولید محتوای مفید و مناسب فقط نیازمند تلاش زیاد و توجه به نکات تولید محتوا دارید. هیچ نیازی به دانش اولیه، طراحی زیبا و چشمگیر نیست.

شاید به عنوان نکته آخر باید گفت داشتن وسایل اولیه مناسب برای طراحی سایت اعم از سیستم مناسب و یا کیبورد مناسب(که در نوشتن متن محتوا بسیار موثر است) هم از فاکتور هایی است که باید قبل از تولید محتوا به آن توجه کرد .

 مطالب بالا به شما کمک کند تا به هنگام تولید محتوا، بتوانید محتوایی کاربر پسند تولید کنید.

ادامه مطلب